שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מצרכים, קוסמטיקה וטיסות לחו"ל: שופרסל מרחיבה את סל הקניות

    שופרסל ממשיכה להתפתח כקבוצה הקמעונאית הגדולה בישראל ונערכת להכפלת הפעילות המקוונת עם בניית מרכזי ליקוט ושילוח אוטומטיים חדשניים. המותג הפרטי של הרשת הפך לאחד מחמשת ספקי המזון הגדולים בישראל, ובמקביל, מתמקדת הקבוצה בחוויית הקנייה האישית וממוקדת הלקוח ומתרחבת לעולמות נוספים באמצעות רשת הפארם Be, אתר התיירות שופרסל travel והפעילות בתחום הפיננסים

    בשיתוף Superbrands 

     

    שופרסל פתחה את הסופרמרקט הראשון בישראל ב-1958, ברחוב בן יהודה בתל אביב. מאז הפכה לרשת הקמעונאית הגדולה בארץ, וכיום היא מפעילה 365 נקודות מכירה, מגלגלת הכנסות של קרוב ל-13 מיליארד שקל בשנה ומעסיקה כ-15,600 עובדים. הרשת מפעילה את אתר הקניות והאפליקציה "שופרסל אונליין", שמשרתים מאות אלפי לקוחות בחודש. בעקבות התרחבות המותג הפרטי, שופרסל הפכה ליצרנית המזון הרביעית בגודלה בישראל.

     

    שופרסל מפעילה מספר פורמטים קמעונאיים ותתי-רשתות: שופרסל דיל - רשת דיסקאונט הדוגלת במחירים זולים כל השנה, בשטח גדול ובמגוון רחב של מוצרים; שופרסל שלי - סניפים עירוניים ושכונתיים; שופרסל אקספרס - רשת חנויות נוחות עירוניות; Cash and Carry - פורמט חדש עבור לקוחות מהמגזר העסקי והמוסדי; יש חסד - רשת ייעודית למשפחות גדולות ולקהל הדתי; green - רשת חנויות אורגניות. בנוסף, שופרסל היא הבעלים של רשת הפארם Be ושל שופרסל Travel, חברת תיירות ונופש חדשה.

     

    מועדון הלקוחות של שופרסל הוא מהגדולים בישראל ומונה למעלה מ-1.8 מיליון חברים, מתוכם יותר מחצי מיליון מחזיקים בכרטיס האשראי של הרשת בשיתוף Cal, הזכאים למבצעים מיוחדים והטבות מותאמות אישית.

     

    סופרברנדס ()

    הסביבה התחרותית

    שופרסל מתמודדת במספר זירות תחרות מורכבות ובהן שוק המזון, הפארם, הפיננסים, הנדל"ן והתיירות. מתחרותיה העיקריות הן קמעונאיות מזון בעלות פריסה ארצית, וגם חברות אונליין המציעות לצרכנים רכישת מוצרי מזון, פארם ומוצרים לבית. בקרוב צפוי ענף הקמעונאות הישראלי להתמודד עם תחרות משמעותית נוספת, עם כניסת ענקיות קניות מקוונות בינלאומיות לפעילות בישראל. שופרסל ממשיכה להיות השחקן הגדול בישראל עם נתח שוק של כ-20%, ומובילה גם במכירות אונליין, שצומחות בהתמדה ומהוות כבר קרוב ל-15% מהמחזור שלה.

     

    האתגר השיווקי

    פיתוח והעמקת חוויית הלקוח בכל נקודות המגע, נמצאים בראש רשימת היעדים שסימנה שופרסל. הרשת מיישמת תוכנית אסטרטגית רב שנתית

    שבמרכזה פיתוח חוויית הלקוח באמצעות חדשנות מוצרית, טכנולוגית ולוגיסטית; שדרוג שרשרת האספקה; ומהפכה בתחום שירות הלקוחות, בדגש על האונליין והסניפים.

    האתגר המרכזי של הרשת הוא להמשיך ולשרת את לקוחותיה בנוחות, במהירות ובכל מקום, תוך מינוף בסיס הדאטה העומד לרשותה, ופיתוח מתמיד של חוויית הלקוח. אתגר נוסף, הוא העמקת פעילותה בקטגוריות הפארם והנון-פוד (כל המוצרים והמצרכים שאינם מזון), שצפויות לצמוח משמעותית עם כניסתן של רשתות בינלאומיות לארץ.

     

    הפתרונות היצירתיים

    שופרסל מטמיעה בשנתיים האחרונות תוכנית אסטרטגית בהובלת המסר "הופכים עולמות בשבילך", שמשמשת כסמן ימני בכל פעילותיה מול הלקוחות: החל בממשקים הפיזיים בסניפים, דרך האתר ועד מגוון הערוצים הדיגיטליים שלה. הרשת פועלת ליישום מהפכת השירות ב-360 מעלות סביב הלקוח, על מנת לשרת אותו באופן נוח, זמין ומתקדם.

     

    השנה, המשיכה הרשת להרחיב את פעילותה באונליין ובפריסה מוגברת של פורמט שופרסל אקספרס והמכולות השכונתיות בערים. המותג הפרטי של שופרסל ממשיך לצמוח וכבר מהווה כ-25% ממכירות הרשת, ובכך הפך מותג שופרסל לאחד מחמשת ספקי המזון הגדולים בישראל וממנועי הצמיחה המשמעותיים של הרשת. במקביל, הרשת פועלת להעמקת המודעות בקרב הצרכנים לכך שניתן להשיג בה הכל – מעגבנייה ופורמולה לתינוק ועד ריהוט גינה ומוצרי חשמל. אתר שופרסל אונליין, הממותג כ"אתר הקניות של ישראל", העמיק את התכנים שמעבר לעולמות המזון על מנת להרחיב את החשיפה להצעות ערך משתלמות ברשת Be ולעודד את הלקוחות להרחיב את סל המוצרים ולרכוש בשופרסל אונליין גם מוצרים לבית, קוסמטיקה, חפצי נוי ועוד.

     

    Be - רשת הפארם של שופרסל מציעה חוויית קנייה ותפיסה שונה ממתחרותיה. הרשת שמה לה למטרה להציע את המחירים המשתלמים ביותר עבור מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח של המותגים הטרנדיים בארץ ובחו"ל, וכן מציעה בבלעדיות בארץ מותגים כמו The BALM, Morgan's ,Chill ,Pretty ועוד. החוויה המבודלת באה לידי ביטוי בהיצע ובמגוון, בטיפולי יופי המוצעים בסניפים, וכן בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים. בין אלה ניתן למנות סרטוני How to לאיפור וטיפוח, מראות חכמות, טיפים לתוצאות מיטביות, וכן עמדות קופה בשירות עצמי לחיסכון בזמן. רשת Be כבר מונה 82 סניפים ומתעתדת להגיע לפריסה של 100 סניפים בתוך שלוש שנים. בנוסף, שופרסל מקדמת את החשיפה ל-Be בכל נכסיה הדיגיטליים.

     

    שופרסל Travel - פעילות שהושקה ב-2019 בשיתוף חברת התיירות גוליבר, במטרה להעניק ללקוחות ערך מוסף ולאפשר להם לרכוש טיסות, חופשות וחבילות נופש במחירים משתלמים. שופרסל Travel פועלת באונליין בלבד, והבשורה הייחודית שהיא מספקת ללקוחותיה, מעבר למחיר, היא Cash Back - החזר כספי ברשת שופרסל לרוכשים ב-Travel.

     

    חדשנות טכנולוגית - שופרסל הייתה הקמעונאית הראשונה בישראל שהכניסה לשימוש קופות עצמאיות, והיא מרחיבה את פריסתן בסניפים במטרה להקל על הלקוחות. השנה החלה הרשת בפיילוט בתל אביב להפעלת סניף ללא קופות. במסגרת הפיילוט, רושת הסניף במצלמות חכמות, המאפשרות ללקוחות לקחת מוצרים מהמדפים ולצאת מהחנות מבלי לעבור בקופה. הזיהוי והחיוב נעשים באופן אוטומטי באפליקציה. במקביל, הרשת החלה בפיילוט לניהול ומעקב אחר המלאי בסניפים בזמן אמת, באמצעות רובוט שסורק את המדפים.

     

    מרכזי ליקוט ושילוח אוטומטיים - על מנת לטפל במספר ההולך וגדל של לקוחות בשוק האונליין, מקימים בשופרסל שני מרכזי ליקוט ושילוח אוטומטיים חדשים, במודיעין ובקדימה, שצפויים לעמוד בביקושים הגבוהים. המרכזים צפויים לטפל בלמעלה מ-120 אלף הזמנות בשבוע עד 2023. המרכזים החדשים מוקמים בשיתוף חברת Knapp, על פני עשרות אלפי מ"ר, כאשר הטכנולוגיה הייחודית והמתקדמת המשולבת בהם תאפשר ליקוט אוטומטי מלא של המוצרים בתהליך ההזמנה. עובדה זו תאפשר לא רק את הגדלת קיבולת המשלוחים אלא גם תשפר משמעותית את זמני המשלוחים ותשנה את חוויית הלקוח מקצה לקצה.

     

    חוויה אישית ופרסונלית - החדשנות הטכנולוגית באה לידי ביטוי גם בשיפור חוויית הקנייה אונליין, ובתוספת פיצ'רים המותאמים אישית להרגלי הקנייה של הלקוחות – הטבות וקופונים למוצרים שהלקוח נוהג לרכוש, יועץ קנייה אישי, וכלים נוספים המסייעים ללקוחות לחסוך בזמן ובכסף.

     

    תזונה ואורח חיים בריא - טרנד הבריאות העולמי, שתפס תאוצה בשנים האחרונות, והצורך לחיים מאוזנים יותר מתחברים לערכיו של מותג שופרסל green שממשיך לצמוח ולהתרחב בסניפי הרשת. לאור ההצלחה והפופולריות של מתחמי green בסניפי הרשת, הושקו השנה מגוון מוצרים אורגניים חדשים, מוצרים ללא תוספת סוכר ומוצרים ללא לקטוז וללא גלוטן.

     

    דברים שלא ידעת על שופרסל

    • הסניף הראשון של שופרסל נפתח בקיץ 1958 ברחוב בן יהודה בתל אביב, וקיים עד היום.
    • ביום הראשון לפעילות הסניף בבן יהודה הגיעו אליו כ-2,500 קונים, והפדיון עמד על 20,000 לירות.
    • שופרסל הייתה הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל להכניס לסניפיה קופות ממוחשבות וקופות בשירות עצמי.
    • שופרסל מפעילה פיילוט לחנות ללא קופות בתל אביב – לוקחים את המוצר מהמדף ויוצאים מהחנות. החיוב נשלח אוטומטית לאפליקציה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שופרסל
    סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
    איציק אברכהן, מנכ"ל
    מומלצים