שתף קטע נבחר

מכירות דו-גלגלי: אוקטובר השחור

מיעוט ימי עבודה בחודש החגים הביא לירידה של 40% במכירות הקטנועים והאופנועים החדשים. בענף מקווים כי קטסטרופת הפקקים בתל אביב שגרם "נתיב פלוס", תביא לתיקון עד סוף השנה

חגי תשרי התרכזו השנה באוקטובר והותירו לעסקים מעט מאוד ימי עבודה. התוצאות ניכרות בכלל המשק והענף הדו-גלגלי אינו יוצא דופן. דו"ח מכירות קטנועים ואופנועים חדשים של חטיבת יבואני הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, חושף התרסקות של 40% במכירות אוקטובר בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, עם 942 יחידות השנה לעומת 1,575 יחידות ב-2018.

 

 (צילום: יצרן TM) (צילום: יצרן TM)
(צילום: יצרן TM)
 

נתון נמוך זה פגע בתהליך ההתאוששות שרשמו מכירות הקטנועים והאופנועים החדשים מאז מאי 2019. בסיכום עשרת החודשים הראשונים של השנה עומדות מכירות הכלים החדשים על 15,054 יחידות, חיסרון של 5.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2018.

 

עם זאת, בענף הדו-גלגלי מקווים כי צמד החודשים שנותרו עד לסיום השנה יפצו על אוקטובר השחור, תקווה המבוססת על שנים קודמות בהן לאחר ירידה במכירות בחודש עמוס חגים ודל בימי עבודה, זינקו המכירות באופן משמעותי. בנוסף מקווים בענף כי הגידול המשמעותי בטסטים לאופנועים וקטנועים שחל בחודשי הקיץ, יבוא לידי ביטוי באולמות התצוגה.

 

וכמובן, הקטסטרופה התחבורתית המתרחשת בכניסה הצפונית לתל אביב מאז פתיחת מיזם "נתיב פלוס", אמורה לשלוח יותר נהגי מכוניות היוצאים מדעתם בכול בוקר לאולמות מכירות הדו-גלגלי. מזג האוויר היבש בתחילת חודש נובמבר מעורר אף הוא תקוות.

 

הירידה במכירות בעשרת החודשים הראשונים של השנה פגעה ברוב המותגים בשוק, אך לא בכולם. יש מספר מותגים שדווקא עלו, ואפילו בחדות. במקום הראשון כרגיל ב-20 השנים האחרונות ממוקמת סאן יאנג עם 4,015 קטנועים, עליה של למעלה מ-13% בהשוואה לעשרת החודשים הראשונים של 2018.

 

במקום השני ימאהה עם 2,529 אופנועים וקטנועים חדשים, ירידה קטנה לעומת 2018. קימקו במקום השלישי עם 2,472 קטנועים וירידה של 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. במקום הרביעי הונדה שמכרה השנה 1,416 אופנועים וקטנועים חדשים, עליה חדה של 15% בהשוואה לעשרת החודשים הראשונים של 2018.

 

במקום החמישי קאוואסאקי המצליחה חרף היותה יצרנית על טהרת האופנועים ואוקטובר הבעייתי, לזנק לנתון של 984 אופנועים בעשרת החודשים הראשונים של השנה-  גידול אדיר של 50% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בכך מתקרב המותג היפני לימי הזוהר שלו בשוק הישראלי של שנות התשעים (GPZ500 זוכרים?).

 

במקום השישי ק.ט.מ עם 727 אופנועים שנמכרו מתחילת השנה, וירידה לא מעודדת של 16% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2018. פיאג'יו במקום השביעי ממשיכה את השנה הגרועה שלה עם פחות מ-500 קטנועים וצניחה תלולה של למעלה מ-40% בהשוואה ל-2018. מותג נוסף של עופר אבניר, סוזוקי, צונחת אף היא בכמעט 30% (420 אופנועים וקטנועים חדשים) לעומת אשתקד.

 

ב.מ.וו מצליחה לגדול במעט ל-368 אופנועים חדשים בעשרת החודשים הראשונים של השנה. הוסקוורנה שומרת על כוחה עם 287 אופנועים לפני הארלי-דיוידסון שמציגה ירידה של 22% עם 214 אופנועים בין ינואר לסוף אוקטובר 2019.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אופנועים, בירידה
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים