שתף קטע נבחר

יקב רמת הגולן שם את ישראל על מפת היין העולמית

יקב רמת הגולן מבקבק השנה לראשונה כ-15 יינות מסדרת ירדן עם חותמת תוכנית LODI RULES לגידול יין בר קיימא. במקביל, יזם היקב אירועים שונים בהם חגיגת יין בקמפוסים ופרויקט מפת היין של תל אביב. בנוסף הושקו השנה שני יינות סופר פרימיום חדשים, שהרחיבו עוד יותר את מגוון המוצרים העשיר של המותג

בשיתוף Superbrands 

 

יקב רמת הגולן נוסד בשנת 1983 על ידי שמונה קיבוצים ומושבים מרמת הגולן, כשבע שנים לאחר נטיעת כרמי היין הראשונים באזור שהתגלה כסביבת גידול אופטימלית ליין איכותי. מיום היווסדו הטביע היקב את חותמו על עולם היין הישראלי, ושידרג את תפיסת האיכות של היין בתודעת הצרכן הישראלי. היקב הביא את היין הישראלי להכרה בינלאומית בזכות איכותו, המוניטין והפרסים שזכה בהם בתחרויות היין הנחשבות ביותר בעולם. ליקב חמש סדרות יין במגוון זנים וסגנונות, הכוללים יותר מ-50 סוגי יין שונים:

 

ירדן. סדרת הדגל של היקב, המשלבת בין ענבי יין נבחרים, הטבע הפראי של רמת הגולן והיצירתיות של יינני היקב.

 

גמלא. הסדרה הססגונית ביותר של היקב, עם ביטוי כן, עשיר טעמים, נגיש ובלתי מתפשר למגוון רחב של זנים.

 

גמלא השמורה. יינות נבחרים שיוצרו במהדורה קטנה יחסית ובתשומת לב יתרה.

 

הר חרמון. הסדרה מציעה יינות איכות נגישים ומלאי טעם, המעניקים חוויה מהנה ושואבים את השראתם מפסגת החרמון.

 

גולן. סדרה עם שני יינות צעירים המיועדים לשתייה יומיומית, להנאות הקטנות של החיים. הסדרה נקראת על שם אזור הגידול, המפיק מדי שנה ענבי יין באיכות יוצאת דופן.

 

שיאון. יין ממסך אדום צעיר ורענן, בעל שילוב זנים ייחודי, שמתאים לשתייה יומיומית מהנה.

 

מתוך ניסיון הכורמים והידע על רגישות גפני היין לווירוסים חקלאיים, הקים היקב ב-2007 בית גידול לחומר גלם נקי ואיכותי שיהווה את הבסיס לשתילי גפן היין.

 

כיום, יקב רמת הגולן מוגדר כזכיין הרשמי של Entav בישראל - הן כבית גידול של חלקת אם (גידול חומר ריבוי), והן כמשתלה. המשתלה מספקת את צורכי היקב, וערוכה לספק את צורכי כל היקבים המבקשים לרכוש גפני יין איכותיות.

 

יקב רמת הגולן ()

הסביבה התחרותית

בשנים האחרונות מצוי ענף היין הישראלי במגמת התפתחות. קצב ייצור היין בעלייה מתמשכת, אך רמת הצריכה הממוצעת נותרה זהה בשנים האחרונות - ועומדת על כ-5.5 ליטר יין לנפש בשנה.

 

בנוסף, מתמשכת מלחמת הסכמים ומחירים על מוצרים מקבילים בין חברות יבוא היין הגדולות. זאת, בעוד שבקרב היקבים הישראלים, השחקנים הגדולים ממשיכים להוביל מהלכים שיווקיים עתירי ממון בניסיון לייצר לעצמם מובילות.

 

בקרב הצרכנים קיים ביקוש לזנים חדשים, וניכרת מגמה של ייצור יין מזנים לא שגרתיים.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של היקב הוא הגדלת הזדמנויות הצריכה וחיזוק הקשר עם הצרכן הסופי במגוון קהלי יעד, בדגש על צעירים וסטודנטים. הצעירים, בני דור ה-Y, מהווים כוח קנייה משמעותי - ומטבע הדברים מפתחים את טעמם והעדפותיהם גם כצרכני יין ואלכוהול.

 

בני דור ה-Y ידועים ברמת תחכום גבוהה ואורח חיים מוחצן ודיגיטלי, מה שהופך אותם לקהל יעד אטרקטיבי אך גם מאתגר - כיוון שהם מצפים לקבל הטבות מקוריות, וחוויית לקוח נגישה ונוחה מכל מקום באמצעות הנייד.

 

הפתרונות היצירתיים

יקב רמת הגולן פועל בכמה מישורים בכדי להתמודד עם מגמות השוק המאתגרות, באמצעות חדשנות ויצירתיות שיווקית והקפדה על נקודות מפגש ישירות עם הצרכנים:

 

TLV WINE MAP. לכבוד שבוע האירוויזיון השיק יקב רמת הגולן את מפת היין של תל אביב - TLV WINE MAP, שהזמין את קהל התיירים האירופי והקהל הרחב להכיר את היין הישראלי האיכותי של היקב. המפה הובילה את המבלים למקומות החמים בסצנה הקולינרית התל אביבית, שמותגו תחת השם WINE & DINE, שבהם ניתן היה ליהנות מתפריט יינות של יקב רמת הגולן באווירת האירוויזיון. כמו כן, במספר חנויות הוצעו למכירה כוסות יין במחיר מיוחד ומארז פיקניק בקונספט WINE TO GO לחוויית יין מושלמת בכל מקום. בנוסף, יינות יקב רמת הגולן הוגשו בקבלת שבת קהילתית לתושבים ולתיירים שארגנה עיריית תל אביב.

 

יינות חדשים בסדרת ירדן. השנה השיק היקב שני יינות חדשים בסדרת ירדן סופר פרמיום - מרלו ובלנד, מכרם אלוני הבשן הייחודי. ההשקה לוותה בקידום במדיה הדיגיטלית, וכן בפרסום בנקודות המכירה.

 

מסיבת בציר. מאז 2013 חוגגים ביקב רמת הגולן את שיאו של הבציר במסיבת יין בלב הכרם. במסיבה משתתפים כ-1,500 איש, שמקבלים הזדמנות לחוש ולראות את הכרם בבציר וליהנות משפע של יין טוב, אוכל ומוזיקה. גם השנה אזלו הכרטיסים לאירוע זמן רב מראש.

 

מרכז מבקרים. היקב מטפח את מרכז המבקרים בקצרין, בו נערכים אירועי תרבות ומפגשי יין, ומקיים מיזמים לקהל הרחב - בהם ספארי לילה בין הכרמים וסלסלת פיקניק לאוהבים. בנוסף, גם השנה מתנהל מיזם מסלול היין, בשיתוף עם שישה יקבים נוספים ברמת הגולן, שבמסגרתו מקבלים המבקרים מפה ויוצאים למסע טעימות חווייתי. המפה מוגשת כממשק דיגיטלי ידידותי בנייד או כחוברת. באמצעות שיתוף הפעולה בין היקבים, מוביל יקב רמת הגולן את העמקת ההיכרות עם מפת היין הישראלי.

 

פסטיבל יין בקמפוסים. זו השנה השישית שבה יקב רמת הגולן מארגן פסטיבל יין בקמפוסים שונים (בהם הטכניון, המרכז הבינתחומי בהרצליה והמכללה למנהל), הזוכה להצלחה רבה. היקב שומר על חיבור ישיר עם אגודות הסטודנטים כדי לייצר חוויה יוצאת דופן, ולספק ערך אישי ורלוונטי בעולם התוכן של קהל היעד.

 

קיימות ואחריות חברתית

יקב רמת הגולן הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם האנושי והטבע המיוחד באזור הגולן. היקב מעורב בשלל פעילויות בנושאי טבע, קהילה וסביבה - באמצעות תרומות וחסויות, וכן באמצעות שילוב של מוצרים שונים המיוצרים או נארזים על ידי אוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים. אחד המהלכים החשובים של החברה בשנה האחרונה היה בתחום הקיימות, כשקיבל הסמכת קיימות רשמית עבור כל הכרמים שבניהולו מטעם LODI RULES. בנוסף, החל היקב לבקבק השנה כ-15 יינות מסדרת ירדן עם חותמת התוכנית.

 

 

דברים שלא ידעת על יקב רמת הגולן

יקב רמת הגולן שולט בכל שלבי ייצור היין, מנטיעת הענבים ועד הביקבוק.

ב-1984 יצא היין הראשון של היקב, ירדן סוביניון בלאן מבציר 1983.

96% מהכרמים ממוקמים ברמת הגולן.

כ-1,200 מטרים מעל פני הים, זהו גובהו של הכרם הגבוה ביותר של יקב רמת הגולן, כרם אודם.

מעל 32 מדינות ברחבי העולם נהנות מיינות יקב רמת הגולן.

ליקב שני גביעים שהשיג בתחרויות יין בינלאומיות.


פורסם לראשונה 30/11/2019 18:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יקב רמת הגולן
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
יאיר שפירא, מנכ"ל
יואב דור, סמנכ"ל שיווק ומכירות
מומלצים