שתף קטע נבחר

מקימים עסק? זהו את "הפרסונה" שלכם: הטיפים של קרן שביט

כוהנת הלייף סטייל ובעלת בית האופנה "טוב ויפה" נרשמה לתחרות העסקים הקטנים של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים וזכתה במענק. גם לכם יש לכם עסק מצליח והגיע הזמן שכולם יכירו אותו? מוזמנים להירשם לתחרות, לשתף אותנו בסיפור של העסק ואולי לזכות במענק בסך 10,000 שקלים ובליווי מקצועי כלכלי לעסק

בשיתוף בנק הפועלים

 

על העסק: בית האופנה, העיצוב והלייף סטייל "קרן שביט-טוב ויפה" נוסד על ידי קרן שביט, מעצבת אופנה, בלוגרית וכוהנת לייף סטייל. שביט הפכה במרוצת השנים לשם דבר בתחום הלייף סטייל בישראל והיא מפעילה בלוג פעיל ופופולרי בשם "טוב ויפה".

 

>>> תחרות העסקים הקטנים יוצאת לדרך : רוצים להשתתף? מלאו את הטופס ואולי תקבלו שיחת טלפון מאיתנו

 

היא יזמה והפיקה שורה ארוכה של ירידי לייף סטייל גדולים תחת השם "מכירות הקולאז' סייל של קרן שביט", ומקיימת אירועי מכירות ביתיים אחת למספר שבועות. כמעצבת אופנה היא חתומה על הפיכתה של הגלבייה לפריט אופנה טרנדי בשנים האחרונות. חנות הדגל שלה ממוקמת בשוק הפשפשים ביפו והיא כוללת סטודיו ומרכז פיתוח.

  (צילום: יובל חן)
קרן שביט(צילום: יובל חן)
 

חשוב לעשות:

זהו את ה"פרסונה" שלכם והאמינו בייחוד ובערך שאתם מייצרים. שביט מספרת: "כמעצבת אופנה ויזמית לייף סטייל, בניתי לאורך שנים מותג איכות מבוסס פרסונה שהיא אני. כל מוצר שאני ממציאה ומייצרת, בין אם כסות לגוף (בגד) או כסות לנשמה (אירוע, חוויה), מתבסס על תוכן אותנטי שמתקיים בתוכי". הדרך לשווק מותג מבוסס פרסונה, אומרת שביט, מבוסס על 3 אבני דרך עיקריות: להבין, להקצין, ולהחצין:

 

להבין - תצללו בצורה הכי כנה שיש אל תוך הפרסונה המיוחדת שלכם, זו שמבדלת אתכם מהעולם, תזהו מה החוזקות שלכם, מי אתם באמת ומה הקול המיוחד שלכם. תנסחו הגדרה שמשקפת אתכם בצורה הכי כנה שיש.

 

להקצין - תגזימו, תגבירו את האש, תעצימו את הגוונים בפרסונה שלכם, ובכך תדגישו את הבידול שלכם מאחרים ותיצרו ערך בולט לעין שיקל עליכם לתקשר עם הסביבה.

 

להחצין - עכשיו, כשאתם יודעים מי אתם ומה בולט אצלכם, תתחילו לתקשר את זה עם הסביבה. תעלו על כל במה רלוונטית לכם, כזו שהקהל הטבעי שלכם נמצא בסביבתה ותאותתו לבני השבט הטבעי שלכם, כדי שיוכלו למצוא אתכם ולגשת. אל תשאלו מה הקהל שלכם אוהב, תבררו מה אתם אוהבים וצריכים. הקהל שלכם אוהב אתכם ויאמץ את המוצרים שאתם ממציאים.

 

החליפו מסעות השראה ברשת בחוויות אמיתיות ומפגשים עם אנשים. שביט מספרת: "את ההשראה הכי גדולה אני מוצאת במקום שאין לאף אחד גישה אליו מלבדי, בתוכי. אני מחליפה שעות של שיטוט ברשת באתרי השראה - ביציאה לעולם האמיתי. קובעת לעצמי מראש זמן חופשי יזום, גם בתקופות מאוד עמוסות, ויוצאת להרפתקאות. כיוצרת אני חייבת להזין באופן תמידי את מעיין ההשראה הפרטי שלי. החוויות שאני חווה מזינות אותי ומעוררת אצלי תשוקה. כששרירי דמיון מפותחים, פוגשים חוויה מזינה נוצרים אצלי הרעיונות הכי יצירתיים וטובים, שהופכים בעזרת הצוות שלי למוצרים מניבים".

 

היו עם יד על הדופק. שביט: "אני חותרת כל הזמן להבנת המציאות הרלוונטית לי בעולם, שמשתנה במהירות. אני עוקבת אחרי דמויות מובילות שמעניינות אותי, הולכת מדי פעם להרצאות קצה, ומתעניינת בעתיד בהמון סקרנות. כיזמית אני צריכה להבין מגמות ולהקדים עם המוצר, רגע לפני השאר. מעדיפה להתמודד עם הקושי ולהסתכל לו בעיניים, כדי להיות יכולה לו. אין עסק שלא חווה קשיים וטלטלות, וכשאני מזהה בעיה או איום, אני מקדישה לו את כל המשאבים שאני יכולה לגייס על מנת לצאת מהסיטואציה בדרך יצירתית, כשידי על העליונה ולנצל את המשבר כדי למנף למקום יותר גבוה.

  (צילום: יובל חן)
קרן שביט(צילום: יובל חן)

המציאו מוצרים שיש להם ערך אמיתי ומשמעות: "אני לא מחפשת מה למכור לאנשים, אני חושבת על מוצרים בעלי ערך שאני רוצה וצריכה לעצמי - ורק אז מייצרת אותם לאנשים נוספים, כדי שגם הם ייהנו. בעבר שקלתי 100 קילו והמצאתי לעצמי בגדים יפים, נוחים ומחמיאים. גם היום, כשאני במשקל אחר, אני דואגת לתת מענה למגוון רחב של נשים במידות 34-52. אני לא עושה מזה סיפור תקשורתי, אני פשוט חושבת שכך דברים צריכים להיות ולהיעשות ושהאנשים הנכונים לי, הלקוחות שלי, ידעו להעריך ולקנות.

 

"תעשיית האופנה היא תעשיה דורסנית ומזהמת, ויש בה גם המון רע, ניצול של ילדים, ייצור יתר שממאיס את הערך של המוצרים - ואני מקפידה על ייצור מקומי בשכר מכבד ובכמויות אחראיות. לא מייצרת יותר ממה שאני מוכרת ולא נתקעת עם סחורה, כי היא סחורה טובה ומוערכת, שמשמחת את לובשיה. אני לא מנפחת מחירים ואז יורדת לסיילים, מאמינה בכנות מול הלקוחות שלי ומתמחרת באופן ראוי שהולם את הערך וההשקעה של המוצרים שלי".

 

בנו לעצמכם תשתיות חזקות והשקיעו בטיפוח מנגנוני תמיכה חזקים: "הטיפ מופנה בעיקר לנשים יזמיות. אם מאחורי כל גבר מצליח נמצאת אישה, אז מאחורי כל אישה מצליחה יש משפחה שלמה שתומכת וגדוד של שמרטפיות בחיוג המהיר. גייסי בכל הכוח את הסביבה שלך שתאמין בך ותתמוך במיזם שלך, ותיצרי שיתופי פעולה פוריים ומפרים. תקיפי את עצמך בחברים מפרגנים שמאמינים בך ותמצאי בנק שעוזר לך להתפתח".

 

כדאי להימנע:

לא להתפשר על איכות האנשים בעסק. שביט מגלה: "כבעלת עסק למדתי שההשקעות הכי טובות שלי הן תמיד אנשים. המשאב הכי חשוב בעסק הוא ההון האנושי. אני לא מתייאשת ולא מפסיקה לחפש, עד שאני מוצאת את האנשים הכי טובים שיש לכל תפקיד ותפקיד. הצוות שלי מורכב בעיקר מנשים, שכמוני מג'נגלות היטב בין עולמות שונים, קריירה, משפחה והתפתחות אישית. יש לנו כיום צוות שאני מאוד גאה בו, ומונה כ-17 עובדות ועובדים. אני מחפשת שותפים לדרך, שיתפתחו לצידי. אנשים שאני מעריכה וחולקת איתם מצע ערכי משותף".

 

אל תאבדו את הקול העדין והמיוחד שלכם: "המוצרים והחוויה שאני מייצרת מתחלפים כל הזמן, אבל ה-DNA שלי קבוע ויציב. אני אוהבת דברים שנשארים לאורך זמן, אבל זקוקה כל הזמן לחידוש ולריגוש. להתפתחות בסיפור. אני מגשימה את הסיפור האישי שלי, שהוא מלא בשמחת חיים, אהבת אדם, אופטימיות ושאיפה לעשיית טוב. דמיינו רפסודה עם בילבי בים היצור הסיני. אני ספנית מיומנת שנתקלת בכל פעם באתגרים חדשים ויכולה להם".

 

אתם נוחלים הצלחה? יופי אבל אל תנוחו על זרי דפנה. שביט: "כל דבר שלא פועם, סופו למות. פעימות הן רצף של כישלונות והצלחות. מערכת יחסים פיזיקלית, מפרה ומאוזנת בין הגרביטציה ששולחת אותנו למטה, לבין התשוקה שלנו לשאוף למעלה, לכבוש עוד פסגה. יזם הוא מישהו ששואף לכבוש פסגות, בניגוד להיגיון וחרף הגרביטציה. אני אף פעם לא מוותרת, זה לא נגמר, עד שזה לא נגמר. תמיד יש עוד משהו שלא חשבתם עליו. איזו זווית שלא ראיתם ודרך חדשה לנסות.

 

אל תהיו זחוחים: "אני לא מרשה לעצמי להיות זחוחה לרגע אחד, תמיד מפחדת מ'הקיץ של אביה'. משקיעה המון באירועים שלי ועושה הכל כדי להפיץ את הבשורה. אני יצרנית ישראלית עם חנות אחת פיזית, אתר מכירות והמון אירועי פופ-אפ נודדים ברחבי הארץ. במקום להשקיע בסניפים נוספים, לשכור חנות, להעמיד מלאי ולשלם לעובדים משכורת, המצאתי פורמטים שונים של אירועי מכירות חוויתיים ייחודיים לנשים חובבות אופנה ולייף סטייל, שנודדים בארץ ומאפשרים לי לצמוח. אני מתקשרת את האירוע בכל הפלטפורמות שלי, ותמיד מפחדת שאף אחת לא תגיע. הפחד הזה מניע אותי תמיד לחדש ולהפתיע. אני שואלת את עצמי מה היה מביא אותי לאירוע כזה ואם אני מרגישה שאין בו מספיק בשר, אני משקיעה עוד ומשפרת".

 

לא לחזור על טעויות: "הסכנה הכי גדולה בעסקים היא לחזור על טעויות. טעות יכולה להוות מנוע אדיר לצמיחה, אם לומדים אותה, מבינים אותה ומיישמים שינוי. אני שונאת לחזור על טעויות, כי זה אומר לי שלא ניצלתי את המשבר כדי ללמוד ולהתפתח. טעויות הן מותרות שהעסק שלי לא יכול להרשות לעצמו ולכן אני מתקצבת אותן ואם אותה טעות חוזרת על עצמה שוב ושוב, אני חותכת אותה מהשורש".


פורסם לראשונה 22/12/2019 08:32

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים