שתף קטע נבחר

סלקום: הפסד של 2 מיליון שקל ברבעון, האטה בקצב הצטרפות המנויים

חברת הסלולר גייסה 22 אלף מנויים בסלולר ו-8,000 מנויים בטלוויזיה, והכנסותיה עלו ב-3.1%. תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ב-234 מיליון שקל בעקבות מכירת תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של החברה ל-IBC

סלקום סיימה את הרבעון השלישי של 2019 עם הפסד של 2 מיליון שקל. כך עולה מהדו"ח שפרסמה הבוקר (ד') חברת התקשורת בניהולו של ניר שטרן. את הרבעון המקביל סיימה החברה עם רווח של מיליון שקל ואת הרבעון הקודם סיימה עם הפסד של 35 מיליון שקל. הרווח התפעולי ירד הרבעון ב-20% והסתכם ב-32 מיליון שקל בהשוואה ל-40 מיליון שקל ברבעון מקביל.

 

>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו 

 

כל הטעויות שעשתה סלקום בדרך לתוכנית ההתייעלות הדרמטית

המבצע הסודי של סלקום TV על חבילות הספורט היקרות

רעידת אדמה בסלקום: תפטר כ-600 עובדים

 

הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו ב-3.1% והסתכמו ב-938 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 910 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת בעיקר לעלייה של 10.6% בהכנסות מציוד, שהסתכמו ב-219 מיליון שקל, אל מול 198 מיליון ברבעון המקביל. העלייה נובעת עקב מבצעים אגרסיביים על מכשירי סלולר של סמסונג, איתם סלקום יצאה, כנקמה ביבואנית הרשמית סאני.

סניף של סלקום (צילום: דנה קופל ) (צילום: דנה קופל )
סניף של סלקום(צילום: דנה קופל )
  

ההכנסות ממגזר הסלולר רשמו ירידה של 0.9% והסתכמו ב-439 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון מקביל בו עמדו על 443 מיליון שקל. ההכנסות מהמגזר הנייח (טלוויזיה ואינטרנט) עלו ב-3.5% והסתכמו ב-321 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אז עמדו על 310 מיליון שקל.

 

ה-EBITDAרשם עלייה של 41.9% והסתכם ב-271 מיליון שקל, בהשוואה ל-191 מיליון שקל ברבעון אשתקד. את השיפור ניתן לזקוף לאימוץ התקן החשבונאי IFRS16. תזרים המזומנים הפנוי של החברה נותר חיובי והסתכם ב-234 מיליון שקל, לעומת רבעון מקביל אז עמד על 34 מיליון שקל. הגידול נבע בעיקר ממכירת תשתית הסיבים האופטיים העצמאית של החברה לחברת IBC בסך של כ-181 מיליון שקל. התזרים הושפע גם מירידה בהשקעות שהסתכמו ברבעון השלישי ב-149 מיליון שקל לעומת 160 מיליון שקל ברבעון המקביל. תזרים המזומנים נטו מפעילות שוטפת עלה ב-40.7% והסתכם ב-273 מיליון שקל בהשוואה ל-194 מיליון שקל ברבעון המקביל. הוצאות המימון של החברה ירדו ב-16.2% ועמדו על 31 מיליון שקל בהשוואה ל-37 מיליון שקל ברבעון אשתקד.

 

החוב ברוטו של החברה עמד בסוף הרבעון על 3.36 מיליארד שקל, במקביל ליתרת מזומנים ושווי מזומנים של 1.12 מיליארד שקל, כך שהחוב נטו הסתכם ב-2.23 מיליארד שקל. כלומר, גם אם החברה לא תייצר שקל, יש לה מספיק מזומנים לשרת את החוב עד אמצע 2021. ברבעון המקביל החוב נטו עמד על 2.29 מיליארד שקל וברבעון קודם על 2.24 מיליארד שקל. בתחילת אוגוסט חברת הדירוג מעלות P&S הורידה את דירוג החוב של סלקום ל-ilA. סך ההון של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-1.6 מיליארד שקל.

 

צמיחה בטלוויזיה ובסלולר, שחיקה באינטרנט

בתחום הסלולר סלקום מציגה צמיחה במספר המנויים, שעלה בכ-22 אלף והסתכם ב-2.767 מיליון. מדובר על האטה בקצב גיוס המנויים, שכן רבעון קודם גייסה החברה 45 אלף מנויים. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי (ARPU) עלתה ועמדה על 53.2 שקל, לעומת רבעון קודם אז עמדה על 51.9. שיעורי הנטישה של החברה עלו ועמדו בסוף הרבעון על 11.4%, לעומת 10% רבעון מקביל.

 

בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית סלקום ממשיכה לצמוח במספר המנויים, וברבעון השלישי של 2019 הצטרפו לסלקום TV כ-8,000 לקוחות חדשים. מדובר על האטה בקצב ההצטרפות, שכן ברבעון הקודם הצטרפו לשירות הטלוויזיה 12,000 מנויים חדשים, וברבעון המקביל הצטרפו לשירות 11,000 מנויים חדשים. מצבת המנויים של סלקום בתחום הטלוויזיה עמדה בסוף הרבעון על 276 אלף.

 

בתחום האינטרנט סלקום מציגה זה רבעון שני תוצאות שליליות - מספר המנויים קטן ב-2,000 ועמד על 247 אלף מנויים. ברבעון הקודם סלקום לא הציגה מנויים חדשים, וברבעון המקביל גייסה 11,000 מנויים חדשים. עם זאת, החברה מציינת שזה נובע מהחלטה להתמקד בהעברת לקוחות מתשתית בזק לתשתית עצמאית של סיבים - מה שמקנה לחברה רווח גבוה יותר פר לקוח. כאמור, סלקום כבר לא פורסת סיבים אופטיים. נכון להיום כ-300 אלף משקי בית מחוברים לתשתית הסיבים של IBC.

 

 

הנהלת סלקום הודיעה לפני תקופת החגים כי היא צפויה לצאת בשורת מהלכים, ביניהם פיטורים של בין 500 ל-1,000 עובדים, וזאת במסגרת תוכנית התייעלות מקיפה. בתגובה, עצרו עובדי סלקום את עבודתם בסוף ספטמבר וההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה. לאחר מכן הודיעו הצדדים כי העיצומים הוקפאו ונכון לעתה המשא ומתן נמצא בעיצומו.

 

מנכ"ל סלקום, ניר שטרן, אמר בהתייחסו לתוצאות הכספיות כי "אנו נמצאים בימים אלה בעיצומם של מהלכים מקיפים ועמוקים, ליישום תכנית ההבראה עליה הודענו ברבעון זה. מטרת הצעדים: חיזוק מאזן החברה והשבת החברה לרווחיות לנוכח המשך התחרות העזה בשוק התקשורת הישראלי וההשקעות העתידיות להן נדרשת החברה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים