שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות

    הנזק העצום שנגרם בבלאק פריידיי

    בריאיון לאולפן ynet אמר מנכ"ל החברה לקיימות כי ממחקרים עולה כי אנחנו לא משתמשים ב-25% מהפריטים שאנחנו קונים. לדבריו, הנזק לסביבה מתבטא בפליטות גזי חממה בזמן היצור של המוצרים ובזמן השינוע שלהם ללקוח

    היקף המכירות המקוונות בבלאק פריידיי ברחבי העולם עשוי להסתכם ב-7.4 מיליארד דולר. אבל לחגיגת הקניות הזו יש השלכות שאינן חיוביות, ולא רק לכיס שלנו. בריאיון לאולפן ynet התייחס מנכ"ל החברה לקיימות, עירן נוי, לנזק הסביבתי שנגרם כתוצאה מ"חג הקניות".

     

    צילום: אלי סגל

    צילום: אלי סגל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    נוי אמר: "קודם היא משפיעה גם במובן החיובי, אנחנו יכולים לקנות יותר בזול. זה בסדר. אבל מבחינה סביבתית זה נזק גדול לסביבה". על הנזק עצמו הוא פירט: "ממחקרים שפורסמו עולה שב-25% מהקניות אנחנו לא משתמשים, פותחים או לא פותחים ושמים בצד. בנוסף אנחנו קונים הרבה יותר ממה שצריכה".

     

    על ההשפעה הסביבתית הנוספת, הוא אמר: "לכל מוצר יש כמה פליטות הוא פולט בשלב היצור, בשלב ההובלה ללקוח ויש מקרים שבהם מחזירים את המוצר. כל יצור, שהוא יצור מיותר, הפליטות פוגעות בסביבה".

     

    נוי התייחס גם : "יש נושא צריכה. יש מלחמה בין הצרכנות, הדחיפה של המוצרים, המחירים הזולים, לבין הסביבה. לבין שאנחנו הולכים לקופה, בואו נגיד האם אני צריך את המוצר הזה, האם אשתמש בו. יש יותר נכונות להיות מעורבים. חלק מחינוך השוק וחלק מההבנה שלנו שיש בעיה. לפני 'הגש לקופה', בואו נבין האם אנחנו באמת צריכים".

     

    מטרת החברה לקיימות, שבראשה עומד נוי,  היא לספק מגוון רחב של שירותים לחברות עסקיות, למגזר הציבורי (מוניציפאלי וממשלתי) ולאנשים פרטיים בתחום הקיימות ואיכות הסביבה. באתר החברה נכתב כי החברה הוקמה בעקבות ההבנה כי קיים חוסר במידע מקצועי בתחום הקיימות בקרב מקבלי החלטות במגזר העיסקי כמו גם הציבורי, עובדה הפוגעת בהם תדמיתית ולעיתים אף משפטית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים