שתף קטע נבחר

המסילה נסגרה, העומסים החלו: כך זה נראה

ברחובות, באשקלון ובעיקר בת"א ההגנה נרשמו עומסים כבדים בשעות הבוקר בעקבות סגירת המסילה השלישית במבואות איילון. בכיר ברכבת: "יותר מ-1,500 איש השתמשו הבוקר בשאטלים בעזרת 56 אוטובוסים"

  

 

56 אוטובוסים שירתו 1,500 נוסעים בשעות הבוקר: סגירת המסילה השלישית במבואת איילון החלה בחצות ואיתה מספר רב של שינויים בתנועת הרכבות. הסגירה, שנועדה עבור עבודות החשמול, אמורה להימשך עד ה-20 בחודש, כאשר בחודש ינואר תהיה חסימה נוספת בין ה-6 ל-28 בחודש. אלו כל השינויים בתנועת הרכבות.  

 

החסימה, שהחלה הבוקר (יום ב'), נועדה להאצת פרויקט חשמול המסילות ולחבר את תחנות ת"א סבידור מרכז ות"א השלום לקו החשמלי. זאת, לאחר שהושלמה במלואה תשתית החשמול אל תחנת ת"א ההגנה.

עומסים בתחנת רכבת ההגנה בת
עומסים קשים ברכבת ההגנה, הבוקר(צילום: ניל כהן)

עומסים בתחנת רכבת ההגנה בת
עומסים בתחנת רכבת ההגנה בת"א (צילום: ניל כהן)

מפה שינוי שינויים ב זמנים תנועת ה רכבות רכבת ב רעננה מערב עד  באר שבע ()
השינויים בתנועת הרכבות

 

ברכבת מזכירים כי מלבד קו הנגב המערבי (באר שבע-ראשל"צ משה דיין-רעננה), כלל הקווים פעילים כסדרם ואף מתוגברים. מתוך 70 אוטובוסים שהוכנו למתן מענה נוסף לנוסעי הרכבת, הופעלו עד השעה 10:00 כ-47 אוטובוסים, אשר שירתו 1,500 נוסעים בין תחנות יבנה מערב, תל אביב ובני ברק.

 

בנוסף הופעלו רכבות תגבור בקו החלופי, העובר בלוד ורחובות. ברכבת ציינו כי היסעים רבים נשארו ריקים, והדגישו כי היסעים אלה נוסעים בצירי תנועה הכוללים נת"צ, וממליצים לנוסעים לבחון שימוש בהם.

 

עומסים נרשמו בתחנות הרכבת רחובות ואשקלון, בהן נרשמו נתוני תפוסה נקודתיים של עד 120 אחוזים ברכבות בודדות המופעלות בשעות השיא, ובשל כך ביצעו ברכבת ישראל תיקוני כיוון, הוסיפו עצירות לרכבות, תגברו בהן את צוותי השירות. בנוסף ניתן מענה באמצעות אוטובוסים אשר הופנו לתחנות אלה.

 

בתחנת ת"א ההגנה, שבה נרשמת תנועת נוסעים ערה מאוד גם בימי שגרה, נרשמו הבוקר עומסים גדולים מהרגיל. עומסים אלה נפתרו לרוב בתוך דקות עם הגעת רכבות קשר לתחנה, ששימשו את הנוסעים לביצוע החלפה אל תחנות נוספות. מוקד שירות הלקוחות הטלפוני של רכבת ישראל קיבל עד השעה 9:00 הבוקר כ-1,000 שיחות, לעומת 300 שיחות ביום רגיל.

עומסים בתחנת רכבת ההגנה בת
עומס כבד בתחנת ההגנה(צילום: ניל כהן)

עומסים בתחנת רכבת ההגנה בת
(צילום: ספיר שלתי)
 

כעת נערכים ברכבת למתן שירות במהלך שעות השיא בערב. אלו מתחלקות על פני מספר רב יותר של שעות, ולכן באופן טבעי העומסים ברכבות צפויים להיות קטנים יותר לעומת שעות הבוקר.

 

סמנכ"ל הנוסעים של רכבת ישראל, יחיאל טובול, אמר באולפן ynet כי "נערכנו לתת מענה בצירים השונים בעזרת 70 אוטובוסים. יותר מ-1,500 איש השתמשו בשירותי השאטלים בעזרת 56 אוטובוסים בשעות הבוקר".

 

"בשעות הבוקר ישבו בחדר המצב בלוד המון נציגים שטיפלו ומה שראו מול עיניהם זה טובת הנוסע - הפעלת רכבות, שאטלים, אוטובוסים", הוא הוסיף. "עקבנו אחרי תנועת הרכבות, איתרנו את המוקדים העמוסים ביותר, נתנו מענה, וידאנו שכל אנשי השירות שנמצאים בשטח מעבירים אלינו תמונת מצב עדכנית ותוך כדי תנועה גם ידענו לתת מענה לכל אירוע שהתרחש".

 

טובול הדגיש כי כלל התחנות פתוחות ועובדות. על אף שעבודות החשמול נועדו לחבר תחנות בתל אביב לקו החשמלי, טובול סירב לתת תאריך מדויק לפתיחת הקו החשמלי בין ירושלים (תחנת נבון) לתחנת ההגנה, עליו נערכים בימים אלו נסיעות מבחן.

 

"כולנו מצפים שהרכבת החשמלית תגיע עד לתל אביב", אמר. "לקראת סוף חודש דצמבר הרכבת אמורה להגיע לת"א ההגנה, ובעצם העבודות שאנו כרגע מרכזים מאמץ בין ת"א ההגנה לבין ת"א מרכז אמורות לאפשר לנו לקדם בצורה משמעותית את לוחות הזמנים ולאפשר הגעת הרכבת גם לת"א השלום וגם לסבידור במהלך שנת 2020".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ניל כהן
עומסים ברכבת ההגנה
צילום: ניל כהן
מומלצים