שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מועדון סודי ויוקרתי: הצצה לעולם של האלפיון העליון

    הם מתהדרים בתכשיטים שעולים כמו דירה, מתפנקים עם וויסקי ב-16 אלף שקל ונוסעים במכונית שעולה מיליונים - אנשי האלפיון העליון בישראל נוהגים לשמור על דיסקרטיות ומסרבים לחשוף את אורחות חייהם. ניסינו לחדור מבעד לחומת הסודיות בעזרת מספקי השירותים שעובדים עבורם, שמספרים על ההתנהלות היומיומית של האנשים העשירים בארץ

    רובם המוחלט גברים (92%), יש להם ממוצע הכנסות של יותר מ-40 מיליון שקל בשנה - וחלק גדול מהם מעדיפים להתגורר בדיסקרטיות במרכז הארץ. הכירו את מועדון המגה עשירים של ישראל המונה כ-400 חברים. כך עולה מתוני משרד האוצר שהתפרסמו אשתקד.

     

    הצצה לחיי האלפיון העליון: כך שתיתי שוט וויסקי ב-1,200 שקל

    הצצה לאלפיון העליון: מי צריך חולצה ב-10,000 שקל?

    פנטהאוז ב-200 מיליון שקל - הנדל"ן של המגה עשירים בישראל

    "מי שיכול, פשוט קונה": נסיעה ברכב שעולה שני מיליון שקלים

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    מדובר בקבוצה של אנשים השומרים בקנאיות על פרטיותם וחוששים מחשיפה ציבורית. רבים מהאנשים שיצרנו איתם קשר במהלך הכנת הכתבה סירבו להיחשף, והשמיעו אמירות כגון "בישראל לא מעריכים ולא מפרגנים לאנשים שהצליחו בחיים". אחד מאנשי האלפיון העליון אף טען בפנינו כי "יש לנו תחושה שאנחנו נרדפים - על ידי הממשלה, התקשורת והציבור".

    תכנון ועיצוב: שירלי דן (צילום: גלעד רדט)
    הבתים של האלפיון העליון (צילום: גלעד רדט)

    כדי להתמודד עם חומת השתיקה שוחחנו עם אנשים שעובדים עבורם - ספקים ונותני שירותים מקצועיים, המתפרנסים מאנשי האלפיון העליון. הם דואגים ומפנקים את המגה עשירים, מוכרים להם בתי יוקרה ומכוניות ספורט בעלות של מיליוני דולרים, מטפלים במשברים משפחתיים ובקניות במכולת, והכול - בדממה.

     

    בהרצליה פיתוח היוקרתית עומד בית עם גדר לבנה גבוהה ושער גדול שיכול להתאים בקלות גם לטירה מימי הביניים. לחיצה על האינטרקום והדלת נפתחת אל עולמם הפנימי והנסתר של אנשי האלפיון העליון. את הסיור בארמון המוזהב בסגנון וורסאי מובילה המעצבת, שקיבלה רשות מיוחדת ונדירה לחשוף לציבור הרחב את העיצוב היוקרתי של הבית - שעלה מיליוני שקלים: "עשינו כל מה שרצינו, עבדנו בלי תקציב", היא אומרת.

     

    כתב: אסף קמר צילום: אבי חי

    כתב: אסף קמר צילום: אבי חי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    חווית השופינג של האנשים העשירים ביותר בישראל שונה לחלוטין מזו של האדם הפשוט. הם נהנים מחדרי מדידה מפוארים ופרטיים, שירות מפנק וסטייליסטים צמודים - ואין להם בעיה להוציא אלפי שקלים על נעליים משובצות פנינים. "הישראלים לא מבינים באופנה, המחיר של הבגד הופך לנקודה מרכזית בדיון ולא איכות הבגד ומה שהוא משדר אופנתית", אמרה לנו א', אשת מיליארדר.

     

    כתב: אסף קמר | צילום: ניצן דרור

    כתב: אסף קמר | צילום: ניצן דרור

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    כדי להכיר את מאפייני המגורים של אנשי האלפיון, החלטנו להצטרף לכמה מאנשי המקצוע שנמצאים איתם במגע ישיר. אנשי הנדל"ן שדיברנו עמם נזהרו מאוד שלא לפגוע באמון לקוחותיהם, וחלקם הגדול ביקש להתראיין בעילום שם. כך נראה סיור מצולם בפנטהאוז הכי יקר בישראל - בפרויקט ברחוב ארלוזורוב 17 בתל אביב.

     

    כתב: אסף קמר, צילום: יוגב אטיאס, ליהי קרופניק

    כתב: אסף קמר, צילום: יוגב אטיאס, ליהי קרופניק

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

     

    מולנו עומד בקבוק וויסקי "מקאלן 30" שעולה לצרכן 16 אלף שקל. אפילו המארחים שלנו משדרים שמדובר באירוע יוצא דופן גם עבורם: בשל המחיר הגבוה של הסחורה, גם אלה שעובדים בענף לא ממש רגילים לטעום אותו. במהלך המזיגה נופלות כמה טיפות על השולחן, הצער על הבזבוז ניכר בעיניי המארחים ואנחנו חושבים שאולי כדאי ללקק את השולחן כדי לא להחמיץ משהו.

     

    צילום: ירון שרון, כתב: אסף קמר

    צילום: ירון שרון, כתב: אסף קמר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    רכבי יוקרה יכולים לעטר את בעליהם בסמל סטאטוס ששמור רק לאלו שיכולים להרשות את זה לעצמם. אם תהיתם איך זה מרגיש לנהוג ברכב של ג'יימס בונד ומי קונה אותו - ברוכים הבאים לעולם של אנשי האלפיון העליון. "מי שיכול - פשוט קונה".

     

    כתב: אסף קמר צילום: טל שמעוני | עריכה: אביתר כהן

    כתב: אסף קמר צילום: טל שמעוני | עריכה: אביתר כהן

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    עשויים מזהב ומשובצים ביהלומים - האנשים העשירים ביותר בארץ מקפידים לקנות רק תכשיטים של המותגים האהובים במיוחד על כוכבי וכוכבות הוליווד. ענידתם מתבצעת, בדרך כלל, עבור אירועים פרטיים ומיוחדים המיועדים לאנשי המעמד הגבוה. במהלך האירוע, התכשיטים והיהלומים משמשים "מדים ייצוגיים", העוזרים לבדל את עשירי הארץ מהאנשים מהשורה, ולאחר מכן הם חוזרים לכספת - עד לפעם הבאה.

     

    צילום: חגי דקל, כתבים: אסף קמר, אלכס לוקש

    צילום: חגי דקל, כתבים: אסף קמר, אלכס לוקש

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים