שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    תוכנית פיזור הנחיתות: יותר שקט לדרום ת"א, יותר מטוסים בשרון

    אחרי יותר מ-20 שנים וזינוק בהיקף הנוסעים בנתב"ג, המועצה הארצית לתכנון ובנייה מקדמת חלוקה שוויונית יותר בין מסלולי הנחיתות. אלו היישובים שיספגו את עיקר הרעש ואלו השכונות שייהנו מיותר שקט

    המועצה הארצית לתכנון ובנייה החליטה לקדם היום (ג') עדכון לתוכנית המתאר הארצית לנתב"ג (תמ"א 3/2/4) בניסיון למזער את מפגעי הרעש באזורי המגורים הסמוכים ולפזר אותם. המשמעות היא שתושבי דרום-מזרח תל אביב ייהנו מיותר זמני שקט, ואילו תושבי השרון יראו יותר מטוסים בשמיים.

     

    אם תאושר תוכנית המתאר החדשה הכוללת אפשרות לנחות מצפון בשעות הלילה, יעברו יותר מטוסים מעל יישובי השרון דוגמת געש, משמרת, רמת הכובש וקלקיליה ויעברו בגובה של כמה מאות מטרים מהיישובים נחלים, מזור, רינתיה בארות יצחק ובני עטרות שיסבלו מרוב הרעש. לעומת זאת, תושבי שכונות דרום-מזרח תל אביב דוגמת נווה שאנן, כפר שלם, התקווה ויד אליהו, הסובלים כיום מרעש ניכר בשעות הלילה ייהנו מיותר זמני שקט אחרי שנים רבות של סבל רב. גם תושבי היישובים מבוא מודיעין וכפר טרומן צפויים להרגיש הקלה ברעשי הנחיתות.

    נחיתת המטוס (צילום:יאיר שגיא)
    נחיתה בנתב"ג(צילום:יאיר שגיא)

     

     

    נחיתת דרימליינר של אל על    (צילום: יאיר שגיא)

    נחיתת דרימליינר של אל על    (צילום: יאיר שגיא)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    שינוי מסלולים מסלול נחיתות נתב
    המסלולים בנתב"ג


     

    מטרת העדכון לתוכנית המתאר, שאושרה כבר לפני יותר מ-20 שנה, היא לצמצם את הפגיעה בתושבי דרום תל אביב שסובלים שנים ארוכות מנזקי רעשי נחיתות המטוסים בשעות הלילה. כיום, מסלול הנחיתה בשעות הלילה חולף מעל ראשי שכונות התקווה וכפר שלם. מי שצפוי להיכנס לטווח הרעש הם תושבי היישובים מזור ובארות יצחק שהמטוסים יחלו לנחות מעל ראשיהם. התושבים צפויים להתנגד לתוכנית וכבר החלו במחאה.

     

    בדיון שהתקיים הבוקר במועצה הארצית לתכנון ובנייה התקבלה החלטה לקדם את תוכנית המתאר הארצית לנתב"ג (תמ"א 3/2/4). התוכנית תאפשר לרשות שדות התעופה באישור מנהל רשות התעופה האזרחית לנתב מחדש את מסלולי הנחיתות בנמל התעופה בן גוריון.

     

    תושבי דרום תל אביב ומזרחה מתלוננים שנים ארוכות על כך שמסלול הנחיתה הראשי (12-30) של נמל התעופה בן גוריון גורם למטוסים לעבור מעל ראשיהם בנחיתות בשעות הלילה ובכך פוגע קשות באיכות חייהם ובבריאותם. דו"חות שהוצגו בפני חברי הוועדה הציגו תמונה קשה שבה נראה כי בלילה אחד חלף מטוס מעל דרום תל אביב מדי ארבע דקות.

     

    עם העלייה הדרמטית בכמות הטיסות בישראל, שהגיעו השנה לשיא של יותר מ-23 מיליון נוסעים בשנה, החליטה הוועדה לקדם את תוכנית המתאר החדשה שתאפשר נחיתת מטוסים על המסלול הצפוני (03-21) בשעות הלילה מעל מזור ובארות יצחק. המטרה היא כאמור לחלק את מטרדי הרעש בין יישובים סמוכים לנתב"ג כדי להקל על תושבי דרום תל אביב. במקביל ממשיכים גורמי התכנון לבחון את מיקומו של נמל התעופה המשלים לנתב"ג שאמור להקל על העומס. כיום יכולה רשות שדות התעופה לאפשר נחיתות על המסלול הצפוני רק בשעות העומס ורק כאשר מדובר במטוס בעל שלושה מנועים או פחות.

     

    התוכנית החדשה תבצע התאמות בין מקומות שהיו לגביהם מגבלות על בנייה לבין המצב בפועל. מתברר כי יש מקומות שהוגבלו למרות שמטוסים לא חלפו מעליהם. בנוסף תוגבל עוצמת הרעש בתוך גבולות נתב"ג שבעבר לא נלקחה כלל בחשבון.

     

    מי שייצג את עיריית תל אביב בדיון הוא חבר המועצה ארנון גלעדי שנאבק שנים ארוכות נגד רעש המטוסים. "המטוסים מתחילים להנמיך מהים באזור מגדל שלום ועם ההגעה לאזור שכונת התקווה וכפר שלם זה נהיה רעש בלתי נסבל", אמר גלעדי. "מטוסים מעל הראש בגובה של 250 מטר. זה פוגע לאנשים באיכות החיים ובבריאות. הצלחנו בעבר להעביר בשעות העומס נחיתות למסלול הצפוני אבל עכשיו גם בלילה תושבי דרום תל אביב יוכלו להתחיל לישון. אנחנו מביאים צדק חברתי, סביבתי ובריאותי לתושבי כפר שלם ודרום העיר".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים