שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הבלתי מדולגות

    חשבון ב-7 דקות: הפרסומת שהעיפה אותנו

    שירות Open של בנק הפועלים מטפס לראש מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוקטובר. וגם: ליאור סושרד בנסיעת מבחן, קובי אוז יוצא ווינר, הפיג'מה של אליאנה והגאון של פריגת. אלה הפרסומות שהדביקו אותנו למסך

    בשיתוף YouTube

     

    תשומת הלב של הצופים היא עניין חמקמק, בייחוד בעולם של היום: לא רק שקשה מאוד להשיג אותה, קשה אפילו יותר לשמור עליה לאורך זמן. לכן, כדי להשיג השפעה מירבית בקמפיין פרסומי - נדרשת חשיבה מחודשת על מבנה הסיפור המסורתי הכולל בניית עלילה, שיא והנעה לפעולה. במקום זאת, העדיפו פיזור של שיאים לכל אורך הסרטון, בקצב גבוה ועם טוויסטים בלתי צפויים. הקפידו על אזכורים של המותג לאורך כל הדרך והגישו גרסאות שונות של הקמפיין באורכים שונים - פרסומת קצרה מעולה ליצירת עניין ראשוני, ואחרי שהצופים כבר נחשפו אליה, פרסומת ארוכה יותר תעזור לזכירות ולהעדפת המותג. דוגמאות טובות לכך אפשר למצוא במדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet לחודש אוקטובר.

     

    את המקום הראשון החודש תופס הקמפיין של בנק הפעולים לשירות Open, העושה שימוש ביוטיוברים צעירים ומציג משהו מאחורי הקלעים של קמפיין רשת. "תוצאות הסרטון מוכיחות את ההערכה שאיתה יצאנו לדרך, שיוצרים צעירים יודעים לדבר הכי טוב לאנשים בגילם", אומר אסף אזולאי, מנהל מטה שיווק ופרסום בבנק הפועלים. "לכן נתנו להם יד חופשית ביצירת הסרטונים לבנק, והם הניבו תוצאות מרשימות: יותר מ-3.5 מיליון צפיות כוללות, כניסה לדירוג הסרטונים החמים של יוטיוב עם מרכיב משמעותי של צפיות אורגניות, וחשוב מכל - תוצאות עסקיות מעל המצופה של פתיחת חשבונות לצעירים.

     

    "כשתוכן מעודכן וצעיר, המכוון למוצר בנקאי מעודכן וחדשני - פתיחת חשבון מכל מקום בתוך שבע דקות - פוגש פלטפורמה מותאמת ופרזנטורים מוכשרים - קווין רובין, ליאל אלי וסהר קליזו - השמיים הם הגבול. אני רוצה להודות לכל העוסקים בדבר, וכמובן לאנשי הבנק שממשיכים לייצר מוצרים פורצי דרך".

     

     

    למקום השני הגיע הקמפיין של מאזדה, שגייסה את ליאור סושרד ליצירת אפקט "וואו" ומתן תחושה בלתי מתוסרטת. הקמפיין כולל חמישה סרטונים קצרים, בהם סושרד לוקח איתו לנסיעת מבחן אנשים אקראיים מהרחוב - ביחד ולחוד, ומדגים להם במהלך הנסיעה לא רק את היכולות העל-טבעיות שלו, אלא גם כמה מהפיצ'רים המגניבים של הרכב.

     

     

    במקום השלישי קמפיין של טוטו ווינר, עם תרחיש ישראלי למדי שכולל הופעת אורח נהדרת של חנן סביון וגיא עמיר, הלא הם קצר וניוטון. בזמן שהם מנסים להתחרות על מי יוצא יותר "דבע", קובי אוז הוא לשון המאזניים, עם להיט מוזיקלי טיפוסי. קשה להפסיק לזמזם את זה אחרי צפיה אחת, והקמפיין כבר גרף יותר מ-1.3 מיליון צפיות בספירה כוללת.

     

     

     

    את המקום הרביעי תופסת אליאנה תדהר המדבקת עם עוד קמפיין בסדרה המוצלחת של דלתא, והפעם - תדהר בודקת כמה רחוק אפשר ללכת בפיג'מה? עם תרחישים קלילים ושגרתיים, תדהר מבהירה מה אפשר בפיג'מה (למשל, לבקש סוכר מהשכן), ומה ממש אי-אפשר בפיג'מה (הופעה לחתונה של חברה מהגן). גם הפעם הקמפיין מלווה בשיר שיהיה לכם קשה להוציא מהראש.

     

     

    את הטבלה החודשית סוגר הקמפיין של פריגת, שממשיך את מסורת "הגאון" בכיכובו של שלום מיכאלשווילי. הפעם החליטו בפריגת לשחזר את ההפקה שעושה כבוד לא רק לפירות - אלא גם למסורת התרבותית הישראלית, עם קזבלן. למרות שמדובר בקמפיין שכבר עלה בקיץ, הוא כל-כך פופולרי בקרב הציבור שהצליח גם בגרסתו המקוצרת להתברג למדד החודשי. 

     

     

    מדד הפרסומות של יוטיוב ו-ynet מבוסס על מדד עולמי של גוגל ויוטיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל ובין הקריטריונים שנלקחים בחשבון - מספר הצפיות המשוקלל, משך הזמן מהסרט בו אנשים צפו ואחוז הצפיות האורגניות.

     

    בשיתוף YouTube 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    אילוסטרציה: Shutterstock
    צמודים למסך
    אילוסטרציה: Shutterstock
    צילום: לנס הפקות
    אסף אזולאי
    צילום: לנס הפקות
    מומלצים