שתף קטע נבחר

ההתקדמות של סוגת בדיגיטל: תוצאה של שימוש נכון ברשתות החברתיות

השנה המשיכה סוגת בהרחבת מגוון המוצרים שכולל המותג, והשיקה את "גרנולה קראנץ'", גרנולה עשירה בפירות בארבעה טעמים. במקביל העלתה החברה הילוך גם ברשתות החברתיות, בין היתר באמצעות שיתוף פעולה עם קבוצת הפייסבוק "אמהות מבשלות יחד" בה חברות יותר מ-500 אלף נשים

בשיתוף Superbrands 

 

סוגת תעשיות הוקמה בשנת 1957 בדרום הארץ, כמיזם שנועד לעודד הגירה ופריסה מאוזנת יותר של תושבים באזור הפריפריה. השם "סוגת" הורכב מצירוף המילים "סוכר" ו"גת" - האזור בו ממוקמת החברה. בתחילה פעלה סוגת כמפעל לייצור סוכר, שהתבסס על גידול סלק בשדות הדרום. בעקבות מחסור במים והוזלה משמעותית של סוכר מיובא מאירופה, הוחלט לסגור את המפעל, ולהפוך את סוגת לחברת אריזה ושיווק של סוכר לבן. בשנים האחרונות התרחבה משמעותית פעילותו של המותג, והוא הפך ליצרן ומשווק מוביל של אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים, קוסקוס, פסטה ואטריות ביצים, לצד מוצרים משלימים אחרים בתחומי הבישול והאפייה.

 

סופרברנדס ()

האתגרים השיווקיים

בשנים האחרונות גוברת המודעות בקרב צרכנים לחשיבות התזונה הבריאה, כמו גם הביקוש למוצרי מזון קלים ומהירים להכנה. סוגת, שבבסיסה פועלת בתחום מוצרי המזון הבסיסיים וחומרי גלם כמו קמח, אורז, קטניות וסוכר, שוקדת שנים לא מעטות על חדשנות מוצרית, במטרה לענות לדרישות הצרכניות המשתנות. האתגרים המרכזיים העומדים לפתחה הם המשך ההתרחבות לקטגוריות נוספות ופיתוח הקטגוריות הקיימות והחדשות שנכנסה אליהן, תוך מענה לדרישות הצרכנים ויצירת ערך מוסף עבורם, אשר גם יבדל אותה בשוק.

 

הפתרונות היצירתיים

השינויים בהעדפות הצרכנים, לצד הצורך המתמיד בהרחבה וגיוון ההיצע, הובילו את סוגת השנה לפעילות בכמה מישורים במקביל.

הרחבת מגוון המוצרים - סוגת השיקה השנה מספר מוצרים חדשים העונים על הצורך ההולך והגובר של הצרכנים במזון בעל ערכים תזונתיים גבוהים. כך, השיקה השנה החברה גרנולה עשירה בפירות בארבעה טעמים שונים, המהווה מקור לסיבים ולדגנים מלאים. המוצר החדש - גרנולה קראנץ' - מגיע בטעמים של פירות טרופיים, חמוציות ודגנים, אגוזים ודבש ופירות יבשים. הסדרה מהווה השלמה למוצרים נוספים של החברה, המספקים פתרון זמין ובריא לאנרגיה לאנשים העוסקים בספורט, ילדים, אנשים הזקוקים למשהו קטן לנשנש במהלך יום העבודה ועוד.

 

במקביל, המשיכה החברה לפתח מוצרים נוספים בתחום ה-Ready to Eat, לאור הצורך ההולך והגובר מצד מגוון רחב של קהלים במוצרי מזון בריאים, מהירים וקלים להכנה. במסגרת זו השיקה השנה החברה את "תבשיל אישי" - ארוחה מוכנה בכוס, בשלושה טעמים: פיקנטי, עוף וירקות.

 

מעלים הילוך גם בדיגיטל - סוגת המשיכה השנה להרחיב את פעילותה בדיגיטל. לחברה נוכחות משמעותית באתרים מובילים דוגמת מאקו ו-וואלה, בהם היא מייצרת תוכן מקורי, עדכני ורלוונטי, תוך שיתוף פעולה עם מיטב המתכונאים, הבלוגרים והשפים בישראל, ביניהם אפרת ליכטנשטט, עז תלם, אבי ביטון ועוד. במקביל פעילה החברה גם ברשתות החברתיות השונות, בהן בולטת פעילותה בקבוצת הפייסבוק "אמהות מבשלות יחד" בה חברות למעלה מ-500 אלף נשים.

 

השנה הרחיבה החברה את פעילותה עם משפיענים בדיגיטל, וזאת מתוך הבנה כי פעילות עם משפיענים זוכה לחשיפה רבה ולמעורבות אדירה. כך, לראשונה, פתחה החברה מתחם אוכל ייחודי וממותג בתוך בלוג האוכל המוביל "קרוטית" - בלוג הקולינריה והמתכונים של רחלי קרוט. במסגרת פעילות זו, שהושקה לקראת החגים, שיתפה רחלי קרוט במתכונים חדשים ומקוריים, המכילים את מוצרי סוגת ומתאימים לארוחות החג השונות. פעילות זו, לצד פעילויות עם משפיענים נוספים, מחזקת את מעמדה המוביל של סוגת ומסייעת לה להבליט ולקדם את נכסיה הדיגיטליים.

 

חדשנות מוצרית - קטגוריית האפייה עברה מהפך בשנים האחרונות, והביקוש לקמחים מיוחדים, לצד תערובות איכותיות להכנה מהירה, צובר תאוצה. גם השנה המשיכה סוגת את שיתוף הפעולה עם יצרנית הקמח "שטיבל" והשף ארז קומרובסקי, לפיתוח חדשנות מוצרית בתחום הקמח ומוצרי האפייה.

 

בשנים האחרונות פיתחה החברה את סדרת "קמח קסם" לקטגוריה חדשה של מוצרים בעולם האפייה, המשלבים בין נוחות וקיצור תהליכים, לבין מוצרים איכותיים ברמה של קונדיטוריה מקצועית. במסגרת הקטגוריה משווקת החברה תערובות מיוחדות להכנה מהירה של מאפים וקינוחים, כמו עוגת שוקולד, בראוניז ופנקייק, המתבססות על קמחים בפיתוח "שטיבל" ומתכונים שפותחו ונבדקו על ידי שף קומרובסקי. השימוש במוצרים אלה מקצר ומקל משמעותית על תהליך ההכנה. כמו כן השיקה סוגת תחת הסדרה תערובת קמח עם שמרים ללא צורך בניפוי מקדים, שמתאימה להכנת עוגות, חלות ומאפים שונים; קמח מותאם לאפיית פיצה ולאפיית פוקצ'ה; ושמרים באריזת פח ייחודית, שמאפשרת סגירה חוזרת ושמירה על הטריות.

 

בנוסף, המשיכה סוגת גם השנה לפתח את סדרת הפופקורן בטעמים להכנה במיקרוגל. הפופקורן, ללא הנדסה גנטית ומותאם לטבעונים, מגיע בטעמים טבעי, מתוק, חמאה, קרמל, תפוח-קינמון ומלח ופלפל.

 

החדשנות המוצרית של סוגת באה לידי ביטוי גם באריזות המוצרים, המקלות על הצרכנים בשימושיות במטבח ומאפשרות להם לצרוך מוצרים נקיים ובטוחים ולחסוך בזמן. כך למשל, תערובות הקמח והתערובות להכנה מהירה נמכרות באריזות עמידות, המכילות חנקן ומסייעות בשמירה על טריות לאורך זמן. בנוסף, הקמחים באריזות אלה כבר מנופים – שלב חשוב באפייה מקצועית ועבור צרכנים דתיים ומסורתיים.

 

דברים שלא ידעת על סוגת

  • סוגת מייבאת חומרי גלם מ-50 מדינות ברחבי העולם.
  • בכל חבילה של 1 ק"ג אורז פרסי, יש 21,850 גרגירים.
  • מפעל סוגת עובד 24 שעות ביממה, למעט שבתות ומועדים.
  • כמיליון איש מבקרים מדי חודש בפלטפורמות הדיגיטליות של סוגת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סוגת
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
ג'יל גמון, מנכ"ל
יעל פודולסקי, מנהלת שיווק
מומלצים