שתף קטע נבחר

בנק הפועלים: "פעילות למען החברה והקהילה היא חלק מהאחריות שלנו"

נעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים: "כמוסד פיננסי מוביל בישראל, חלק מאחריותנו היא לפעול למען החברה והקהילה בה אנחנו חיים. זוהי מחויבות רבת שנים של הנהלת הבנק ושל העובדים"

מעמדו של בנק הפועלים כארגון פיננסי מוביל בישראל, אינו מוטל בספק. אלא שלצד הפעילות הכלכלית התורמת לצמיחת המשק, הבנק פועל כל העת גם לקידום ערכים חברתיים וסביבתיים ומשקיע בכך משאבים רבים. ההשקעה אינה מתמצה רק במשאבים תקציביים (מדובר בארגון שתורם למעלה מ- 40 מיליון ש"ח בשנה), אלא באה לידי ביטוי במגוון דרכים, כגון פעילות התנדבותית של עובדים – למעלה מ-40% מעובדי הבנק עוסקים בפעילות התנדבותית באופן קבוע. נתון זה מעיד יותר מכל על כך שהאחריות החברתית היא חלק מה-DNA המיוחד של הבנק.

 

כדי למקסם את האימפקט החברתי של השקעותיו ושל פעילותו, מקיים בנק הפועלים מאות שותפויות עם ארגונים חברתיים ועמותות ויוזם פעילויות מגוונות, שחלקן אף הפכו למסורת. כך למשל, מזה 15 שנים מזמין הבנק את כל תושבי ישראל ליהנות בחג הפסח ממגוון מוזיאונים ואתרי מורשת בכל רחבי הארץ, ללא עלות. כמו כן מדי שנה מקיים הבנק תערוכת אמנות שבאמצעותה הוא מסייע לעמותות. השנה יועברו הרווחים ממכירת היצירות של האמנים הישראלים לתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", שייעודה לייצר מסגרת חברתית משותפת לילדים ולבני נוער עם ובלי צרכים מיוחדים.

 

 נעמה הלוי פאר (צילום: אביב גוטליב)
נעמה הלוי פאר(צילום: אביב גוטליב)

 

המטרות החברתיות המרכזיות שהבנק בחר לקדם כגוף פיננסי, נמצאות בהלימה לליבת העשייה העסקית שלו, וזאת במטרה לתת ביטוי מיטבי ליכולות הבנק ועובדיו. המטרות החברתיות שנבחרו הן חינוך והעצמה פיננסית, קידום נגישות והעצמת אנשים עם מוגבלות, קידום מוביליות חברתית בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית וצמצום פערים דיגיטליים בקרב אזרחים ותיקים.

 

"כחלק מההכרה בכך שאוכלוסיית האזרחים הוותיקים נזקקת לסיוע במעבר מעולם הבנקאות המסורתית אל "עולם הבנקאות של המחר", השקנו בשנת 2018 את המהלך "פועלים לעצמאות דיגיטלית". במסגרת יוזמה זו פועלים עשרות מרכזי הדרכה בכיתות מחשב ברחבי הארץ, במטרה להקנות לאזרחים ותיקים כישורי חיים דיגיטליים במגוון תחומים, כגון שימוש בדואר אלקטרוני, גלישה בטוחה, פעילות ברשתות חברתיות וצריכת מוצרים ושירותים אונליין, ביניהם גם שירותים בנקאיים. ההדרכות מתקיימות בסניפים, במרכזים ייעודיים ובבתי אבות וכוללות תרגול מעשי ע"י צוות מקצועי", מספרת נעמה.

 

"בנוסף, פועל הבנק באופן רציף לקידום הנגישות ולהעצמת אנשים עם מוגבלות. בישראל חיים כמיליון וחצי אנשים בעלי מוגבלות, המהווים כ-18% מהאוכלוסייה בישראל. אנו רואים בהנגשת שירותים ובשילובם של אנשים עם מוגבלות ערך מהותי וחובה עסקית, המהווה חלק בלתי נפרד מתפיסת השירות והאחריות החברתית של הבנק. החתירה לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות ושל היחס בחברה כלפיהם, באה לידי ביטוי בעשרות מיזמים ושיתופי פעולה של הבנק, העוסקים, בין השאר, בהגברת המודעות לנושא. בהקשר זה ניתן לציין את המהלך "הדלת פתוחה לכולם" עם להקת שלוה, שקרא לציבור לחתום על אמנת השילוב. ערוץ נוסף שבו פועל הבנק לשיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות הוא עידוד יזמות חברתית טכנולוגית המקדמת נגישות, כגון האקסלרטור לנגישות שהקים הבנק בשיתוף עם המסלול החברתי של עמותת בוגרי 8200".

 

לצד זאת פועל הבנק לקידום תעסוקת אנשים עם מוגבלות ותומך באופן ישיר במגוון רחב של עמותות וארגונים חברתיים הפועלים למען אנשים עם מוגבלות. עדות נוספת למחויבותו העמוקה של הבנק לנושא היא ההחלטה לשלב בקמפיינים הפרסומיים של הבנק אנשים עם מוגבלות, במטרה להציג את המגוון שבחברה הישראלית; פעילות הבנק למען אנשים עם מוגבלות זוכה להכרה חברתית וציבורית. השנה זכה הבנק ב'אות הגיוון' ע"ש דב לאוטמן.

 

פעילות הבנק לקידום תחום הנגישות באה לידי ביטוי גם בפיתוח מוצרים בנקאיים ייעודיים, כגון משכנתא ייחודית המיועדת לאנשים עם מוגבלות, או ״פיקדון לנגישות״, יוזמה משותפת של בנק הפועלים וג׳וינט ישראל, במסגרתה מתחייב הבנק לתרום סכום זהה לגובה הריבית הנצברת בפיקדון של החוסכים בבנק, לטובת פיתוח שירותים חברתיים חדשניים עבור אנשים עם מוגבלות.

 

"קרן פועלים להצלחה" שהושקה השנה, מהווה דוגמה לאופן שבו פועל הבנק להרחבת מעגלי ההשפעה של עשייתו חברתית. מדובר בקרן מלגות המיועדת לסטודנטים מרקע סוציו-אקונומי נמוך-בינוני מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית, אשר מחזירים לקהילה ומשפיעים עליה לטובה. הסטודנטים מחויבים ל-160 שעות התנדבות בקהילה באחד מ- 46 מרכזי מצוינות של "חינוך לפסגות", הפרוסים ב- 20 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. פעילות הקרן תיטיב גם עם ההורים ובני הקהילה המקומית, שייהנו מהשתתפות במגוון הרצאות בנושא חינוך פיננסי, המתקיימות בשיתוף המרכז לצמיחה פיננסית של בנק הפועלים.

 

הבנק אינו מסתפק בתמיכה כלכלית בשותפיו הקהילתיים, אלא פועל גם לטובת ההעצמה הפיננסית שלהם. זאת בין היתר באמצעות התוכנית "ערך לדרך", מיזם המציע לעמותות ברחבי הארץ העוסקות בתחומים מגוונים, להשתתף במסלול הכשרה ייחודי, במסגרתו הן מקבלות ליווי והדרכה במשך שנה, במטרה להקנות להן כלים לגיוס משאבים ולפיתוח זרוע של הכנסות מניבות. במיזם לקחו חלק עד כה כ-90 עמותות.

 

זהו רק קומץ דוגמאות ממגוון רחב של מיזמים ומהלכים שמקדם המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים למען החברה והקהילה, ושבכוונתו להמשיך ליזום ולקדם גם במהלך השנים הבאות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים