שתף קטע נבחר

נהג לשעבר בקו שבו אירעה התאונה הקשה: "9-8 שעות רצופות על ההגה, לא תנקר?"

עד לפני כמה שנים, בני נהג מדי יום במסלול של האוטובוס שהתנגש בתחנה ליד נתב"ג - וכתוצאה מכך נהרגו ארבעה נוסעים. בשיחה עם ynet שחזר את קשיי הנהגים: "אין זמן לשירותים או לקפה, כל הפקקים של המדינה נמצאים איפה שהקו עובר"

 

 

 

קו 947 של אגד שיצא אמש (ראשון) מירושלים לחיפה, התנגש בתחנה בצומת בדק שליד נמל התעופה בן גוריון. ארבעה בני אדם נהרגו במקום -14 נפצעו בדרגות פציעה שונות. בני, נהג שעבד על הקו הזה עד לפני ארבע שנים, סיפר ל-ynet על הקו הבעייתי שלנהגים אין יכולת לנוח בין הנסיעות.

 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אביב הרץ, TPS)
זירת התאונה בצומת בדק(צילום: אביב הרץ, TPS)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: קבוצת תקשורת מרכז שפלה)
(צילום: קבוצת תקשורת מרכז שפלה)

"הקו הזה ידוע כבעייתי", סיפר בני, "קו שיוצא או מחוף הכרמל בחיפה או מירושלים בתחנה מרכזית ונכנס למחלף נתניה, עובר בצומת בית ליד, נכנס לצומת רעננה, הוד השרון, סירקין, אז לנתב"ג, לצומת הטייסים ומשם עולה למחלף הראל ולירושלים. כל הפקקים של המדינה בערך נמצאים איפה שהקו הזה עובר".  

 

  

על פי הערכת המשטרה, התאונה אמש אירעה ככל הנראה לאחר שהנהג איבד שליטה והתנגש בתחנה. בני אמר כי התנאים של הנהגים בקו הזה, ובכלל, ירודים במיוחד: "באגד חושבים שנסיעה בקו הזה אמורה להימשך שלוש שעות וחצי. המשמעות היא שכשהנהג מגיע לירושלים הוא חייב חצי שעה הפסקה, אבל גם את זה אין.

 

"אם אתה מצליח לעלות למקום שאליו מגיעים אחרי הורדת הנוסעים, עומדים שם במשך חצי שעה ומחפשים חניה. הנהג במקרה הטוב יורד מהאוטובוס, עושה פיפי על הגלגל ונכנס לתור פעם נוספת, כי הוא מאחר לקו הבא", הוא מסביר. "ההגדרה של ההפסקה לא מספיקה, כך זה היה אז ולדעתי זה כך עד היום, אני לא חושב שהשתנה שם יותר מדי".

  

 
זירת התאונה בצומת בדק (צילום: זק
(צילום: זק"א)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

זירת התאונה בצומת בדק ()

- הרגשת עייף על הקו הזה?

"אתה נוסע במשך שלוש שעות וחצי ומחפש במשך עשר דקות או רבע שעה את החניה שלך. בלי שירותים, בלי סנדוויץ', בלי כוס קפה. נהג אחד לפניך כבר איחר, וגם אתה פתאום מאחר ו-40 נוסעים מחכים לך בתחנה", אומר בני. "ככה זה היה נראה בשלוש השנים שעבדתי בחברה הזאת. זה שבע שעות נהיגה בנטו אם 'יצאת מלך', ואם לא, זה גם גולש לשמונה ואפילו שמונה וחצי שעות. מספיקה תאונה אחת בכביש החוף בדרך חזרה, בכניסה לנתניה או בגבעת אולגה, ואתה מוצא את עצמך יושב תשע שעות על ההגה. איך לא תנקר? בחברות אחרות זה לא יותר טוב".

 

התאונה אירעה סמוך לשעה 19:40. האוטובוס, שיצא מירושלים לחיפה בשעה 18:00, סטה מסיבה שטרם התבררה, התנגש בתחנה מבטון - ותקרת התחנה פרצה דרך החלונות ונתקעה באוטובוס. כלי צמ"ה וטרקטור הוזעקו למקום לטובת פינוי האוטובוס.

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: איתי בלומנטל)
מה שנותר מהתחנה המפורקת(צילום: איתי בלומנטל)

גרירת האוטובוס עם טרקטור (צילום: איתי בלומנטל)
גרירת האוטובוס עם טרקטור(צילום: איתי בלומנטל)

נהג האוטובוס שהיה מעורב בתאונה הקשה פונה לבית חולים כשהוא בהכרה ומצבו קל-בינוני. הוא מסר את גרסתו לחוקרים, שביקשו להבין מה הסיח את דעתו ואם התעסק בנייד. "אין סיבה לסטות ככה", אמר אחד החוקרים בזירה.

 

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותם של ארבעת ההרוגים, שלוש נשים וגבר, ופינו לבתי החולים 14 פצועים נוספים, בהם שתי נשים במצב קשה ו-12 שנפצעו קל. מאגד נמסר כי האוטובוס סטה מסיבה לא ברורה מנתיבו ופגע בעוצמה בטרמפיאדה המבוטנת.

 

ארגון נהגי האוטובוסים בישראל האשים את משרד התחבורה בכך שהתאונה נגרמה בשל נסיעה רציפה של נהגים בקו ירושלים-חיפה. מהארגון נמסר כי "נהיגה רצופה ללא הפסקה וללא תחנות ההתרעננות היא פצצה מתקתקת. אנו קוראים לשר התחבורה לאמץ את מסקנות ארגון נהגי האוטובוסים בישראל ולעשות הכול כדי שתאונות מזעזעות מעין אלה לא יהיו מנת חלקנו".

 

בשל התאונה עלה מניין ההרוגים בתאונות הדרכים השנה ל-345 בני אדם. ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרו כי בתקופה המקבילה אשתקד נהרגו 310 בני אדם. כמו כן, מתחילת השנה התרחשו 27 תאונות במעורבות אוטובוסים.

 

 

  

 


פורסם לראשונה 22/12/2019 23:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
זירת התאונה הקשה ליד נתב"ג
צילום: שאול גולן
מומלצים