שתף קטע נבחר

תיעוד: נסיעת המבחן הראשונה של הרכבת הקלה

אתמול נערכה נסיעת מבחן ראשונה לקו האדום, שצפוי לפעול בשנים הבאות במטרופולין גוש דן. בימים אלו מבצע מנכ"ל החברה החדש "תיקוף" לאתרי הבנייה של הקו, כך שעדיין לא ברור אם הרכבת תחל לפעול במועד שנקבע - אוקטובר 2021

  

חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שמקימה את פרויקט הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן, ערכה אתמול (א') נסיעת מבחן ראשונה לקרונות שהגיעו בחודש שעבר מסין באתר ה"דיפו" בפתח תקווה. הקרונות, שיוצרו במפעל חברת CRC הסינית, ישמשו את הקו האדום של אחד מהפרויקטים בתחום התחבורה שנעשו בישראל.

 

בחודשים הקרובים יעברו הקרונות הבודדים שהגיעו ארצה סדרת בדיקות וניסויים נוספת, על מנת לבחון את התאמתם למסילות. בחודש אפריל האחרון הודיעה נת"ע כי הקרונות עברו בהצלחה את סדרת הניסויים שנערכו במפעלי החברה בסין. התיעוד - בפתח הכתבה.

נסיעת מבחן של הרכבת הקלה בפתח תקווה (צילום: נת
נסיעת המבחן הראשונה בפתח תקווה(צילום: נת"ע )

הקו האדום - הדמייה ()
הקו האדום - הדמייה

כריית מנהרות הקו האדום. ארכיון (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
כריית מנהרות הקו האדום. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

רכבות הקו האדום מורכבות משני קרונועים מחוברים באורך כולל של 70 מטרים וברוחב של 2.65 מטרים. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים, כשחלק מהמרחב יוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות לצד מושבים מתקפלים. כל קרון מונע על-ידי שמונה מנועים, ומוזן בחשמל דרך כבל עילי לאורך התוואי. בעת האטה או בלימה, הקרון יחזיר אנרגיה למערכת החשמל, וכך למעשה תייצר הרכבת בעצמה כ-15% מהאנרגיה החשמלית הנחוצה לה.

 

הקרונות מצוידים במנגנון מורכב של בולמי זעזועים אנכיים ואופקיים - המותאם גם לנסיעה במנהרות, כדי לאפשר נסיעה חלקה ושקטה. בקרונות יותקנו מצלמות אבטחה שישדרו כל העת גם לתא הנהג וגם למרכז הבקרה של הרכבת. בנוסף, לנוסעים תהיה אפשרות לתקשר בעת חירום עם הנהג ועם מרכז הבקרה באמצעות מערכת אינטרקום בכל קרון.

 

הקו האדום הוא הקו הראשון במערכת הסעת ההמונים שנת"ע מקימה במטרופולין גוש דן. הוא יעבור מפתח תקווה עד בת ים דרך בני ברק, רמת גן ותל אביב, וישרת כרבע מיליון נוסעים מדי יום. במקביל, מבצעת נת"ע עבודות להקמת הקו הסגול - מיהוד, דרך רמת גן ללב תל אביב. גם העבודות על הקו הירוק יוצאות לדרך: מראשון לציון וחולון דרך תל אביב - עד הרצליה.

  

 

בחודשים האחרונים, לאחר התפטרות המנכ"ל יהודה בר- און וכניסת המנכ"ל החדש חיים גליק, שררה אי-ודאות באשר לעמידה בלוחות הזמנים באתרי העבודות של נת"ע בגלל צורך לבצע "תיקוף". מדובר בהליך טכני בו המנכ"ל החדש, שקיבל אחריות על הפרויקט, מוודא בכל אתר ואתר כי כל המשימות הושלמו. רק לאחר "תיקוף" כל האתרים, שתלויים זה בזה, תוכל החברה להמשיך את המשימות הבאות. בנת"ע גם כיום, לא יודעים האם יצליחו לעמוד בתאריך היעד לפתיחת הקו האדום: אוקטובר 2021 או שמא לוחות הזמנים ידחו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נת"ע
נסיעת המבחן הראשונה
צילום: נת"ע
מומלצים