שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בעל עסק? תשכח ממשפיענים, מעכשיו אומרים "קראודים"

    איך מפרסמים ב2020, איך תגיע לקהלים שמעניינים אותך באמת, ובונוס לבעלי עסקים: מדריך פרסום למתחילים

     

    קראודים (istock)
    חולמת להיות משפיענית רשת אבל אין לך עוקבים? היום כל אחד יכול להיות משפיען(istock)

     

    אנו מכירים את הגלילה האינסטגרמית הממוצעת. מראש הפיד ועד לקרקעית, נעבור דרך חברינו, כמה פרידות של סלבס, חדשות קלילות, ואיך לא, דרך תמונות של אנשים יפים עם מוצרים מונחים לידם. משפיעני רשת עושים שמות בכל עולם הפרסום.

     

    עד היום, כל מי שרצה לחשוף את המוצר שלו לקבוצת הגילאים שיושבת באינסטגרם, צריך היה לשלם כסף רב לחברות חיצוניות שמחזיקות אצלם משפיענים עם עשרות ומאות אלפי עוקבים, וקיבל בתמורה פוסט עם המוצר, המלצה חמה עליו, וקוד לקנייה מוזלת.

    כיום הרשת רק משתכללת יותר ויותר וקיימים דרכים נוספות, נוחות ויעילות, לפרסם מוצרים ובתי עסק. היום כדי להגיע לקהל הרחב לא צריך הרבה מאוד עוקבים, מספיק קצת, ויותר מזה, כל אחד מהחברים שלך יכול לפרסם לך משהו. אפילו אתה.

     

    • מי שרוצה גליון "בלייזר" במתנה הביתה לוחץ כאן .

     

    "באופן כללי היום בעולם הפרסום יש מעבר לפרסום אצל קבוצות אנשים פרטיים. אני אוהב לקרוא לזה קראודים", אומר יוני אבנר, יועץ שיווק אסטרטגי דיגיטלי, שתבע את המונח. "גם אנשים עם 700 או 1000 עוקבים נחשבים היום לפלטפורמות איכותיות לפרסום. רמת האמינות שלהם היא הגבוהה ביותר, הם מפרסמים לחברים ומשפחה, אנשים בעלי רקע דומה, ולמי שמכיר אותם באופן אישי."

     

    אבנר, בן 28, עוסק בייעוץ לסטארטאפים בנושא ניהול ומיתוג בדיגיטל ואסטרטגיה לכניסה לשוק, וניהל בעברו אסטרטגיה ודיגיטל לפוליטיקאים שכולכם מכירים, וגם את קהילת האינסטגרם הישראלית הפעילה ביותר עם מעל 100,000 עוקבים, לכן ניתן לסמוך עליו כשהוא אומר שהבעיה אצל משפיעני רשת היא שהכמות גוברת על האיכות. "לרוב אין להם קהל אחיד, ואפילו חלק גדול מהקהל שלהם אינו קהל ישראלי, אמינותם נשחקת כאשר המסרים נהיים סותרים לאחר תקופה. הקהל הישראלי מבין עניין, הוא לא קונה את זה שמשפיען או משפיענית יעלו סטורי עם המלצה על חנות אחת ויום אחרי זה המלצה על חנות אחרת."

     

    אצל משפיענים קטנים יותר - מיקרו משפיענים, ואפילו לאנשים פרטיים עם כמות עוקבים ממוצעת, רמת האמינות של הקהל שלהם גבוהה. "האותנטיות נשמרת וזה הרבה יותר חשוב מכמות העוקבים."

     

    הכוונה בקראודים היא בניית מאגרים של משתמשים בעלי רקע דומה, למשל, 400 חיילים, 500 סטודנטים מאיזור הצפון, וכן הלאה, אשר מעוניינים להשתתף בפרסום בדרך נעימה יותר ופחות אגרסיבית. "יש הבדל מחשבתי בהשפעה על משתמש אם הרבה אנשים בעלי רקע דומה לו יעלו בגדים מאותה חנות, לעומת המלצה של משפיען. זה ידבר אליו בגובה העיניים. האותנטיות והישירות של צורת הפרסום הזו דומה פחות לפרסומת בטלויזיה שתטען שהמוצר שלה הוא הטוב ביותר, ויותר לאכילת פלאפל אצל בעל עסק קטן, עם סטורי מפרגן."

     

    קראודים (iStock)
    "אנשים שפתחו עסק קטן ואין להם תקציב שיווק גדול, יכולים להיעזר היום בחברים שלהם, יש בזה משהו יפה."(iStock)

     

    האמינות הזאת והמכנה המשותף נשמרים היום גם בקהילות. "קהילה מאגדת אנשים ברשת חברתית כלשהי, עם תחום עניין דומה. שיווק בקהילות הרבה יותר פשוט משיווק אצל אושיות רשת. קיים מרחב תמרון גדול במסרים ובאופן הצגתם, ואתה יכול ליצור מקשה חזקה של אנשים שרמת האמון שלהם גבוהה, אחד בשני וגם בך. הם רוצים להרגיש חלק ממשהו גדול יותר. בגלל שהמרחב הדיגיטלי אין-סופי, הרבה חבר'ה צעירים מחפשים בית ומשהו להזדהות איתו. כך מוצר יכול להפוך לחלק מהזהות הכללית של הקהילה, ולשרת את הקהילה והאחדות שלה. למשל, בקהילה של חבר'ה שאוהבים לטייל בארץ, בה מדברים על טיולים וממליצים על מסלולים, שיתוף פעולה עם נעליי הרים יועיל גם לקהילה שלך וגם לחברה המייצרת אותם. החברה לומדת לדבר את שפת הקהילה ונהיית חלק ממנה ואנשי הקהילה מוקירים זאת ומרגישים את ההזדהות."

     

    בגדול, גם בקראודים וגם בקהילות, מדובר בדרך שיווק שמה שהכי בולט בה זה שהיא לא דורסנית, אלא נעימה, ועדיין מביאה לתוצאות טובות מאוד. זו ההזדמנות להביא את ערכי המותג שלכם לפרונט. המוצר עצמו הוא ערך נלווה. "אנשים שפתחו עסק קטן, מסעדה או חנות, ואין להם תקציב לבוא ולהוציא 20,000 שקל על פרסום, יכולים להיעזר היום בחברים שלהם, יש בזה משהו יפה."

     

    "שיווק בקהילות הרבה יותר פשוט משיווק אצל אושיות רשת." | יוני אבנר, יועץ שיווק אסטרטגי דיגיטלי (צילום: אורי קול)
    "שיווק בקהילות הרבה יותר פשוט משיווק אצל אושיות רשת." | יוני אבנר, יועץ שיווק אסטרטגי דיגיטלי(צילום: אורי קול)
      

    הנה 8 קווים מנחים של יוני אבנר בשיווק דיגיטלי לבעל עסק עצמאי:

     

    1. פתחו לעסק פרופיל בכל רשת חברתית קיימת.

     

    2. אם אתם לא אנשי שיווק או ויזו'אלס, ופתחתם עסק, רצוי להביא איש מקצוע. העובדה שכיום ניתן לפרסם באופן עצמאי זה יפה ומטיב עם אנשים שיש להם את הכישרון, אבל תמיד עדיף לפנות, לפחות בהתחלה לגורם חיצוני מקצועי שיעזור להתוות את הדרך.

     

    3. ויזו'אלס טובים זה הכי-הכי חשוב. אנחנו בעולם של תמונות ושל וידאו, ופחות של מלל. אנשים רוצים לעכל ולהפנים את המסר בצורה קלה ומהירה. תביאו צלם שזה המקצוע שלו שיצלם את הסחורה או העסק.

     

    4. דעו מה סט הערכים שאתם תרצו להביא לבית העסק. מסעדת אוכל ביתי? בנו מסר משפחתי, עממי. מוצר יוקרתי? בנו מסר פחות נגיש, קשה להשגה, מסתורי. בגדים לילדים? חמוד, חינוכי, רך. שבו עם איש מקצוע או עם חברים שאתם סומכים עליהם ותנסו למפות מה בן אדם אמור להרגיש כשהוא נתקל במותג שלכם.

     

    5. דעו מי קהל היעד שלכם. גם ברמת המגדר, גיל, איזור מגורים (אם מדובר בחנות מקומית). נסו להבין אילו קבוצות קהל יתחברו למוצר שלכם, ותדגישו את המסר שיתחבר לקבוצת קהל זו. לדוגמה, מסעדה שמגישה אוכל הודי יכולה לפנות לחבר׳ה צעירים מטיילים שהרגע חזרו מהטיול, וגם לאנשים מבוגרים יותר שמתחברים למאכלים של המזרח הרחוק. לשני הקהלים הללו ניתן לפנות בגישה שונה, עם מסרים שונים, האחד מסר נוסטלגי שיזכיר את הטיול הגדול, והשני מסר של חוויה קולינרית מסקרנת וטעימה.

     

    6. לאחר שמיפיתם את המסרים והקהלים, פצלו אותם יחד עם התקציב פר קהל. העבירו את המסר שלכם בשפה, עיצוב ודרך שונה לפי ההתפלגות שתבחרו. פעם פרסומת היתה צריכה להיות כללית ולפנות לכלל הקהלים בבת אחת, היום אפשר לחלק ולייעל הכל.

     

    7. כדי להצליח בגדול צריך לירות מהמון כיוונים. לכן, נוסף לפרסומות ממומנות ברשתות, הייתי משלב פרסום אותנטי אצל חברים, משפחה, ואנשים שנראים מתאימים למותג. למשל אם הוצאתם טרק טכנו חדש, תפנו אל אנשים מחיי הלילה שיפרסמו בסטורי ויעשו שיתופים. באופן כללי לאנשים יותר קל להעלות סטורי עבור בקשה כלשהי, מאשר פוסט שיישאר לתמיד, אז נצלו את זה. בנוסף, לסטורי יש חשיפה מטורפת. נסו לבנות לעצמכם קראודים, שגרירים, אנשים שמתאימים לקהל היעד שלכם, מתחברים למוצר שלכם וירצו לקחת חלק.

     

    8. כאשר אתם מפצלים בין פרסומים ממומנים לפרסומים אצל החברים, וודאו שהפרסומים יהיו לא זהים. הפרסומות הממומנות צריכות להיות מלוטשות, מדוייקות ויפות, ואצל החברים זה אמור להראות מאוד ״בזרימה״, לא מתוכנן מראש או משתמע כטובה. לדוגמה, פתחתם חנות לשעונים, בפרסום הממומן אמורה להופיעה תמונה מאוד מקצועית של החנות או של המוצר עם מסר ברור ואווירה שתואמת את המסר. בסטורי אצל החבר מהלימודים, תמונה שלו מקליד שיעורי בית במחשב, כשעונד את שעונכם, יעשה את העבודה.

     

      ()
    גליון דצמבר עכשיו בדוכנים

     

    למקרה שפספסתם:

     

    • מנכ"ל גוגל אמר שאין סיבה שבני אדם לא יחיו עד גיל 500 , אבל אנחנו מודאגים כי אין פה מספיק מקום לכולם

     

    • כך תערכו לעצמכם שולחן נובי גוד לכבוד השנה האזרחית החדשה. מתכונים, אלכוהול, כל הטטרם

     

    • מה אתם אומרים כשאתם אומרים "בלאט"? מדריך הקללות הרוסי השלם

     

    • יש לך כרס? טוב מאד. תזרוק את הצ'יפ של המכון לפח. איך להפסיק לפחד מתרבות הפיטנס ולהתחיל לשנוא אותה


    פורסם לראשונה 30/12/2019 14:21
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים