שתף קטע נבחר

הכי אמין, הכי משתלם: עם zap תקנו נכון

אתר zap שינה את הדרך בה הצרכן הישראלי עורך את קניותיו ברשת, והמשיך לאורך השנים לשמר עמדת הובלה בשוק הקניות המקוונות. בימים אלה עובר האתר מהלך עמוק של עדכון הנראות, חוויית המשתמש, העיצוב וכניסה לתחומים חדשים, במגמה לשפר ולעדכן את הגלישה אליו מכל פלטפורמה

בשיתוף Superbrands 

 

אתר zap השוואת המחירים הוקם בשנת 2000, בימים שבהם המסחר המקוון בישראל היה עוד בחיתוליו. באותה תקופה מרבית הרכישות התבצעו ברשתות הקמעונאיות הפיזיות, והצרכנים היו למעשה "שבויים" של ההיצע המוגבל שהיה חשוף בפניהם בחנות, ללא מידע בנוגע לרמות המחיר של המוצר בשוק, ומבלי היכולת להסתייע בהמלצותיהם של צרכנים אחרים.

 

את הצורך בשקיפות צרכנית זיהה, צעיר מקיבוץ רמת הכובש, שהקים את האתר. תוך זמן קצר הצטרפו אליו עוד ועוד חנויות, שהציגו את היצע המוצרים שלהן לראשונה בפלטפורמה אינטרנטית.

 

בשנת 2005 רכשה חברת "דפי זהב" את השליטה באתר. שנתיים לאחר מכן רכשה מהקיבוץ את יתרת המניות של zap. בהמשך אף אימצה הקבוצה את המותג המזוהה עם צרכנות דיגיטלית והפכה ל-zap group, בתהליך מיתוג מחדש שהפך אותה מחברת מדריכים מודפסים לפלטפורמה אינטרנטית צרכנית.

 

כיום מפעילה הקבוצה יותר מ-20 אתרי תוכן ופורטלים, שזוכים ליותר מ-15 מיליון ביקורים מדי חודש וכוללים כ-450 אלף עסקים רשומים. הקבוצה אימצה את האסטרטגיה של אתר zap השוואת מחירים גם בשאר האתרים שבבעלותה, והפכה אותם מאתרי אינדקס לאתרים שמסייעים לגולש בקבלת החלטות על-ידי הוספת שכבות עשירות של תוכן.

 

סופרברנדס  ()

באמצעות הפלטפורמה ואנשי דאטה הקבוצה חוקרת את המידע ומפיקה תובנות על התנהגות הצרכן הדיגיטלי הישראלי, ובכך משפרת את יכולת הפרסונליזציה והתאמה מיטבית של האתר לגולש. בנוסף, הפלטפורמה כוללת אלפי קהלים ממוקדים לטובת קמפיינים שיווקיים, וכך יכולים מפרסמים קטנים וגדולים לייצר קמפיינים שיווקיים ממוקדים יותר ברשתות הפרסום, לפנות לצרכנים הרלוונטיים ולשפר את עלויות הקמפיין שלהם.

 

החזון של אתר zap הוא בראש ובראשונה להיות זירה צרכנית אובייקטיבית ואמינה, שמספקת את השקיפות והמידע הנדרשים כדי לבצע החלטה צרכנית חכמה. האתר בנוי באופן שמאפשר לגולש לאתר את המידע הנדרש בצורה מהירה ופשוטה. זאת בזכות הקפדה על ממשק משתמש נקי, ברור ומסודר, עם מערכת סינונים ומיונים שהפכה עם השנים לסטנדרט מוכר באתרי קניות רבים בארץ.

 

האתר מציג מידע על מיליון וחצי מוצרים ממגוון קטגוריות רחב. קטלוג המוצרים עשיר בחוות דעת וכתבות על מוצרים ועסקים. באתר מציגות כ-1,500 חנויות אונליין, המייצרות ביחד זירה השומרת על רמת מחירים תחרותית.

 

הסביבה התחרותית

שוק הפרסום והשיווק מתאפיין בקצב התפתחות מהיר - מבחינה טכנולוגית, מבחינת המבנה העסקי של הענף ומבחינת העדפות הצרכנים המשתנות באופן תדיר. גורמים אלה משפיעים על החברות הפועלות בתחום ועל אופי המוצרים המוצעים לצרכנים. התפתחות שוק הפרסום והשיווק אף מתאפיינת בתחרות גוברת אליה חשוף אתר zap. עם זאת, התפתחות זו יוצרת עבור zap הזדמנויות עסקיות חדשות הנובעות מהתחזקות שוק ה-e-Commerce והתחזקות הפרסום במדיות דיגיטליות. זאת לצד ההזדמנויות הנוצרות כתוצאה מהתרחבות צריכת שירותים ומוצרים און-ליין, והביקוש הגובר מצד עסקים בפתרונות Big Data.

 

האתגרים השיווקיים

היקף המסחר המקוון בישראל בשנים האחרונות במגמת צמיחה משמעותית, הן באתרים הישראלים והן באלו הבינלאומיים, אולם לא כל הקטגוריות צומחות באופן שווה. האתגרים העומדים בפני zap הם חיזוק עמדת ההובלה בשוק הסחר האלקטרוני בישראל, וחיזוק אופן הליווי של הצרכנים בכל קנייה או התלבטות.

 

כמו כן פועל zap לייצר העדפה של צרכנים לרכישה באתר, להביא לשחרור חסמי הקנייה הקיימים בקרב הצרכנים ולסייע לעסקים להשתלב בצורה טובה בשוק הסחר האלקטרוני, תוך הנגשה של פתרונות טכנולוגיים ושיווקיים שיאפשרו להם לנהל את הפעילות העסקית בצורה מיטבית.

 

זאפ ()

הפתרונות היצירתיים

zap פעל השנה בכמה אפיקים מרכזיים כדי להמשיך לספק לצרכנים את המידע הרלוונטי והעדכני ביותר, לצד המשך פיתוח פתרונות מגוונים עבור עסקים:

אסטרטגיית הצרכן במרכז. מאז הקמתו, האסטרטגיה של אתר zap ממוקדת בטובת הצרכן. האתר פועל בשקיפות ובאובייקטיביות מלאה כדי לספק לצרכנים את הדרך הטובה והמהירה ביותר להחלטה צרכנית חכמה. האתר מציג את המידע באופן אובייקטיבי ועקבי תוך שמירה אדוקה על סדר ההצגה - על פי פופולאריות או מחיר, ללא התערבות מסחרית.

 

אסטרטגיה זו מהווה כלל מנחה בכל החלטה שיווקית, שירותית ועסקית, גם במחיר נקודתי של פגיעה בהכנסות.

 

מעבר לנושא המחיר שמהווה פקטור מרכזי בהחלטות הקנייה של הצרכנים, zap מעמיד לרשות הצרכנים מערכת לכתיבת חוות דעת ודירוג מוצרים וחנויות, שמהוות גם הן נדבך חשוב בהחלטת הרכישה. כל חוות דעת המתפרסמת באתר עוברת תהליך קפדני של אימות כדי לשמור על אמינותה. בנוסף, מתוך הבנה כי הצרכנים מחפשים כיום ערך מוסף בכל אינטראקציה בה הם נמצאים, מספק zap סקירות מוצרים מקצועיות ואובייקטיביות באמצעות אתר WiseBuy שבבעלותו. הגולש מקבל במקום אחד את חוות הדעת של מיטב המומחים שבדקו את המוצרים לצד חוות הדעת של הגולשים, מה שמאפשר קבלת החלטה אופטימלית. חוזקו של zap בא לידי ביטוי במיצובו כמותג ידוע ובעל ערך צרכני אמיתי לכן מרבית התנועה המגיעה לאתר היא תנועה ישירה אורגנית.

 

שיפור מתמיד של חוויית המשתמש. אחת מהנחות היסוד ב-zap היא שעל מנת לשמור על יתרונו בשוק יש לשפר באופן תמידי את חוויית המשתמש באתר, כך שתוך מינימום של הקלקות הצרכן יוכל למצוא את המוצר המבוקש ולקבל אותו במחיר הטוב ביותר.

 

חוויית המשתמש המשופרת מתאפשרת באמצעות מערכת סינון מתקדמת ופשוטה, הכוללת סוגי מיון שונים כגון מחיר, פופולאריות, היסטוריית מחירים ודירוג צרכנים.

 

 

מתוך ההבנה שהיקף השימוש בסלולר ממשיך לצמוח, וכיום אחוז גדול מהביקורים מגיע מפלטפורמות סלולאריות, מתמקד zap בהנגשת השירות לצרכן בכל פלטפורמה דיגיטלית, מתוך מטרה לאפשר גלישה מהירה, מאובטחת ונוחה מכל טלפון סלולרי.

שירותים לעסקים. ב-zap מאמינים שבאחריותם לקדם את העסקים הפועלים באתר. בין היתר מציע zap מערכת אנליטית בה כל עסק יכול לנתח את פעילותו ביחס לעצמו וביחס למתחרים, כלי תמחור דינמיים מתקדמים, דוחות מפורטים ותחזיות, פתרונות Big Data לקידום שיווקי ועסקי וכלים נוספים. zap אף מקיים לאורך השנה כנסי עיון והדרכה שמטרתם לקדם את הפעילות הדיגיטלית של העסקים הפועלים במסגרתו.

 

בשנים הקרובות מתכנן zap להרחיב את פעילותו לתחומים נוספים ולהמשיך ולהשיק פתרונות חדשניים שיקלו על הצרכנים, ולהביא בכך את הבשורה הצרכנית לעולמות נוספים. זאת לצד המשך פיתוח פתרונות נוספים לעסקים שיעזרו להם להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים מול התחרות הגוברת. כמו כן האתר עובר בימים אלה מהלך עמוק של עדכון הנראות, חוויית המשתמש והעיצוב בו, במגמה לשפר ולעדכן את הגלישה לאתר מכל פלטפורמה.

 

 

דברים שלא ידעת על zap השוואת מחירים

ב-zap קיימות מעל 700 קטגוריות. המוצרים המובילים הם מקטגוריות הבישום, עגלות ילדים, מזון לבע"ח, אביזרים לגיל השלישי ועוד

באתר zap מבקרים כ-10 מיליון גולשים מדי חודש.

גולשי האתר מבצעים 35 מיליון שאילתות בחודש.

ב-zap יש כ-300 אלף חוות דעת מאומתות.

60% מהגולשים שמגיעים ל-zap עם החלטה ברורה לגבי הקנייה משנים את דעתם במהלך הביקור בו.

רמת המודעות למותג zap עומדת על מעל 90%.


פורסם לראשונה 30/11/2019 15:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
zap
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
רמי חזן, מנכ"ל קבוצת zap שבבעלות אייפקס
דרור זליט, מנכ"ל אתר zap השוואת מחירים
מומלצים