שתף קטע נבחר

פיצ' מעלית: הסטארט-אפ שמתלבש עליכם בול

הטכנולוגיה של Zeekit פותרת את אחד התסכולים הגדולים של קניות ברשת, ומאפשרת לכם לראות בדיוק איך יושבת השמלה החדשה - בלי להכנס לתא מדידה. ההשראה לפיתוח הגיעה דווקא מחיל האוויר, ואפילו אסוס כבר בפנים. כתבה ראשונה בסדרה

בשיתוף Google for Startups

 

אחת הבעיות הבוערות של עולם המסחר האלקטרוני, היא העובדה שהרבה פעמים אנחנו נאלצים לקנות ביגוד ואופנה בשלט רחוק, "על עיוור" - בלי שום יכולת למדוד ולקנות בלב שלם. את הבעיה הזו בדיוק פותר סטארט-אפ ישראלי בשם Zeekit, שמאפשר לרוכשים להפוך לדוגמני הבית, ובעצם לראות את עצמם לבושים במותגים שאותם הם מעוניינים לרכוש. יעל ויזל, מייסדת-שותפה ומנכ"לית Zeekit, פגשה את פרופסור יוסי מטיאס, סגן נשיא גוגל ומנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל, וקיבלה הזדמנות לתת את פיצ' המעלית המושלם. ככה זה נראה:

 

 

Zeekit מלבישה באופן ממוחשב, מהיר ורחב היקף, מאות אלפי דוגמנים בקטלוגים של מותגי האופנה המובילים בעולם. טכנולוגיית Zeekit מאפשרת לקונים לבחור את הדוגמן שירצו לראות בקטלוג או להצטלם ולראות את עצמם לבושים בקטלוג של המותג, לקבל המלצות מידה וגם לרכוש בגדים לחברים ובני משפחה באמצעות שיתוף התמונה האישית. את ההשראה למוצר קיבלו המקימים מהשירות שלהם בחיל האוויר ובתעשיות הבטחוניות.

 

הכירו את Zeekit

שנת הקמה: 2013

ענף: טכנולוגיות בינה מלאכותית עבור E-commerce

מספר עובדים: 40

משרדים: תל-אביב, ניו-יורק

מייסדים: יעל ויזל, ניר אפלבוים, אלון קריסטל

 

יעל ויזל, המנכ"לית ומייסדת שותפה של Zeekit ורב-סרן במיל' בחיל האויר, למדה הנדסת חשמל בטכניון במהלכם התמחתה בראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ולמידת מכונה. עם סיום לימודיה, שולבה כמהנדסת בצוותי פיתוח של מערכות מיפוי מודיעיני המוצגות בזמן אמת על טופוגרפיה תלת-ממדית של שטח המשימה במטוסי ומסוקי קרב. שם פגשה את שותפיה לעתיד ב-Zeekit. את התוכנה שפיתחו יחד, הם נהגו לכנות תוכנה "שמלבישה הרים" במפות מודיעין. ואם אפשר להלביש הרים, אז למה לא בני-אדם? היום, זיקית מלבישה בכמה מהמותגים המובילים בעולם, כולל אדידס, טומי הילפיגר, אסוס ומייסי'ז.

 

הכירו את Zeekit (צילום: Zeekit)
"תא-המדידה הגדול בעולם". Zeekit(צילום: Zeekit)

 

Zeekit השתתפו במחזור הראשון של ה-Launchpad של Google: אקסלרטור לסטארט-אפים בשלבים ראשוניים. התוכנית הוקמה בישראל, וכיום מוצעת ברחבי העולם. "החזון של זיקית הוא להפוך לתא-המדידה הגדול בעולם, המאפשר לכל אחד למצוא את פריט הלבוש המתאים לו ביותר, מהספה בבית, ללא החזרות וללא תחושה שמבצעים 'רכישה בעיניים עצומות' כמו שקורה היום", מספרת ויזל. "זהו חזון טכנולוגי עמוק ומורכב, עם אתגרים מוצריים, חווייתיים, מסחריים, שיווקיים ואפילו אומנותיים, וחברה כמו גוגל, המכירה מקרוב את כל שכבות האתגרים האלה, הפכה לשותפה קרובה שאיתה אנחנו שמחים לצמוח".

 

תני טיפ לסטארט-אפים מתחילים.

"מהות היזמות היא הפיכת חזון למציאות, שינוי שיטות עבודה קיימות ויצירת יכולות שלא היו קיימות קודם לכן. העבודה הזו קשה ולעיתים מתסכלת, כי היא דורשת עשייה בכל-כך הרבה מישורים במקביל. לכן חשוב להיות מונע מהטעמים הנכונים כשיוצאים לדרך - להט יצירתי, מומחיות מקצועית, חזון חזק וברור ונכונות עצומה להשקיע את כל כולכם בעשייה. מומלץ לקרוא כל דבר בתחום בו אתם פועלים, לספר לסביבה על מה אתם עובדים כדי להגביר את הנגישות שלכם לכל מה שקורה מסביב. אחת העצות הטובות והנפוצות ביותר היא שמירה על פוקוס, וזו בהחלט עצה מנצחת. כדאי לעשות הרבה נסיונות קטנים ומהירים (עד כמה שניתן) עד זיקוק הבנה אמיתית המתקבלת מהשוק של מהו המוצר שאותו הלקוחות יקנו, באיזה מחיר, מהו קצב אימוץ המוצר ולמי מוכרים אותו. זהו השלב הקריטי ביותר במעבר מחלום לחברה".

 

בשיתוף Google for Startups

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Zeekit
צפו בפיצ' המעלית של Zeekit
צילום: Zeekit
מומלצים