שתף קטע נבחר

מוסף הרכב של ידיעות אחרונות | נהיגה ברנו גרנד סניק

למיני־ואן החדש של רנו יש שתי משימות: להתחרות בשלל ג'יפוני שבעת המקומות, ולהפסיק את הריבים במושב האחורי באמצעות פיזורם בין שני שורות מושבי הנוסעים. לא ברור מי מהן מאתגרת יותר

 

מהרגע שהפכת להורה אתה מבין - או לפחות אמור להפנים - שלצד האושר הגדול וההוצאות העצומות שתיכף יגיעו, שינוי הסטטוס הזה יצריך ממך שורת ויתורים. על שעות שינה, על זמן איכות עם בת הזוג, על התמסרות לתחביב יקר וכן, גם על הרכב שבו תנוע מעתה.

 

או במילים אחרות: כבר פחות חשוב לך מה קורה בתוך המנוע, ואיך המכונית יודעת להיכנס ולצאת מפניות ויותר אכפת לך שיהיה נעים ובטוח לאלו שיושבים במושבים שמאחוריך. כשזה נוגע למשפחה הישראלית הממוצעת ההבנה הזאת מתחדדת: אנחנו עושים הרבה ילדים, יש להם חברים ובחלק לא מבוטל ביומנו אנחנו מסיעים אותם ממקום למקום.

 

רנו גרנד סניק (צילום: אודי עציון)
רנו גרנד סניק(צילום: אודי עציון)

 

יש לא מעט מכוניות היום שנוצרו במטרה לשנע את יורשי העצר שלך, ואחת המסקרנות שבהן היא הרנו גרנד־סניק החדשה (דור רביעי), שמגיעה אלינו שלוש וחצי שנים לאחר שהושקה בניכר. בעידן שבו יותר ויותר ישראלים בוחרים לטפס בכל בוקר על טפם וילקוטם לתוך ג'יפונים, המיניוואנים נותרו מאחור, כמעין שריד נשכח מהניינטיז. הגרנד־סניק, לצד המתחרה הצרפתית העיקרית שלה, הסיטרואן C4 גרנד־פיקסו (סליחה, ספייס־טורר), רוצה להשיב את הכבוד לקטגוריה שזוהרה עומם.

מרשימה, כמעט מוחצנת

 

כשעומדים לידה על המדרכה נעים להביט על הגרנד־סניק. הצביעה הדו־גונית, לפחות ברכב המבחן שהגיע בתכלת מטאלי ובגג שחור, מדגישה מכונית נאה, בטח ביחס למקובל בסגמנט הנחשב לאחד מהמשעממים בענף הרכב. היא מספיק גדולה, גבוהה והנוכחות שלה מרשימה על גבול המוחצנת. לפחות במידה שלא תגרום לילדיך להתבאס כשתוריד אותם ליד בית הספר. כנראה שבתמורה ל־165 אלף השקלים שברנו מבקשים עבור גרסת הבסיס (1.33 ליטר, טורבו בנזין, 140 כ"ס) אפשר למצוא מכוניות מהנות יותר לנהיגה, אבל במבחן השימושיות היומיומי היא מנצחת בגדול. גרסת המבחן המאובזרת, אגב, עם 159 כ"ס לאותו מנוע, תעלה לכם כבר 185 אלף שקל.

 

בפנים מאוד נעים. הדור החדש מרווח מקודמו: הוא ארוך יותר ב־6 ס"מ (463.5 ס"מ), רחב ב־2 ס"מ (186.5 ס"מ) וגבוה ב־1 ס"מ (165.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים התארך ב־3.5 ס"מ (ועומד כעת על 280.5 ס"מ). גם תא המטען גדל ב־25 ס"מ ל־233 ס"מ (כששורת המושבים השלישית בשימוש). תנוחת הישיבה גבוהה והחלונות העצומים מספקים ראות טובה למדי. תא הנוסעים - עם מושבי עור בהירים (של הנהג והנוסע גם מתכוונים חשמלית ומציעים חימום ומסאז') ועם פלסטיקה כהה שמורכבת היטב ־ שקט ומרגיע. יש חמישה מצבי נהיגה מחסכוני ירוק ועד ספורט אדום לוהט — עם גרפיקה תואמת ותאורת אווירה בחלל הרכב.

רנו גרנד סניק (צילום: רנו)
רנו גרנד סניק(צילום: רנו)

 

למרות הצמיגים הגדולים (20 אינץ') אין יותר מדי רעשי דרך, אבל מחוץ לעיר, כשהכביש פנוי ומתחילים ללחוץ על הדוושה, יש לא מעט רעשי רוח. כדי שיהיה פחות משעמם יש צימוד אפל קאר ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבי השורה השנייה (ומה לגבי הילדים שתקועים ממש מאחור?), ושפע תאי אחסון. בגרסה הבכירה, Executiv, תקבלו מסך מגע גדול (8.7 אינץ'), תצוגת נתונים עלית, גג פנורמי ענק (שהיווה אטרקציה לשלושת ילדי בסוף השבוע שבו בילינו בדרכים), תאורת לד מלאה (שמרגישה כמעט יוקרתית) ובאגף הבטיחות יתווספו בקרת שיוט אדפטיבית, התראת שטח מת וזיהוי תמרורים. ואגב בטיחות, פונקציות חשובות כתפעול המזגן ומערכת השמע ניתן לבצע גם באופן ידני מבלי להסיר את העיניים מהדרך. המערכת — שתומכת בעברית - מצריכה לא מעט הסתגלות.

 

כשאבא יוצא לעקיפה 

המנוע הוא אותו טורבו־בנזין חדש של רנו ומרצדס, המשודך לתיבת אוטומטית עם שבעה הילוכים כפולת מצמדים. בגרסה היקרה הוא מציג נתונים די נאים לרכב בגדול ובמשקל הזה — שמרבית רוכשיו לא יטרחו אפילו לבדוק: 9.9 שניות מעמידה למאה קמ"ש ו־207 קמ"ש מרביים. לפי הצהרת היצרן צריכת הדלק הממוצעת בנסיעה משולבת עומדת על 5.9 ליטר למאה קילומטרים. יש כאן לא מעט כוח — ובהחלט צריך אותו כדי להזיז במהירות מכונית ששוקלת 1.6 טון, אלא שהמרכב הארוך לא בדיוק משדר שמצפה לך חוויה דינמית מסעירה וההגה החשמלי מרגיש לעיתים מעט כבד ולא מעניק מספיק תחושה לנהג. למרות שברכב שמיועד יותר להסעה לחוגים ופחות למבחן אומץ בפיתולי נס הרים, זה פחות אקוטי. לעומת זאת, שיכוך המתלים עובד היטב על המצע המשתנה שבמע"צ מגדירים כאן ככבישים.

 

אבל הסיפור האמיתי הוא מה שקורה כאן מאחור. לפחות במקרה שלי, לא מעט נסיעות עם הילדים מתחילות (ונמשכות) בוויכוח מהו תחום המושב של כל אחד מהם, ברמות שעלולות לגלוש לסכסוך שנלווה להתפרקות יוגוסלביה. פתאום האופציה של להושיב אחד מהם - הוא בחר, נשבע לכם - בשורה השלישית ולהשיג שלום רכב, שווה את משקלה בזהב, או לפחות את התוספת שתצרכו לגייס כדי לעבור מרכב משפחתי מהנה יותר לנהיגה למיניוואן מרגיע כמו הרנו גרנד סניק.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אודי עציון
רנו גרנד סניק
צילום: אודי עציון
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים