שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    ארי פולמן מביים את חנוך לוין: "הצופים יחוו שוק תרבותי"

    ארי פולמן ותיאטרון הקאמרי מציגים עיבוד בימתי ראשון ל"מתאבל ללא קץ", מחזה של חנוך לוין המטפל בנושא הכאוב של אובדן בן. "זו דרמה שכישראלים, אפשר להתחבר אליה מכל מיני כיוונים", הסביר הבמאי. צפו בקטעים מהחזרות

     

    הצצה לחזרות של "מתאבל ללא קץ"    (צילום: אבי חי)

    הצצה לחזרות של "מתאבל ללא קץ"    (צילום: אבי חי)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לא בכל יום עולה על במת התיאטרון הרפרטוארי מחזה חדש של חנוך לוין, שלא הוצג מעולם. כדי לחגוג את נדירותו של האירוע, לתפקיד הבמאי לוהק למרבה ההפתעה ארי פולמן, יוצר הסרטים "כנס העתידנים" ו"ואלס עם באשיר" (עליו היה מועמד לאוסקר), שמתנסה כעת לראשונה בבימוי תיאטרון. גם שותפו הקבוע ליצירה, המאייר דוד פולונסקי, נקרא לדגל, כדי לעצב וידאו ארט ותפאורה ייחודית, והתוצאה המתקבלת היא שילוב עוצמתי והופך קרביים המבוסס על השילוב בין הדיוק של לוין בבחירת מילים מטלטלות לבימוי הוויזואלי העוצמתי של פולמן וצוותו.

     

     

    העלילה עוסקת בהתמודדותו של מלך המאבד את בנו הקטן לאחר שחלה במחלה קשה. כדי לשמר את זיכרון האבל והכאב על לכתו, הוא מייצר לעצמו טקס מבעית שמשחזר את הסיוט שוב ושוב. הבחירה הלא שגרתית בפולמן לכס הבימוי מגיעה במסגרת האירועים המציינים 20 שנה למותו של לוין, מתוך רצון לייצר אינטרפטציה חדשה לשפה הייחודית של המחזאי הדגול. השחקנית ליליאן ברטו, אלמנתו של לוין, פנתה לפולמן בבקשה שיצטרף לפרוייקט והזמינה אותו לבחור מבין למעלה מ-20 מחזות שכתב ועדיין לא הוצגו. פולמן צלל לתוך המשימה ונעצר ברגע שנתקל בטקסטים של "מתאבל ללא קץ". "זו דרמה, שכישראלים אפשר להתחבר אליה מכל מיני כיוונים", הסביר אמש (ב') בפתיחת חדר החזרות מול התקשורת, "חנוך לוין הוא ענק תרבות, הייתה לי כאן הזדמנות והמחזה הזה נכנס לי מתחת לעור".

     

    מוריס כהן ומיה לנדסמן (צילום: אבי חי)
    מוריס כהן ומיה לנדסמן. מתוך "מתאבל ללא קץ"(צילום: אבי חי)

     

    לתפקיד הראשי נבחר מוריס כהן, שנושא על כתפיו את הטקסטים המורכבים, לצד קבוצת שחקנים ורקדניות, מוזיקאים, הזמרת אפרת בן צור, ועל רקע תפאורה שפולונסקי עיצב במחווה לקולנוע הגרמני האקספרסיוניסטי. כמיטב המסורת הלוינית, ואפשר לומר גם הפולמנית, גם כאן ישנו עיסוק נרחב במוות ואהבה. מדובר במחזה קשה על נושא טעון, אבל הוא מתובל בסרקזם, ביקורת חברתית ורגעים של הומור שמאפשרים להזדהות. "זו לא הצגת בידור", מבהיר פולמן, "אני חושב שיש מזה מספיק בתיאטראות בכלל, הרבה צופים לא באים לא באים להתבדר אלא לחוות שוק תרבותי".

     

    ארי פולמן, ליליאן ברטו ומוריס כהן (צילום: קרן נתנזון ויץ)
    ארי פולמן, ליליאן ברטו ומוריס כהן(צילום: קרן נתנזון ויץ)

    את דבריו מחזק גם מנכ"ל הקאמרי, רן גואטה, שהבהיר כי על אף הסיכון שבדבר, כשברקע בעיות תקציב ודרישה לייצר הכנסות, ישנה חובה להמשיך וליצור תיאטרון איכותי ופחות מיינסטרימי. "אנחנו יודעים לעשות גם וגם - להצליח לעשות מחזות והצגות שיכניסו כסף, אבל לא נוותר על האמנות. על הדברים שלשמם אנחנו נמצאים פה, לקדם את פני התרבות הישראלית ולהמשיך להוביל".

     

    מופעי הבכורה של "מתאבל ללא קץ" יתקיימו ב-17 עד ה-21 בינואר בקאמרי

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לאתר ההטבות
    מומלצים