שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    לעשות כביסה עם קולון, ועל הדרך לשמור על המכונה

    מטרתו של קולון היא לסייע לצרכנים להתמודד ביעילות ובנוחות עם משימת הכביסה, ולבדל את עצמו בסביבה התחרותית באמצעות חדשנות המוצרים לצד מחירים משתלמים. ב-2018 השיק המותג בהצלחה את קולון קפסולות ג'ל במהלך שהביא לעלייה בנתח השוק, התנסות נרחבת ומעבר משמעותי של צרכנים אל המותג

    בשיתוף Superbrands 

     

    קולון הוא מותג מוביל למוצרי ניקיון לכביסה, המשווק על ידי תאגיד מוצרי הצריכה הבינלאומי רקיט בנקיזר. מקור המותג בספרד, משם יובא לראשונה באמצע שנות התשעים על ידי חברת גורי, והחל מ-2009 הוא משווק על ידי רקיט בנקיזר.

     

    זמן קצר לאחר שהחלה לשווק את המותג, הוחלט ברקיט בנקיזר להעביר את פעילות הייצור לישראל, למפעל זהר דליה שבקיבוץ דליה, שם מיוצרים אבקות הכביסה והג'לים של המותג עד היום. המותג "קולון" הוא ייחודי לישראל ולספרד, כאשר במדינות נוספות משווקת רקיט בנקיזר מותגי כביסה אחרים.

     

    רקיט בנקיזר היא מהחברות המובילות בעולם במוצרי טיפוח הבית, עם היקף מכירות שנתי של למעלה מ-6 מיליארד יורו ופעילות בכ-180 מדינות. מותגי החברה כוללים את תחום הטיפול באריגים ובגדים עם המותגים קולון, וניש ו-Woolite; מניעת היווצרות אבנית במכונת הכביסה עם המותג קלגון; הסרת אבנית עם סיליט; ניקיון כלים עם פיניש; ניקיון חלונות עם וינדולין; מטהרי אוויר עם איירוויק; טיפוח הגוף עם ויט, ועוד.  

    קולון ()

    קולון מתאפיין בחדשנות מוצרית, ומביא לצרכנים מוצרי כביסה נוחים לשימוש. סדרת קולון כוללת מוצרים בכל הסגמנטים של תחום הכביסה, ובהם אבקות, ג'לים וקפסולות לכביסה וכן מוצרים לניקוי מכונת הכביסה עצמה. בין המוצרים של המותג:

     

    קולון ג'ל מרוכז לכביסה. ג'ל כביסה המנקה 101 כתמים שונים, מתאים לכביסה צבעונית ולבנה, המגיע בגדלים של 4 ו-2.5 ליטר. ניתן להשגה גם בפורמט אבקת כביסה, במגוון גדלים.

     

    קולון סטריפים קומפקטיים לכביסה. מוצר שהושק ב-2016. סטריפים מתמוססים במים לשימוש נוח במיוחד, המחליף את אבקת הכביסה או הג'ל - פשוט לתלוש ולכבס.

     

    קולון מנקה מכונות כביסה. מוצר לניקוי מכונת הכביסה, בעל חמש פעולות ניקיון בטיפול אחד. המוצר מגן על חלקיה הפנימיים של המכונה מפני הצטברות לכלוך ושאריות סבון, ומותיר ניחוח רענן.

     

    לצד מגוון הפתרונות והחדשנות המוצרית, מקפיד המותג על איכות ויעילות הניקיון, ומחירים שווים לכל כיס.

     

    הסביבה התחרותית

    שוק מוצרי הכביסה בישראל הוא גדול ודינמי ומגלגל מאות מיליוני שקלים בשנה, ובו שלושה סגמנטים עיקריים: אבקות כביסה, ג'ל לכביסה, וקפסולות. השוק מאופיין בחוסר נאמנות למותגים, וכן ברווחיות נמוכה ובמגמת ירידה, כתוצאה מתחרות אגרסיבית ועתירת מבצעי מחיר, קמפיינים פרסומיים ומבצעי קד"מ.

     

    על אף התחרות מצד מותגי כביסה מקומיים, בינלאומיים ומותגים פרטיים של רשתות השיווק, הצליח המותג קולון להתבסס היטב בישראל במהלך השנים והפך למותג מרכזי בקטגוריה. נתח השוק של המותג עומד על כ-16% מהקטגוריה במונחים כספיים, והוא נמנה עם שלושת השחקנים הגדולים בשוק. זאת, באמצעות חדשנות מוצרית בלתי פוסקת, ואסטרטגיית רצפת חנות מפותחת של מבצעים, שיתופי פעולה עם הרשתות ומחירים משתלמים לאריזות גדולות.

     

    השקת קולון קפסולות ג'ל

    הכביסה היא מטלה מרכזית בניהול הבית מאז ומעולם. על אף המצאת מכונת הכביסה החשמלית בתחילת המאה ה-20, המייבש וחומרי הכביסה למיניהם – זו עדיין משימה הגוזלת זמן רב ודורשת עיסוק בלתי פוסק מהרגע שבו הבגדים המלוכלכים הונחו בסל ועד לחזרתם ריחניים ומקופלים לארון. עם ריבוי המשימות היומיומיות במשק הבית המודרני, הצרכנים מחפשים כל העת פתרונות מקצועיים שיסייעו להם לנקות ביעילות את הכביסה, יקצרו את משך הזמן הנדרש למשימה ויפיצו ניחוח רענן לאורך זמן.

     

    המותג קולון שם לו למטרה לסייע לצרכנים להתמודד ביעילות ובנוחות עם משימת הכביסה, ולבדל את עצמו בסביבה התחרותית הסוערת באמצעות חדשנות מוצרית, לצד מחירים משתלמים. השקת קולון קפסולות ג'ל בשנת 2018 היא דוגמה לכך, כמוצר שמביא ערך מוסף אמיתי לצרכנים – קפסולות ג'ל בכמות מדויקת המתמוססות בתוך תוף המכונה, ללא צורך במדידה או חשש לשפיכת אבקה או ג'ל במהלך הכנסת הכביסה. בנוסף, אין צורך לסחוב אריזות אבקה ובקבוקים כבדים של ג'ל - פשוט להשליך קפסולה למכונה – ולכבס.

     

    המוצר מגיע באריזת 42 יחידות ו-28 יחידות, כאשר כל קפסולת ג'ל מחולקת לשני תאים לעוצמת ניקיון מרבית, ולניקוי 101 כתמים. המעטפת בכל קפסולת

    ג'ל מתמוססת בקלות ובמהירות במגע עם מים, קרים או חמים, ומאפשרת שחרור יעיל של הג'ל ובאופן שווה לכל חלקי הכביסה, תוך עטיפת הבגדים בניחוח נקי וייחודי לקולון. השקת המוצר לוותה במהלך שיווקי במדיה ובדיגיטל, בשילוב נראות חזקה על רצפת המכירה: סטנדים, במות, תצוגות מיוחדות על מדפי הרשתות ועוד. המהלך פנה לצרכנים המחפשים נוחות, ולמשקי בית קטנים שאינם מעוניינים באריזות כביסה גדולות וכבדות. תוצאות המהלך הציגו עלייה בנתח השוק של קולון, התנסות נרחבת ומעבר משמעותי של צרכנים אל המותג.

     

    דברים שלא ידעת על קולון

    המותג "קולון" הוא ייחודי לישראל ולספרד, כאשר במדינות נוספות משווקת רקיט בנקיזר מותגי כביסה אחרים.

    קולון ג'ל קאפס הוא המוצר היחיד שרקיט בנקיזר מייבאת מספרד. שאר מוצרי קולון הנמכרים בישראל מיוצרים במפעל "זהר דליה" שבקיבוץ דליה.

    קולון ג'ל קאפס החדש הוא המותג המוביל כמותית בסגמט.

    הסיסמה "מנקה 101 כתמים" הוצמדה למותג לראשונה ב-2011, ובעקבות חיזוק מסר היעילות והפונקציונליות הובילה למהפך בצריכת המותג.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קולון
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    כפיר אברהם, מנכ"ל רקיט בנקיזר (RB) ישראל
    אולגה רובנובסקיה-יעקובי, סמנכ"לית שיווק RB Home Hygiene
    מומלצים