שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    היסטוריה בנמל אשדוד: מחלקת הים עוברת לחברת נמלי ישראל

    מדובר ב-120 עובדים שעבודתם מול נמל אשדוד תהפוך לאזורית - כלומר כזו שעשויה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש והפרטי שנמצא בהקמה. 60 מהם יקבלו מענק בסך 50 אלף שקל

    נמל אשדוד משכפל את המודל שגובש באוגוסט האחרון בנמל חיפה, עם הכפפת מחלקת הים של הנמל הדרומי לחברת נמלי ישראל. מחלקת הים כוללת את הנתבים של הנמל, עובדי הגרירה ועובדי תחזוקה, כולם אחראים להכניס ולהוציא אוניות מהרציף.

     

    עבודת נמלים: לראשונה זה עשור נמל חיפה השאיר קצף לנמל אשדוד

    תוכנית הנמל החדש במפרץ חיפה אושרה - המתנגדים יערערו

    היסטוריה בנמל חיפה: פעילות הרציפים תופרט, מאות עובדים יפרשו

     

    מדובר ב-120 עובדים שהעבודה שלהם ישירות מול נמל אשדוד תהפוך לאזורית, כלומר כזו שעשויה לשרת לא רק את הנמל הקיים אלא גם את הנמל החדש והפרטי שמוקם שם ואמור לעבור במהלך 2022 לחזקת TIL ההולנדית למשך 25 שנה.

    צילום אווירי נמל אשדוד (צילום: ישראל ברדוגו, israelonair.com)
    נמל אשדוד(צילום: ישראל ברדוגו, israelonair.com)

    ההסכם הנוכחי גובש על ידי יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והנהלת הנמל. מתוך 120 העובדים, דור א' ודור ב', שהם כ-60 איש, יזכו למענק חתימה של כ-50 אלף שקל לעובד ותוספת שכר של כ-4.3%.

     

    ההסכם נחתם בין בר-דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל שלמה ברימן, מנכ"ל נמל אשדוד בפועל איציק כהן ויו"ר איגוד קציני הים אבי לוי.

    יו
    יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד(צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

    מבחינת נמל אשדוד מדובר במהלך דרמטי: הנמל עוד לא חתם על הסכם רפורמה מסודר, ורק לאחרונה מינה לעצמו מנכ"ל חדש שעוד לא ממש נכנס לתפקיד. כך או כך, מחלקת הים כבר יוצאת ממנו ועוברת למודל של עבודה אזורית. בנמל עצמו חוששים מהמהלך וחלק מהעובדים מביעים תקווה שההנהלה לא תנצל את ההסכם החדש כדי לשחרר עובדים שנכנסו לנמל אחרי גיבוש עקרונות הרפורמה שטרם נחתמה.

      

    בר-דוד טוען שמדובר בציון דרך משמעותי להשלמת הרפורמה בנמלים. "ההסתדרות שוב מוכיחה כי היא שותפה לשינויים ולרפורמות ששומרות על העובדים ובמקביל מקדמות מהלכים שהמשק כולו ירוויח מהם". יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי הוסיף: "למרות החשש הטבעי מהשינוי, אני מאמין שקיבלנו את ההחלטה הנכונה שתוכיח את עצמה לטווח הרחוק. הבטחנו את עתידם הכלכלי והתעסוקתי של מחלקת הים" .

     

    שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ': "הוצאת מחלקות הים מהנמלים והעברתן לחברת נמלי ישראל היא צעד נוסף בשינוי המבנה הריכוזי של הנמלים ובקידום התחרות לקראת פתיחת הנמלים החדשים בשנת 2021. היא תאפשר גמישות ופעילות שוטפת של המשק תוך התייעלות וחיזוק השירות בנמלים".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים