שתף קטע נבחר

איך לנצח את המס הירוק

עם כל הכבוד למאבק בהתחממות הגלובלית, המדינה קודם כל צריכה כסף. אז ב-1 בינואר יעלו שיעורי המס על המכוניות ההיברידיות, ותקטן ההנחה למכוניות חשמליות. איפה תוכלו עדיין למצוא מכוניות במחירים הישנים

המחירים עולים, אבל יש עדיין מציאות. זאת תמונת המצב בשוק הרכב, רגע לפני עליית המס על המכוניות הידידותיות לסביבה בינואר.

 

תזכורת: מה־1 בינואר חשמליות עדיין יחויבו רק ב־10% מס קנייה במקום 83% הרגילים, אבל גודל ההנחה המירבית יוגבל ל־75 אלף שקל. מכוניות היברידיות נטענות, שעליהם שולמו עד היום 20% מס קנייה, יחויבו השנה ב־25%, וגודל ההנחה יוגבל ל־60 אלף שקל, ומכוניות היברידיות רגילות, שחויבו עד היום ב־30% מס קנייה, יחויבו ב־45% מס.

 

אאודי  e-tron (צילום: יח
אאודי e-tron(צילום: יח"צ)

 

עיקר השינוי יהיה במכוניות היוקרה. כל היבואנים הקדימו השנה להביא מלאי ככל שיכלו, ולשחרר אותו ממסים כבר החודש. באאודי למשל, שתסיים את גם את 2019 כיצרן היוקרה הנמכר ביותר, הספיקו לשחרר ממסים כמה עשרות דגמי A7 פלאג החדשה שלא כולן נמכרו כבר, ותשמור לפיכך על מחיר ההשקה של 495 אלף שקל. טרם נקבע בכמה תייקר המכונית כאשר יגיע מלאי חדש, ויחויב בתעריפי המס החדשים.

 

במקרה של המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארץ, אאודי tron־e, התמונה שונה. "כל מלאי המכוניות שכבר בארץ הוזמן ונמכר ללקוחות. עם כניסת תעריפי המס המעודכנים ניאלץ לעלות את המחיר ב־120־130 אלף שקל, תלוי בגרסה", אומר אורן אלעזר, סמנכ"ל עסקי ביבואנית צ'מפיון מוטורס.

 

מרצדס תשיק בארץ את החשמלית הראשונה שלה, ה־EQC, רק ב־2020. "יהיה בידול במחיר לעומת ה־tron־e , אבל הדרישה הגדולה לרכב באירופה לא תאפשר לנו לעמוד בביקושים עבורו", אומר גילי פריינטה, ראש חטיבת מרצדס החדש בכלמוביל.

איך ישפיעו שינויי המס על השוק בארץ?

מרצדס EQC (צילום: יח
מרצדס EQC(צילום: יח"צ)

 

"השוק שרכש בשנתיים האחרונות מספרים גדולים של מכוניות היבירידות נטענות ובעלות רמת זיהום נמוכה מאוד, יחזור לרכוש יותר רכבי בנזין ודיזל. אני מעריך שהמגמה הזו תורגש בעיקר במחצית השנייה של השנה, אחרי שיסתיים מלאי המכוניות הנטענות במחירים הישנים".

 

גם ב־מ־וו, שרשמה מכירות נאות השנה של ה־X5 פלאג־אין, צפויה לחלק את ההתייקרות לשני שלבים, עם שינויים קלים במחירים בינואר, והתייקרות משמעותית יותר בהמשך.

 

ביגואר ולנד־רובר יעברו בינואר לעבוד עם שני מחירונים מקבילים, אחרי שיגואר השיקה השנה בארץ את ה־i־פייס, שהקדימה את ה־e־tron ואת ה־EQC המתחרות. "יש לנו עדיין כמות קטנה של i־פייס במלאי, שישוחררו ממס, ויימכרו במחירים הישנים. מי שירצה מכונית במפרט שונה ממה שיש במלאי, או ירכוש בהמשך השנה, ישלם עוד כ־150 אלף שקל, סכום ההתייקרות הצפוי שיגרמו השינויים במיסוי", מסביר רמי וקסמן, סמנכ"ל השיווק של היבואנית, חברת המזרח.

 

למזרח יש עדיין מלאי של דגמי הפלאג אין של הריינג' רובר והריינג' רובר ספורט, שמחירם מתחיל ב־910 וב־654 אלף שקל, בהתאמה. גם כאן תתחיל המכירה בינואר במחירים שלפני התייקרות, שצפויה להעלות את מחיריהם בכ־100 אלף שקל.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
אאודי. התייקרות של 120-130 אלף שקל
צילום: יח"צ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים