שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "לא כל המים נבראו שווים": הקמפיין של מי עדן

    מי עדן ממשיכה לבסס את מעמדה כמותג על וכחברת המים המינרליים הגדולה והמובילה בישראל. בשנה האחרונה יצאה החברה במהלך תקשורתי רחב תחת הקונספט "לא כל המים נבראו שווים", במהלכו הדגישה את הייחוד של מקור המים שבעומק אדמת הבזלת של רמת הגולן

    בשיתוף Superbrands 

     

    חברת מי עדן הוקמה בשנת 1980, והייתה החברה הראשונה בישראל ששיווקה מים מינרליים. החברה מספקת מים מינרליים טבעיים בבקבוקים בגדלים שונים לחנויות ולרשתות קמעונאיות, ומפעילה מערך הפצה ישירה של כדי מים למנויים פרטיים ולחברות. בשנת 1998 פתחה החברה בפעילות בחו"ל תחת המותג Eden, וכיום היא משווקת מוצרי מים וקפה באמצעות חברת הבת פאוזה בכ-20 מדינות, כפתרונות משולבים למגזר העסקי. בשנת 2016 נמכרה חברת האם של מי עדן, Eden Springs, לענקית המשקאות הקלים האמריקאית Cott.

     

    סופרברנדס ()

    הסביבה התחרותית

    קטגוריית המים בישראל רחבה, וכוללת שחקנים רבים המשווקים מים מינרליים בבקבוקים ובכדים, לצד שחקנים בזירת הברים והמים המסוננים והמוגזים. הקטגוריה כולה נמצאת בצמיחה מואצת בשנים האחרונות בהתאם למגמת הבריאות העולמית, ומעבר צרכנים לשתיית מים על חשבון שתייה תוססת וממותקת. בהמשך למגמה הכלל עולמית, השנה נמשך גם בישראל הגידול בקטגוריית המים על חשבון השתייה המתוקה. מי עדן מובילה את השוק עם נתח של 30% בקטגוריית הבקבוקים המשפחתיים, ואוחזת בנתח שוק של 70% בקטגוריית הבקבוקים האישים (על פי נתוני סטורנקסט).

     

    האתגר השיווקי

    האתגר המרכזי של מי עדן, בהתאם לאסטרטגיה ארוכת השנים שפיתחה, הוא להעמיק את אחיזתה בשוק המים המינרליים. זאת, באמצעות קידום המודעות לתועלות הבריאותיות שבשתיית מים. גם בשנה שעברה שמה לה החברה למטרה להמשיך ולצמוח, להגיע לקהלים חדשים, להמשיך להוביל את הקטגוריה ולהיות המותג האהוב והמועדף בקרב ילדים ומבוגרים.

     

    הפתרונות היצירתיים

    במטרה להמשיך ולייצר צמיחה בשוק המים המינרליים ולחזק את אהדת הקהל, הובילה החברה מספר מהלכים בשנה החולפת.

     

    קמפיין תקשורתי ותדמיתי - במהלך השנה הובילה החברה מהלך תקשורתי תחת הקונספט "לא כל המים נבראו שווים". במהלך זה חידדה החברה את המסרים הנוגעים למקור המים השונה והייחודי של המותג. המהלך לווה בקמפיין תדמיתי גדול שתיאר את מסעה של טיפת המים, דרך סיפור בראשית, והתמקד בדרך שעוברים המים - החל במסעם לתוך אדמת הבזלת של רמת הגולן רוויית המינרליים, דרך תהליך הבקבוק ללא מגע יד אדם ועד הגעתם לצרכן הסופי. במסגרת המהלך עוצבו מחדש מארזי הבקבוקים והתוויות העוטפות אותם, תוך מתן בולטות לנראות של אזור רמת הגולן.

     

    הענקת חסויות למרוצים מובילים - גם השנה המשיכה מי עדן בהענקת חסויות למרוצים מובילים בארץ. החברה העניקה חסות למרתון תל אביב, מרתון ירושלים, מרתון טבריה ומרוץ הלילה של תל אביב - אירועי ספורט המושכים משתתפים רבים מהארץ והעולם. במסגרת החסויות השונות מחלקת החברה מאות אלפי בקבוקים לרצים בעמדות הכינוס ולאורך המסלולים.

     

    השנה, לראשונה, הקימה החברה במרתון תל אביב ובמרתון ירושלים פודיום עם עמדת צילום המלווה בצלם מקצועי, והזמינה את הרצים להנציח את השתתפותם. העמדות זכו להצלחה אדירה עם מאות רצים שביקשו להצטלם, ואלפי תמונות שהועלו לרשתות החברתיות.

     

    שילוב פס ייצור חדשני - במהלך השנה החולפת שילבה מי עדן במפעלה פס ייצור חדשני לייצור ולמילוי בקבוקים. לצורך שילוב פס הייצור החדש עבר המפעל הרחבה והתאמה. את פס הייצור תכננה, יצרה והתקינה במפעלי מי עדן חברה גרמנית המתקדמת בתחומה. פס הייצור מאפשר תהליכי בקרת איכות קפדניים המאפשרים איתור מהיר של תקלות ומתן מענה מיידי עבורן, לצד תהליך ייצור יעיל מבחינת ניצול משאבים. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת גמישות בייצור ומעבר בין ייצור בקבוקים בגדלים שונים ללא הידרשות לשינויים מהותיים או עיכובים.

     

    מי עדן למען הקהילה - מזה שנים ארוכות מפיקה מי עדן מהדורות בקבוקים מיוחדות עבור העמותות וראייטי ופתחון לב. מדובר במהלך ייחודי בנוף החברות העסקיות, במסגרתו כל ההכנסות ממכירת הבקבוקים - הן של היצרנית והן של הרשת הקמעונאית - נתרמות במלואן לעמותות. לפי ההערכות, ההכנסות לאורך השנים עומדות על מיליוני שקלים.

     

    השנה נמשך שיתוף הפעולה, במסגרתו נמכרו מאות אלפי בקבוקים אישיים בצבע ורוד ברשת סופר פארם. כל ההכנסות הועברו כתרומה לעמותת וראייטי.

    במסגרת שיתוף הפעולה עם פתחון לב נמכרו השנה בקבוקים בעיצוב מיוחד ברשתות יוחננוף, קרביץ וסינמה סיטי. גם במקרה זה הועברו כל ההכנסות מהמכירה לעמותה.

     

    דברים שלא ידעת על מי עדן

    • לוגו הקשת הצבעוני מלווה את מי עדן מיומה הראשון. מחקרי שוק שערכה החברה מעלים כי הקשת היא אחת מחמש האסוציאציות המיידיות שיש לצרכנים בהקשר למותג.
    • מי עדן פועלת בחו"ל תחת המותג Eden, ומשווקת פתרונות מים וקפה למגזר העסקי ב-20 מדינות.
    • מי עדן היא הבעלים של חברת פאוזה, חברת פתרונות הקפה לעסקים הגדולה והמובילה בשוק הישראלי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מי עדן
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    יוני ארליך, מנהל מערך השיווק
    רועי רוזנבלום, מנהל שיווק ותקשורת
    יוליה סקופ, מנהלת מותג מי עדן בר
    מומלצים