שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    בלי רייטינג: כאן 11 פורש מוועדת המדרוג

    בתאגיד השידור הציבורי ביקשו לפרוש מוועדת המדרוג, כיוון שלטענתם, שיטת מדידת הרייטינג אינה משקפת את החשיפה שלה זוכים תכניהם בפלטפורמות השונות. תחת זאת, בתאגיד התקבלה הנחיה לפרסם מדי יום את נתוני הצפייה בדיגיטל

    כשנתיים וחצי מיום הקמתו, ערוץ כאן 11 מודיע על פרישתו מהוועדה למדרוג, והמשמעות היא שלא ימדד יותר ברייטינג. מועצת תאגיד השידור הציבורי התכנסה היום (ד') ואישרה להנהלת התאגיד לפרוש בסוף השנה הנוכחית מהוועדה. "ההחלטה התקבלה מאחר שהמדידה הזאת אינה מתאימה לתאגיד ואינה מביאה לידי ביטוי את סך נתוני הצפייה בכל הפלטפורמות, ובכלל זה הצפייה בדיגיטל, אלא משקפת רק את המדרוג (הרייטינג) של גופי השידור החברים בוועדה", נמסר בתגובה מתאגיד השידור הציבורי. לפי התאגיד, "החלטת המועצה מבוססת על חוות דעת של אנשי מקצוע בתאגיד, הקובעת כי המדידה הנוכחית, שמודדת רק טלוויזיה, אינה רלוונטית לתאגיד ועולה מיליוני שקלים בשנה. על פי חוות הדעת הזאת כל התכנים של התאגיד נגישים לציבור בדיגיטל בכל זמן ומקום מתוקף יעדיו כגוף ציבורי ומדידת הרייטינג המיושנת באמצעות הפיפל מיטר, אינה מותאמת לשינויים מרחיקי הלכת בהרגלי הצפייה בישראל, ירידה בצפייה בטלוויזיה בכלל ועלייה בצפייה בדיגיטל".

     

    תחרות גמר אירוויזיון גני התערוכה תל אביב (צילום: אורן אהרוני)
    האירוויזיון בתל אביב(צילום: אורן אהרוני)

    בהודעת התאגיד נמסר בנוסף כי על פי חוות הדעת, "המדידה באמצעות פיפל מיטר אינה מודדת באופן מייצג את האוכלוסייה הערבית ואת צפיית הילדים, ולכן יש צורך במודל מדידה חדש ובטכנולוגיה מתקדמת". אז איך בכל זאת הערוץ הציבורי יעדכן את צופיו בכמות הצופים בתוכניותיו? על פי ההודעה, "המועצה הנחתה את התאגיד לפרסם יום-יום את נתוני הצפייה בדיגיטל ואת המדדים שעל פיהם מתבצעת המדידה". 

     

    מאז הקמתו, התאגיד מציג נתוני רייטינג נמוכים ביחס למתחרות מהשידור המסחרי קשת ורשת בימים שבשגרה, אולם באירועים גדולים כמו האירוויזיון והמונדיאל, הוא מצליח להשיג מספרים מרשימים מאוד. אגב, מאז תחילת מדידת הרייטינג בישראל, המשדר הנצפה ביותר שייך דווקא לערוץ הציבורי - עוד במתכונתו הקודמת - אירוויזיון 1999 שנערך בישראל והשיג 48.2 אחוזים. רק לשם ההשוואה, האירוויזיון שנערך בתל אביב בשנה החולפת השיג 38.2 אחוזי צפייה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: משה נחומוביץ'
    לא בוועדת המדרוג. דוריה למפל
    צילום: משה נחומוביץ'
    לאתר ההטבות
    מומלצים