שתף קטע נבחר

כך לא תעשו טעויות בקנייה ברשת

בעולם הסחר המקוון אפשר ליפול עם לא מעט טעויות של מתחילים. מתזמון הקנייה ועד המשלוח - כך תעשו את זה חכם

בשיתוף שופרסל אונליין

 

 

חודש נובמבר נמצא בעיצומו, ובגזרת הקניות ברשת, ניתן כבר לראות אלפי ישראלים אשר נערכים במרץ לסערת המבצעים הגדולה המאפיינת את תקופה זו של השנה.

 

בין אם מדובר בחגי קניות מקומיים כמו שופינג איי אל, או כאלה בינלאומיים כמו בלאק פריידי או סייבר מאנדיי, בשנים האחרונות החיפוש הבלתי פוסק אחר המחירים, ההנחות והדילים המשתלמים הפך למנת חלקם של לא מעט ישראלים. וגם כאן, בדומה לבואו של החורף, נדרשת היערכות מיוחדת והכנה מתאימה, במיוחד כאשר המטרה היא לצאת מורווחים רגע לפני שנגמרים המבצעים ואנו חוזרים לחיפוש הנואש אחר דילים מפתים. כיצד ניתן להיערך על הצד הטוב ביותר?

הזמנה מהאינטרנט (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

"קודם כל חשוב לקבל החלטה מראש ולדעת באיזה אתר אתה קונה", מסבירה חגית גולדפרב, מנהלת מסחרית בשופרסל אונליין. "כשאנחנו קונים מוצר אנחנו משלמים מכיסנו על מנת לקבל את אותו המוצר שדרשנו לעצמנו. ברשת יש אתרים גדולים ומוכרים, ומנגד ניתן למצוא כל מיני אתרים קטנים שלא תמיד עומדים בהתחייבות שלהם. יש פה עניין של אמינות ואחריות על המוצר ומסיבה זו לבחירת האתר יש חשיבות עליונה".

 

במציאות הקיימת של הסחר המקוון ברשת ניתן ליפול ללא מעט טעויות של מתחילים. אחת התלונות העיקריות בקרב צרכנים היא לרוב תמורה לא מספקת למוצר הנדרש. לפי גולדפרב, "כשאנחנו באים לעשות השוואת מחירים ולהחליט איזה דגם של מוצר אנחנו קונים חשוב לא להסתמך רק על הכותרות הגדולות של מותג ודגם שאנחנו רואים בדף המוצר, ובהחלט לצלול יותר לעומק ולהבין מה המפרט הטכני ממנו הוא מורכב – בין אם זה מכשיר סלולרי, מסך טלוויזיה או כל גאדג'ט אחר. כל אתר שמכבד את עצמו מחזיק דף מפרט מאוד מדויק".

 

אמצעי נוסף חשוב בתהליך השוואת המוצרים הוא קריאת ביקורות ברשת. אלעד גולדנברג, יועץ אסטרטגי למסחר אלקטרוני ולשעבר בכיר באיביי, ממליץ גם כאן לא להיות שאננים. "חשוב להיעזר בחוכמת ההמונים", הוא אומר, "לבדוק מה הגולשים אומרים על המוצר שאנחנו רוצים לקנות ולא לעשות את זה דווקא באתר שאנחנו רוצים לקנות ממנו – להיכנס לקבוצות פייסבוק צרכניות, לקרוא ביקורות ברשת הפתוחה, ולא בתוך אתרי המסחר עצמם".

אלעד גולדנברג  (צילום ענבל מרמרי)
אלעד גולדנברג (צילום ענבל מרמרי)
 

דרך טובה לעשות זאת היא על ידי צפייה בסרטוני וידאו של גולשים, בלוגרים ויוטיוברים מתחום הצרכנות. "אני ממליץ להסתכל על סרטוני וידאו, כי הרבה פעמים אנשים צריכים להבין שהמוצר אכן נותן את כל הפונקציות שהם צופים שהוא ייתן", מוסיף גולדנברג, "בסופו של דבר אני רוצה שמישהו כמוני יסביר לי על המוצר בשפה שלי. ברשת יש המון אנשים אמיתיים שהערך שלהם מגיע מאותנטיות ויש להם אינטרס לספק את הצופים שלהם. הרבה צרכנים לא נעזרים בהם, וחבל".

 

טעות נוספת שיכולה לגרום למפח נפש גדול היא רכישת מכשירי חשמל וגאדג'טים שאינם תואמים למתח החשמלי בארץ. "הדבר הכי בסיסי הוא לבדוק את המתח החשמלי של המוצר ואת ההתאמה שלו לארץ", מדגיש בני בוחניק, מומחה לקניות ברשת ומייסד קבוצת "כזה אני רוצה". "מוצרי חשמל בארה"ב, בעיקר בתחום מוצרי המטבח וכדומה אינם מתאימים למתח הישראלי. כמובן שיש גם מוצרים דואליים אך לא כולם, וחשוב לבדוק את המתח שלהם, אפילו לפני שמסתכלים על המחיר".

בני בוחניק קבוצת כזה אני רוצה ()
בני בוחניק
 

לפי בוחניק, המשאבים המושקעים בהתאמת מכשיר חשמלי למתח החשמלי בארץ אינם שווים את המחיר המפתה. "ממיר מתח גם יהיה גדול, כבד ויקר והוא גם לא בריא למכשיר – הוא ממיר את המתח ולא את התדר וברגע שהתדר אינו מתאים הוא מקצר את אורך החיים של המנוע בצורה ניכרת. מסיבה זו עדיף לא לרכוש מוצרי חשמל למטבח גם אם המחיר מאוד אטרקטיבי".

 

ומה לגבי טלפונים חכמים? גם כאן יש לנקוט במשנה זהירות ולקרוא את האותיות הקטנות. "יש אנשים שמזמינים טלפונים מיוחדים מחו"ל. הטלפונים האלה אחר כך נעצרים במכס ומוחרמים כי הם עובדים על טווח תדרים שפה הוא אסור ומסיבה זו הם בכלל לא מורשים להיכנס לישראל", מוסיף גולדנברג, "במקרים כאלה חשוב לשים לב לפרטים הקטנים על מנת שלא נפסיד כסף".

 

בשעה טובה המוצר החשמלי שהזמנתם הגיע הביתה ואתם יותר מנרגשים לחבר אותו לחשמל ולהתנסות בו לראשונה. רגע לפני שאתם עושים זאת, אולי כדאי שתנקטו בכמה צעדים מקדימים. "אחת הטעויות היותר שכיחות היא כשמכשיר חשמלי מגיע הרבה אנשים מיד מחברים אותו לשקע והמכשיר נשרף, על אף שבדיקה לפני הקנייה הראתה שהוא מתאים למתח בישראל", אומר בוחניק. על מנת להימנע מכדור השלג הזה ההמלצה הכי טובה היא פשוט לבדוק על המכשיר עצמו. כל המכשירים מסומנים על התקע או על השנאי אז רגע לפני חשוב פשוט להסתכל ולקרוא, גם אם ראינו שהוא מתאים כביכול".

חגית גולדפרב שופרסל אונליין לשימוש הכתבה בלבד ()
חגית גולדפרב
 

סוגיה נוספת שיכולה להוות פקטור משמעותי בתהליך הקנייה היא התזמון. "כולם כבר יודעים שיש זמנים מסוימים במהלך השנה שאתרים יוצאים במבצעים יותר אגרסיביים מתקופות אחרות בשנה. לכן צריך לקבל החלטה ולשקול אם אולי עדיף לחכות לתאריכים האלה במקום לרכוש את המוצר במחיר יותר יקר חודש לפני", אומרת גולדפרב. "מדובר גם על מועדי החגים הישראליים וגם על מועדי חגי הקניות ברשת, אשר מציעים מבצעים אגרסיביים ממה שניתן לקבל בתקופה אחרת של השנה".

 

עוד חשוב לדעת לגבי תזמון הקנייה, טוענת גולדפרב, לפחות כאשר מדובר בקנייה של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה, הוא לזכור שמחירם תמיד יהיה אטרקטיבי יותר בעונה בה הם מבוקשים יותר. "את המחירים הטובים ביותר תמצא בעונה הרלוונטית למוצר", מדגישה גולדפרב, "למשל, כאשר אתה מעוניין לקנות מזגן, עדיף יהיה לעשות זאת בעונת הקיץ כאשר הביקוש וההיצע יהיה גדולים יותר וכפועל יוצא מזה כך גם המבצעים וההנחות".

 

גם הפעלת שיקול דעת בבחירת המוצר יכולה לעזור לכם לחסוך יותר. לפי גולדפרב, "כשאתה בא לקנות בתקופות מבצעים כדאי לנסות ולתפוס מוצרים של המותגים המובילים אשר לרוב מתאפיינים במחירים גבוהים יותר. במקרה הזה החיסכון באופן יחסי יהיה גבוה יותר ויעמוד על מאות שקלים, מאשר בקנייה של מוצרים קטנים וגאדג'טים אשר לרוב תחסוך עשרות שקלים בלבד", היא מסכמת.

 

 

בשיתוף שופרסל אונליין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים