שתף קטע נבחר

"בטח שאפשר": האסטרטגיה של מנורה מבטחים

קבוצת מנורה מבטחים השיקה אסטרטגיה שיווקית חדשה תחת המסר "בטח שאפשר", שמדגיש את הגמישות והנגישות של מוצרי החברה. בנוסף, שדרגה החברה בשנה החולפת את המערך הדיגיטלי שלה המציע מגוון פתרונות ביטוח ללקוחות פרטיים ועסקיים

בשיתוף Superbrands 

 

קבוצת מנורה מבטחים החלה את פעילותה בשנת 1935 כמורשת לוידס בישראל, ומאז 1939 פועלת כחברת ביטוח. כיום מנורה מבטחים היא אחת מחמש קבוצות הביטוח והפיננסים המרכזיות בארץ, המנהלת את קרן הפנסיה הגדולה בישראל - "מנורה מבטחים פנסיה", והיא קבוצת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל.

 

הקבוצה עוסקת, באמצעות חברות בנות בשליטתה, בכל ענפי ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח, ביטוח כללי, רכב וביטוח בריאות. לחברה גם פעילויות נוספות, כמו השקעות בתחום האשראי באמצעות החברות אמפא קפיטל ו-ERN, ובנדל"ן בחו"ל באמצעות חברות נוספות בשליטתה.

 

בעלי השליטה בחברה (כ-62%) הם פלמס אסטבלישמנט וניידן אסטבלישמנט (תאגידים זרים), המוחזקים בנאמנות עבור טלי גריפל וניבה גורביץ. יו"ר הקבוצה הוא ערן גריפל, ומנכ"ל הקבוצה הוא ארי קלמן.

 

לאורך השנים ביססה לעצמה מנורה מבטחים מוניטין של קבוצה אמינה, יציבה וסולידית, המעניקה ללקוחותיה שירות וניהול השקעות מקצועי, אמין ויעיל. אלו אפשרו לקבוצה לפנות לקהל יעד מגוון ולהעניק לו פתרונות בטוחים ומשתלמים. הקבוצה נמצאת בקשרים עסקיים עם אלפי סוכני ביטוח, המעניקים שירותים ללקוחות החברה ברחבי הארץ.

סופרברנדס ()
 

הסביבה התחרותית

2019 התאפיינה באתגרים רבים עמם התמודדו ענפי הביטוח והפנסיה, בהם התחרות הגוברת בשוק הפנסיה עקב כניסת קרנות ברירות המחדל, הריבית הנמוכה במשק שמשפיעה על אפיקי השקעה וחיסכון, המשך מגמת הירידה בדמי הניהול בקרנות הפנסיה והרחבה משמעותית של הממשקים הזמינים ללקוח בדיגיטל.

 

האתגר השיווקי

האתגר הראשון של קבוצת מנורה מבטחים הוא לשמור על מעמד מוביל בענפי הפנסיה וביטוח הרכב ולהמשיך במגמת הצמיחה בתקופה של רפורמות רגולטוריות משמעותיות, כמו גם הרחבת הממשקים הדיגיטליים לטובת הלקוחות והסוכנים.

 

האתגר השני והמתמשך של החברה הוא הישארות ב-Top of Mind של הקהל הישראלי באמצעות בידול מוצרי הנותן מענה גמיש לצורכי הלקוחות המשתנים, לנוכח הקומודיטיזציה המשתנה בענף הפרסום המודרני.

 

הפתרונות היצירתיים

על מנת לעמוד באתגרים שהציבה לעצמה, השקיעה מנורה מבטחים משאבים רבים בפיתוח אסטרטגיה שיווקית חדשה ששמה דגש על התאמה אישית של מוצרים ושירותים וגמישות. כחלק מהאסטרטגיה, גיבשה הקבוצה שפה תקשורתית חדשה בהובלת המסר "בטח שאפשר".

 

הקמת מערך דיגיטלי - החברה השקיעה משאבים רבים בפיתוח והקמת מערכות דיגיטליות מתקדמות ונוחות למשתמש, המסייעות להפיכתה של החברה לחדשנית וגמישה. בנוסף החברה פועלת רבות להעברת פעילויות לפלטפורמה הדיגיטלית ולנוכח זאת הקימו ממשקים חדשים מול חברות סטארט-אפ ופינטק, כמו כן החברה משקיעה בשיווק מוצרים ושירותים חדשים בערוצים דיגיטליים.

 

ביטוח סייבר - פוליסת הסייבר מבית מנורה מבטחים מבצעת בדיקה מקיפה של הגנות העסק באמצעים דיגיטליים מרוחקים, משפה את הלקוח במקרי קיצון של דרישת כופר וניתן להצטרף אליה תוך 3 דקות בלבד דרך ממשק דיגיטלי נוח ואמין.

 

השקת PERFECT - חבילה ייחודית בתחום מוצרי החיסכון הפנסיוני, המתכתבת עם ערכי האסטרטגיה השיווקית החדשה. החבילה מאפשרת גמישות, וכוללת בתוכה את קרן הפנסיה הגדולה בישראל, את פוליסת המטריה להרחבה ושדרוג כיסוי הנכות בקרן הפנסיה, ואת רכיב השלמת הריסק, המעניק תשלום חד פעמי במקרה של פטירה.

 

BUSSINESS 360 - מנורה מבטחים השיקה מגוון רחב של מוצרים ייעודיים לעסקים בכל התחומים, שמתוכם יכול כל עסק למצוא את ההגנות הרלוונטיות עבורו וליהנות מהתאמה אישית ומהגנה רחבה ביותר.

 

ביטוח נסיעות לחו"ל - במקרה של עיכוב בטיסה העולה על שעתיים, החברה מעדכנת את הלקוח בדבר העיכוב וכן מאפשרת לו גישה מלאה ובחינם אל אזור ה-VIP בשדה התעופה.

 

מיזם "קחי אחריות" - הזכויות הפנסיוניות של נשים נמוכות בכ-40% בממוצע מאלו של גברים עקב פערי שכר, עבודה במשרות חלקיות לאורך השנים ובשל הפרישה המוקדמת יותר לגמלאות בגיל 62. במקביל, התארכות תוחלת החיים מאלצת נשים להסתמך על החיסכון שצברו בשנות עבודתן לתקופה ארוכה יותר.

לנוכח זאת, קבוצת מנורה מבטחים הקימה את המיזם החברתי "קחי אחריות" ואת חבילת מיס פנסיה המנגישים את המידע על הזכויות הפנסיוניות לנשים באמצעות פגישת תכנון פנסיונית אישית בה ניתן לקבל ידע רב ומגוון כלים לתכנון פרישה נכון (כמו למשל: אפס אחוז דמי ניהול על הפקדה עצמאית).

 

דברים שלא ידעת על מנורה מבטחים

  • בבעלות הקבוצה קרן הפנסיה הגדולה בישראל.
  • מנורה מבטחים היא קבוצת ביטוחי הרכב הגדולה בישראל.
  • קבוצת מנורה מבטחים מעניקה את החסות הראשית להיכל הספורט ביד אליהו, והחל משנת 2015 ולמשך 8 שנים לפחות נושא ההיכל את השם "היכל מנורה מבטחים".
  • עיתונאי הביטוח והפיננסים של דה מרקר, גלובס, ידיעות אחרונות, עדיף ו-NFC בחרו גם השנה בקרן הפנסיה "מבטחים החדשה" כקרן הטובה ביותר, בפעם השמינית ברציפות.
  • הקבוצה מנהלת נכסים בהיקף של יותר מ- 204 מיליארד שקל נכון לאוגוסט 2019, עם גביית פרמיה שנתית של כ-23 מיליארד שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנורה מבטחים
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
יהודה בן אסאייג, מנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח
גיא קריגר, מנכ"ל מנורה מבטחים פנסיה וגמל
יעל גרינולד, משנה למנכ"ל ומנהלת אגף שיווק ומכירות
מומלצים