שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    נתיב פלוס, הפקקים ושרי התחבורה כץ וסמוטריץ'

    משרד התחבורה סירב להשתתף בדיון שנערך הבוקר באולפן ynet, והם כנראה יודעים למה. על פקקים, החלטות כושלות וגם ציון מפתיע לשבח

    מה יהיה עם נתיב פלוס, איזה מחמאות מגיעות לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' למרות ההחלטות הכושלות, מה אפשר וצריך היה לעשות אחרת ומי אשם בכך שזה לא קרה. אולפן ynet שוב עוסק באחד המהלכים המפתיעים - ולאו דווקא לטובה - שביצע שר התחבורה הטרי ואשר עורר את זעם מאות אלפי נהגים, שמוצאים עצמם תקועים מדי בוקר וערב בצירי התנועה המרכזיים. באולפן, מנכ"לית 15 דקות שמרית נוטמן ועורך ערוץ הרכב של ynet, הלל פוסק. 

     

    צילום: אלי סגל

    צילום: אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    אז הלל, יש חדשות טובות בבוקר או שאנחנו עדיין תקועים עם שום דבר טוב בפרויקט הזה?

    "חדשות טובות אין, אבל אני רוצה לומר מילה טובה לשר התחבורה. המילה הטובה היא לא על מה שהוא החליט לעשות, ועל זה יש לנו המון ביקורת, אלא על העובדה שיש כאן אידיאולוגיה מסוימת".

     

    אבל אידיאולוגיה תוקעת אנשים בכבישים. השר כץ דחה את זה פעם אחר פעם.

    "זה בדיוק מה שאני אומר. הגיע שר תחבורה נמרץ שכנראה אין לו המון זמן במשרד הזה, והחליט לעשות משהו. עושה שינויים. יש הרגשה שזה שר שמגיע מאידיאולוגיה".

     

    אתה תומך בנתיב הזה, חושב שהוא נכון?

    "לא ניתן לעשות שום דבר בגוש דן בלי לייצר נתיב מסוים. השאלה היא איך עושים את זה וכאן הבעיה הגדולה. הרעיון נכון, הביצוע שערורייתי במקרה הטוב".

     

    שמרית, נתון מעניין שקורה אתמול. ב7:30 יוצאות שתי מכוניות מנתניה לגלילות, הפער 22 דקות לטובת נתיב פלוס. זה כבר משמעותי?

    "מה שקורה היום זה שעד עכשיו היינו שבויים באיזושהי תפיסה שאם אנחנו נוסיף עוד ועוד כבישים ונתיבים, נצליח לפתור את בעיית הפקקים. אנחנו כבר יודעים שזה לא נכון. הרעיון הכללי של לעשות נתיבים ייעודיים לקארפול ובמיוחד תחבורה ציבורית הוא חשוב.

     

    אז מה הבעיה?

    "הבעיה המרכזית היא שאנשים רוצים לנסוע באוטובוס אבל לא יכולים לסמוך על התחבורה הציבורית. היא לא מגיעה בשעות שהיא אמורה להגיע ולא בתדירות מספיק גבוהה".

     

    שאלה אחרת, האם הייתה היערכות (לקראת פתיחת הקארפול)?

    "התשובה כפולה. כן אספו אוטובוסים, רק שהם לא עשו עבודה כל-כך טובה בלשווק את זה. ומצד שני, לא הוסיפו מספיק אוטובוסים והרכבת בטח לא יכולה להיערך לזה".

     

    הלל, יש אידיאולוגיה ויישום אבל לא היה שום קשר עם הרשויות המקומיות, עם חברות התחבורה, נכון?

    "כשאת אומרת יישום את מתכוונת ל"שלפנו את האקדח וירינו"? אם כן, אז היה יישום כי זה בדיוק מה שקרה. אף אחד לא יצר מערך הסברה רציני כפי שצריך. אי אפשר לשלוף מהמותן. ואדגיש את מה ששמרית אמרה. התחבורה הציבורית בישראל זוועתית וזה נכון ששר התחבורה הקודם, מר ישראל כץ ששירת אותנו במשך עשור שלם, אמר כל הזמן שהוא עובד על זה. אבל תכל'ס, גם לפי דו"ח מבקר המדינה וגם לפי עדכונים בשטח, התחבורה הציבורית בישראל נוראית ולא מהווה שום אלטרנטיבה.

     

    "זה יפה שסמוטריץ' אומר שהוא לומד תוך כדי תנועה, אבל אנחנו לא מדברים כאן על ועד בית בחולון אלא על מאות אלפי אנשים שתקועים בפקקים. ומה עם הדו-גלגלי? למה אף אחד לא ביצע שום בדיקה האם זה באמת מסוכן או לא מסוכן, מה עם השעות שבהן הנתיב הזה יכול להיות פתוח? בקיצור, שכונה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: יריב כץ, אבי מועלם
    סמוטריץ', והפקקים
    צילום: יריב כץ, אבי מועלם
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים