שתף קטע נבחר

אחרי ההתרסקויות: בואינג מחליפה את המנכ"ל‏

יצרנית המטוסים פיטרה את המנכ"ל דניס מילנברג בניסיון לזכות באמון הציבור והרגולטורים לאחר ההתרסקויות הקטלניות של שני מטוסים מדגם 737 מקס; יו"ר בואינג דיוויד קלהון ייכנס לתפקיד המנכ"ל בינואר

מנכ"ל בואינג דניס מילנברג יעזוב את תפקידו על רקע הקשיים שחווה לאחר ששני מטוסים שלה מדגם 737 התרסקו בתאונות קטלניות שבהן נהרגו 346 אנשים. יצרנית המטוסים מנסה לזכות בחזרה באמון הרגולטורים, הצרכנים והציבור לאחר ההתרסקויות של המטוסים מהדגם הנמכר ביותר שלה.

 

שוב סערה בבואינג: המניה נופלת לשפל של חודשיים 

 התרסקויות ה-737 מקס: בואינג מציעה 144,500 דולר לכל משפחה

הפסד עצום לבואינג ברבעון השני של 2019

 

מילנברג כיהן בתפקיד מאז יולי 2015, יו"ר בואינג דיוויד קלהון (David Calhoun) ייכנס לתפקיד המנכ"ל ב-13 בינואר הקרוב. באוקטובר האחרון העיד מילנברג בסנאט בעקבות ההתרסקויות ואמר כי "שתי התאונות האלה אירעו במשמרת שלי, עליי האחריות לוודא שנעבור את המשבר".

דניס מוילנברג (צילום: אי פי איי)
מנכ"ל בואינג, דניס מילנברג (צילום: אי פי איי)

באוקטובר 2018 התרסק מטוס בואינג בטיסה 610 של ליון אייר בים ג'אווה זמן קצר לאחר ההמראה מג'קרטה, אינדונזיה, ובה נהרגו כל 189 האנשים שהיו על המטוס.

  

פחות מחמישה חודשים אחר כך התרסק מטוס 737 מקס נוסף של חברת אתיופיאן איירליינז, לאחר שהמריא מאדיס אבבה, אתיופיה. בהתרסקות הזאת נהרגו 157 בני אדם שהיו על המטוס. השימוע מחר הוא עדותו הציבורית הראשונה של מילנברג בגבעת הקפיטול מאז ההתרסקויות.

 

שתי ההתרסקויות הביאו לקרקוע כל המטוסים מהדגם הרלוונטי ולמספר חקירות באשר לסיבה להתרסקויות, כולל חקירה פלילית של משרד המשפטים האמריקאי. החוקרים בודקים כיצד תכננה בואינג את המטוס והאם הרגולטורים שגו כשאישרו את דגם המטוס כבטוח לטיסה ב-2017.

 

 

בשבוע שעבר הודיעה בואינג שתקפיא בינואר את ייצור מטוסי ה-737 מקס. מדובר בצעד דרסטי - הגדול מסוגו בחברה ב-20 השנים האחרונות. הוא מגיע לאחר שרשות התעופה האמריקאית (FAA) מסרה שתמשיך לבחון את כשירות המטוסים גם בשנה הבאה.

 

בואינג, שמייצרת את ה-737 מקס במפעל דרומית לסיאטל, הודיעה כי לא תפטר אף אחד מ-12 אלף העובדים במפעל בתקופת הקפאת הייצור.

 

ה-FAA הודיעה כי לא תגיב על מה שכינתה "החלטה עסקית של בואינג", וכי תמשיך לפעול בשיתוף רגולטורים ברחבי העולם כדי לבחון שינויים ב-737 מקס. "בראש סדר העדיפויות שלנו נמצאת הבטיחות. אנחנו לא יודעים כרגע מתי נשלים את העבודה".

 

שינוי מיידי

לפי הדיווח של החברה, השינויים ייכנסו לתוקף באופן מיידי. סמנכ"ל הכספים גרג סמית' (Greg Smith) מונה למנכ"ל זמני בתקופת המעבר שלא צפויה להימשך זמן רב.

 

"מועצת המנהלים החליטה ששינוי בהנהגה הוא הכרחי על מנת לשקם את האמון בחברה לקראת המשך הדרך, כאשר היא פועלת לתיקון קשריה עם הרגולטורים, הלקוחות וכל בעלי המניות", נאמר בהודעת בואינג.

 

בתרסקות שני המטוסים מסדרה 737 מקס, באוקטובר שנה שעברה של חברת תעופה באינדונזיה ובמרץ השנה של חברת התעופה האתיופית, נספו 346 בני אדם. מייד לאחר ההתרסקות השניה החלו רגולטורים של רשויות התעופה להוציא החלטות על קרקוע גורף של המטוסים.

 

מאז פורסמו דיווחים שונים על מועדי החזרה של המטוסים לפעילות, לאחר שבואינג טענה כי פתרה את הבעיה בתוכנה שיצרה את הכשל שהוביל להתרסקויות. ואולם, לאחר שהרגולטור האמריקאי סירב לבטל את ההחלטה לפני שיערכו בדיקות נוספות, החליטה בשבוע שעבר בואינג להקפיא את המשך הייצור של הדגם האמור.

 

רשות שדות התעופה בארה"ב (ה-FAA) אמר בתגובה כי אין בכוונתה להגיב על "החלטה עסקית של בואינג", וכי תמשיך לפעול בשיתוף רגולטורים ברחבי העולם כדי לבחון שינויים ב-737 מקס. "בראש סדר העדיפויות שלנו נמצאת הבטיחות. אנחנו לא יודעים כרגע מתי נשלים את העבודה", נאמר בהודעת הרשות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים