שתף קטע נבחר

קניות של ישראלים באונליין, תמונת מצב - סקר מיוחד לכבוד חגי נובמבר מגלה את כל הטרנדים אצל הצרכנים הישראלים

רגע לפני שחגי הקניות של נובמבר נגמרים והאינטרנט חוזר לשגרה, זה הזמן לגלות מה חושבים הישראלים על קניות באינטרנט, מה המוצרים הכי פופולאריים שהם רוכשים, ואיך הם מתכוננים למבצעים של נובמבר

סקר של שופרסל בשיתוף עם מכון גיאוקרטוגרפיה מגלה את כל המגמות והטרנדים בקרב הישראלים. כמה קניות ברשת אנחנו עושים בכל חודש, ומה אנחנו מצפים לקבל מהאתר שאנחנו רוכשים בו?

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ישראל עמוק בעידן הדיגיטלי - כמעט כולנו רוכשים אונליין

מהסקר עולה כי נתון גבוה במיוחד של 90% מהישראלים הגולשים באינטרנט נוהגים לערוך קניות אונליין. בין הקטגוריות הפופולאריות אצל ישראלים בקניות ברשת: תיירות (58% מהמשיבים), אופנה (52%) והנעלה (34%), וגם מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (35%) ומחשבים ומוצרים נלווים (31%).

 

במבט אל העתיד, המגמה ברורה: 64% מהמשיבים אמרו שקנו השנה אונליין יותר מהשנה הקודמת, וכמעט מחצית צופים שבשנה הבאה ימשיכו להגדיל את היקף הקנייה ברשת.

 

  (נתונים מדו
(נתונים מדו"ח הסחר המקוון של שופרסל לשנת 2019, באדיבות שופרסל)

 

קונים 3 פעמים בחודש, מוציאים מאות שקלים

על פי נתוני הסקר, הישראלים הנוהגים לרכוש מוצרים ושירותים באינטרנט, עורכים קצת יותר מ-3 קניות לחודש בממוצע. ההוצאה החודשית הממוצעת על קניות ברשת (כולל מזון) היא 770 ₪ לחודש.

 

הישראלים מצטיירים כקונים חכמים, שעושים "שיעורי בית" ויודעים להתייעץ לפני הקנייה: 67% אמרו כי הקניות שעשו היו מתוכננות מראש. 81% הצהירו על כך שהם נוהגים לקרוא/לצפות בביקורות וחוות דעת לפני ביצוע הרכישה באינטרנט. 44% נוהגים להתייעץ עם חברים ובני משפחה לפני קבלת ההחלטה.

 

עם זאת, ראוי לציין ש-68% מהישראלים לא יודעים מהי תקרת הפטור ממס בקניית אונליין מחו"ל, כך שיש לנו עוד הרבה ללמוד על קניות משתלמות אונליין.

 

 

אוהבים ומחכים לחגי נובמבר

בשאלה האם הישראלים יודעים לנצל את ההזדמנויות של חגי הקניות של נובמבר, כמו בלאק פריידי, סייבר מאנדי, יום הרווקים הסיני, וכד', מתברר שהישראלים מוכנים לחכות בשביל לחסוך: 44% אומרים כי נמנעו מקניות במהלך השנה, כדי לקנות בחגי נובמבר. 40% מהמשיבים מספרים שקנו אונליין בנובמבר שנה שעברה. נתון מכובד של 59% מהישראלים קנו בין היתר גם באתרים ישראלים בנובמבר 2018.

 

  ( )

מה חשוב לישראלים? מחיר, אמינות ושירות לקוחות

כאשר הישראלים נשאלו מה יגרום להם להעדיף אתר כלשהו על פני אתר אחר, 70% אמרו שמחיר זול יותר הוא מה שיגרום להם לעשות את הבחירה.

 

כאשר נשאלו באופן כללי מה הגורם החשוב ביותר עבורם, 27% ציינו מחיר אטרקטיבי, 20% אמרו רמת האמינות של האתר, 11% רמת האבטחה שלו, 8% מוניטין האתר ו-7% אמרו ששירות לקוחות הוא הגורם החשוב ביותר.

 

לכן, לא מפתיע לגלות ש-77% מאיתנו נוהגים להגביל את הרכישות לאתרי קניות גדולים ומוכרים בלבד.

 

מרגישים בנוח ובטוח עם אתרים ישראלים - שופרסל אונליין האתר המוביל

באופן כללי, המניעים של הישראלים להעדיף אתרים ישראלים היו העובדה שהאתר בעברית (26%), שירות טוב (21%), ידידותיות למשתמש (21%), משלוח מהיר (20%) ואמינות (12%).

 

המשלוח המהיר מתבטא גם בנתונים עליהם דיווחו הישראלים בפועל: בממוצע, משלוח מאתר ישראלי הגיע תוך 7 ימי עסקים בממוצע, לעומת 16 ימי עסקים למשלוח מאתר בינלאומי.

 

מבין אתרי הקניות הישראלים המובילים, שופרסל אונליין הוביל בכל הקטגוריות שנמדדו: כמות הישראלים שמכירים אותו (84%), האתר בו ביקרו הכי הרבה גולשים ישראלים (49%) וכמות הישראלים שרכשו דרכו מוצרים (32%).

 

  ( )

גיא אבן, מנהל אגף שיווק ודיגיטל בחברת שופרסל אומר כי "ממצאי דוח הסחר המקוון שערכנו מעלים עובדה פשוטה - הישראלים אוהבים לקנות הכול באונליין, מטכנולוגיה וחשמל, דרך תרבות ופנאי וכלה במוצרי ביוטי, פארם ומזון. יותר מכך, אנחנו צופים שמגמה זו תמשיך ותתחזק. כיום כ-16% מהמחזור השנתי של שופרסל מגיע מהאונליין, עובדה שהופכת את שופרסל למוביל עולמי בנושא. הסיבה המרכזית לכך היא שהקנייה באינטרנט הפכה לנוחה, משתלמת וכדאית בהרבה מובנים. אחד ההיבטים החשובים לצרכן הישראלי, לצד מחיר ואיכות המוצר הוא טיב השירות. הצרכן הישראלי רוצה לדעת שבמקרה הצורך יש לו למי לפנות, ולכן אנחנו בשופרסל משקיעים משאבים רבים במתן פתרונות שירות מגוונים עבור לקוחותינו- מאפליקציות ועד שירות לקוחות טלפוני זמין ומהיר."

 

חוגגים את 'נובמבר Online' בשופרסל אונליין

אתר הקניות של שופרסל עורך השנה את נובמבר אונליין, חודש שלם של המבצעים הכי משתלמים של השנה. בנוסף למחירים המטורפים, הרוכשים בנובמבר אונליין מקבלים 200 ₪ לקנייה הבאה בשופרסל לקונים ב-499 ₪ ממגוון הקטגוריות המשתתפות במבצע (חשמל ואלקטרוניקה, סלולר, ריהוט, גרילים, כלי בית ועוד), וגם משלוח חינם.

 

שופרסל אונליין הוא שם מוכר לכל ישראלי, המציע שילוב מושלם בין מגוון עצום של קטגוריות ומוצרים במקום אחד, קנייה בטוחה ושירות ללא פשרות.

 

חודש נובמבר עומד להסתיים - כנסו עכשיו למתחם המבצעים של נובמבר Online ונצלו את ההזדמנות>>

 

המבצעים בתוקף עד 4.12.19 אלא אם צוין אחרת באתר. עד גמר המלאי. 499/200 מוגבל להטבה אחת לבית אב בתקופת המבצע. כפוף לתקנוני המבצע, האתר והמועדון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים