שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    "לתדלק בצ'יק": האפליקצייה של yellow מזרזת עניינים

    חברת פז נמצאת בעיצומו של מהלך אסטרטגי במסגרתו היא פועלת להכיר את לקוחותיה, כדי שתוכל לספק להם את הצעות הערך הטובות ביותר ובזמן הנכון ביותר עבורם. בחוד החנית של המהלך עומד מועדון הנאמנות, המספק בנוסף לתועלות רבות גם חוויית נוחות יוצאת דופן

    בשיתוף Superbrands 

     

    חברת פז הוקמה ב-1922 והיא מקבוצות האנרגיה והקמעונאות המובילות בישראל. מעבר לאנרגיה, פז מספקת מגוון פתרונות קמעונאיים, פיזיים ודיגיטליים, ומאפשרת שיפור באיכות החיים, התרעננות ונוחות. כל זאת, על ידי שמירה על ערכי המצוינות ועקרונות הקוד האתי שלה וביחד עם עובדיה, לקוחותיה ושותפיה העסקיים. פז עוסקת בזיקוק, ייצור, אחסון, יבוא ושיווק תזקיקי דלק באמצעות רשת המונה 273 תחנות תדלוק, וכוללת כ-242 חנויות נוחות של המותג yellow - מתוכן 59 תחנות שהורחבו למתחמים קמעונאיים. 

     

    בשנת 2006 רכשה פז את בית הזיקוק באשדוד, ובכך הפכה לחברת האנרגיה היחידה בישראל שבבעלותה בית זיקוק, המספק כשליש מתצרוכת מוצרי הנפט בארץ.

    תרומתה של הקבוצה למשק גדלה כתוצאה משליטתה בכל שרשרת האספקה והערך - מייצור תזקיקים בבית הזיקוק ועד אספקתם לצרכן הסופי בתחנות הדלק ולשוק המוסדי. בנוסף לאלה, משלבת הקבוצה פעילויות מגוונות בשוק המקומי לצרכנים פרטיים ומוסדיים, הכוללות שיווק גפ"מ (גז בישול) לכ-600 אלף בתי אב באמצעות פזגז, ייצור ושיווק של דלק סילוני, מוצרי איטום לענפי הבנייה והתשתיות, שמנים וכימיקלים ועוד. בסוף שנת 2006 הפכה פז לחברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה של תל אביב ובמדד תל אביב 35.

     

    סופרברנדס ()

    הסביבה התחרותית

    שוק הדלק הישראלי התרחב בשנים האחרונות ועימו גדלה גם הצריכה. מספר החברות ותחנות הדלק הפועלות בשוק גדל, דבר שגרם למלחמות מחירים מבוססי מיקום גיאוגרפי. הלקוח הישראלי נוהג להשתמש בשירותיהן של שתי תחנות דלק בממוצע, בהן הוא עוצר בדרך כלל בדרכו לעבודה, כאשר מותג הדלק אינו מהווה פרמטר בבחירתו.

     

    בנוסף, בשנים האחרונות נכנסים לשימוש יותר ויותר רכבים היברידיים, חשמליים וכאלו המתודלקים בגז. שילוב כל המגמות האלה ייצר סביבה תחרותית חדשה ושונה, שתקפים בה "חוקי משחק" שונים מבעבר.

     

    האתגר השיווקי של פז

    על מנת שתוכל לשמור על מעמדה כמובילת שוק, להמשיך לייצר ערך רלוונטי ללקוחות, ובהלימה לשינויים והאתגרים החדשים בשוק התחבורה הדינמי - פז מיישמת שינוי אסטרטגי שבמסגרתו היא לומדת להכיר את לקוחותיה לעומק במטרה לפתח פתרונות מדויקים ומגוונים, שיהיו זמינים עבורם בזמן ובמקום הנוחים להם.

     

    הפתרונות היצירתיים

    השנה המשיכה פז בפיתוח פתרונות חדשים ממוקדים בצורכי הלקוחות ובמקביל הרחיבה גם את הפתרונות הקיימים.

    נוחות בכל תדלוק - פז המשיכה השנה לשדרג את אתר yellow ואת אפליקציית yellow, המאפשרים לה לספק ללקוחות הצעות רלוונטיות שהם יכולים לממש במקום ובמועד הנוחים להם ביותר. אפליקציית yellow מציעה ללקוחות דרך מהירה ובטוחה לשלם במתחמי פז, ומאפשרת להם להצטרף למועדון הנאמנות של פז ולצבור 10 אגורות לליטר דלק שהם ממלאים.

     

    כתובנה מתהליך למידה מתמשך של צורכי הלקוחות והתאמת הצעות ערך רלוונטיות עבורם, לקוחות המועדון נהנים גם ממגוון מבצעים ייחודיים כמו yellow Tuesday (בכל יום שלישי מוצעים להם מוצרים במחירים חסרי תקדים), מבצעים על מגוון מוצרי מכולת בימים א'-ה' בין השעות 22:00-17:00 ועוד.

     

    חוויית תדלוק אחרת - אפליקציית yellow מאפשרת "תדלוק בצ'יק": חוויית תדלוק נוחה, מהירה ובטוחה באמצעות הזנה של קוד במשאבת התידלוק ותשלום דרך האפליקציה. באופן הזה, נהנים הלקוחות מנוחות מתקדמת, ששווה להם כסף וחוסכת להם זמן. בנוסף, ממשיכה פז לשים דגש על חוויית השירות, ומספקת למבקרים בתחנותיה שירות אדיב ומהיר.


    סופרברנדס ()

    האתגר השיווקי של yellow

    בשנת 1999 הוקמה רשת yellow כחלק ממהלך אסטרטגי ארוך טווח ששינה את שוק הדלק בישראל ויצר שוק קמעונאי חדש – חנויות נוחות. למהלך היו שתי מטרות: יצירת העדפה לתחנות פז ויצירת מנוע צמיחה חדש לחברה שאינו תלוי רק בדלק. עם השנים, המותג הפך לסיפור הצלחה ולבחירה מובילה בקרב הנהגים.

     

    האתגר הנוכחי של yellow הוא להמשיך ולמתוח את גבולות הנוחות בעידן הדיגיטלי, ולהתאים את הפתרונות שהרשת מייצרת לשינויים בסגנון החיים של הלקוחות.

     

    הפתרונות היצירתיים

    רשת yellow ממשיכה לפתח ולהשקיע בפתרונות דיגיטליים, המשתמשים בנקודות החוזקה שלה - פריסה רחבה, מיקומים אסטרטגיים ויכולות לוגיסטיות מתקדמות. yellow מייצרת פתרונות חדשניים שנותנים מענה לצרכים המשתנים של הלקוחות ומספקת להם הצעות ערך ופתרונות במגוון תחומים.

     

    עולם הקפה - yellow הינה שחקנית מובילה בתחום הקפה TO GO ומציעה ללקוחותיה פתרון לקפה איכותי על הדרך. לאור העלייה המתמדת בביקוש לקפה איכותי גם בבית, השיקה השנה הרשת קולקציית קפסולות קפה איטלקי משובח תחת השם Y Coffee Capsuls, שתואמות למכונות נספרסו ולוואצה. מטרת המהלך היא להרחיב את פלח השוק הרלבנטי תוך הצעת ערך משמעותית של קפה איטלקי איכותי, במחיר תחרותי, שנגיש לקנייה "על הדרך" 24/7.

     

    מזון מהיר וטרי על הדרך - רשת ההמבורגרים Y. BURGER מציעה מזון טרי, איכותי ומהיר על הדרך, במחיר משתלם במיוחד. השנה גדלה הרשת בצורה משמעותית, והתרחבה לסניפים נוספים.

     

    במהלך השנה השתדרגו עשרות מחנויות רשת yellow והורחב היצע המוצרים שלהן. כך, נהגים יכולים לעצור על הדרך בעשרות מחנויות הרשת ולבצע השלמת קנייה של מוצרי חלב, מאפים ואפילו ירקות ופירות טריים מהשדה.

     

    נוחות בעידן הדיגיטל - באמצעות אפליקציית yellow יכולים הצרכנים לשלם בקלות ולצבור 10% מערך הרכישה בכל קנייה של מזון או משקה באחת מחנויות yellow או באתר yellow. בנוסף, מאפשרת האפליקציה ליהנות מכוס קפה חינם באמצעות צבירה בכרטיסייה הדיגיטלית, להזמין באתר מוצרים בלחיצת כפתור, לקבל הודעה על קבלת חבילות וליהנות ממבצעים וקופונים ייחודיים.

     

    העמקת הפתרונות בפלטפורמת ה-e-Commerce - על מנת לתת מענה לצרכנים המחפשים פתרונות מהירים מבלי להתפשר על איכות, מציעה yellow באתר האינטרנט שלה שירות, המאפשר ללקוחות להזמין פירות וירקות טריים ואיכותיים היישר מהחקלאי ולאסוף את סל הקניות בתחנה שנוחה להם.

     

    yellow Box C2C - השירות החדש מציע תאים אלקטרוניים בפריסה ארצית, שמאפשרים לשלוח חבילה במהירות ובקלות 24/7: השולח מכניס את החבילה ללוקר שקרוב אליו, והנמען מקבל אותה ללוקר הממוקם בקרבתו. את השירות ניתן להזמין באתר yellow ובאפליקציה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פז
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    יורם איל, סמנכ"ל קמעונאות ומסחר
    דנה פולק אולשר, מנהלת מחלקת שיווק ואסטרטגיה
    אפרת כהן, מנהלת שיווק yellow
    מומלצים