שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    הכירו את הנבחרת של תחרות עסקים קטנים 12

    מאפים בריאים, כלי עבודה לילדים, מדים למקומות עבודה, בירת בוטיק וקוסמטיקה טבעית - הכירו את העסקים שנבחרו להשתתף בתחרות של ידיעות אחרונות ו-ynet בחסות בנק הפועלים - מתוך מאות שהגישו מועמדות

    בשיתוף בנק הפועלים

     

    לא הכל עשר: העסקים הקטנים בישראל מסכמים עשור

    מה אתם יודעים על מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל?

     

    ד"ר דבור, בית ג'אן: עור חדש ישן

    תחום פעילות: פיתוח, ייצור ושיווק מוצרי דרמוקוסמטיקה וקוסמטיקה טבעית

    היזם: ד"ר זיאד דבור (60)

    שנת הקמה: 2010

    מספר עובדים: 12

    דר דבור מימין לשמאל דר זיאד טארק זיאד תחרות עסקים קטנים 12 (צילום: אפי שריר)
    מימין לשמאל: ד"ר זיאד דבור וטארק דבור(צילום: אפי שריר)

    ב־2010 בתו של ד''ר זיאד דבור, פרמקולוג, לשעבר הרוקח הראשי של צה''ל ומרצה בכיר במכללת צפת ובבית הספר לרפואה בצפת, סבלה מאסתמה של העור. דבור החליט למצוא לה מענה והצליח לייצר קרם, שמייצג את חזונו של העסק שהקים אחר כך - שילוב בין ישן לחדש, בין מסורת, לידע, ניסיון וטכנולוגיה.

     

    "את המסורת אנחנו שואבים מבני המקום", מספר טארק, בנו של ד''ר דבור, מנהל השיווק בעסק. "ראיינו קרוב למאה מזקני הכפר, כדי להבין באילו צמחים מסורתיים השתמשו פעם כדי לטפל. לקחנו את הצמחים, בדקנו אותם במעבדה, והכנסנו למוצרים שלנו. אנחנו משתמשים בעיקר בשילוב של תמצית עלי הזית ופרח הסחלב הלבן. כיום יש לחברה מעל 80 מוצרים לשיער, גוף, פנים ועוד, רובם טבעוניים, אקולוגיים, ברישיון משרד הבריאות ועם כל התקנים הרלוונטיים. אנחנו מפתחים את כל המוצרים בעצמנו ומלווים את המוצר מהיותו חומר גלם ועד התוצר הסופי".

     

    את המוצרים ניתן למצוא בכפר בית ג'אן במרכז המבקרים של החברה, באתר האינטרנט שלה, בבתי המרקחת של קופת חולים כללית, וגם בסין, רוסיה, ליטא, לטביה ועוד. "אנחנו מעסיקים רק נשים, כולן מהמגזר הדרוזי, כאלה שהיה להן קשה להשתלב בשוק העבודה", מספר טארק.

    דר דבור מימין לשמאל דר זיאד טארק זיאד תחרות עסקים קטנים 12 (צילום: אפי שריר)
    "את המסורת אנחנו שואבים מבני המקום"(צילום: אפי שריר)

     

    ג'מס מפעלי בירה, פתח תקווה: בוטיק להמונים

    תחום פעילות: מותג בירה המפעיל רשת ברים ומסעדות ומוכר ליותר מ־1,000 נקודות בארץ

    היזם: דניאל אלון (51), ג'רמי וולפלד (54) ודרור ארז (52)

    שנת הקמה: 2010

    מספר עובדים: 51

    דניאל אלון מבשלת בירה ג'מס james תחרות עסקים קטנים 12 (צילום: אביגיל עוזי)
    דניאל אלון(צילום: אביגיל עוזי)

    ג'מס מפעלי בירה (Jem's Beer Factory) נוסדה כמותג של בירת בוטיק. הרעיון הגיע מג'רמי (Jem) וולפלד, ישראלי שעלה מארה"ב וחלם להביא לכאן את החוויה של בירות טריות ומיוחדות ושל אירוח עדכני שהכיר בארה"ב. המפגש עם דניאל אלון, אמריקני גם הוא, שהגיע מרקע של משפטים, הייטק ויזמות, ועם דרור ארז, ישראלי שהגיע מרקע של מסעדנות, איפשרו להגשים את החלום. הרצון היה להשתמש בבירה כדי לחבר בין אנשים. "אין משהו יותר חשוב בקיום העם שלנו מהחיבור בינינו", אומר אלון.

     

    לאחר 10 שנים, לשלישייה יש עסק צומח שמבוסס על אותו חלום: "אנחנו מבשלים 12 סוגי בירות, הכי טריות, איכותיות וייחודיות, מגישים אותן ב־13 ברים/מסעדות בזיכיון שממותגים כ־Jem’s מבאר־שבע עד קיסריה, ומוכרים לעוד כ־1,000 נקודות, כולל ברים, מסעדות, חנויות ורשתות בכל הארץ. אנחנו מארחים כ־100 אלף לקוחות בחודש. עם שנות הניסיון של כל אחד מאיתנו בתחום שלו, הצלחנו לבנות מוצר ומודל עסקי מנצח".

     

    שלושתם שותפים בעסק. אלון הוא המנכ"ל, ג'רמי אחראי על הבירה (Brew Master) ודרור אחראי על הקמה ותפעול של רשת הברים והמסעדות Jem’s Beer Factory. "החוויה של הלקוח במקומות שלנו, שיש בהם עיצוב ייחודי, אווירה קסומה ומוזיקה מאוד עדכנית, היא כמו קפיצה קטנה לחו''ל", הם אומרים. "ולא מעט מנסים לשכנע אותנו לפתוח סניפים מעבר לים, כדי שירגישו בבית גם כשהם מטיילים בחו''ל".

    דניאל אלון מבשלת בירה ג'מס james תחרות עסקים קטנים 12 (צילום: אביגיל עוזי)
    "מנסים לשכנע אותנו לפתוח סניפים מעבר לים"(צילום: אביגיל עוזי)

     

    יולטה, תל אביב ורמת השרון: דברים יפים מנייר

    תחום פעילות: יבוא מוצרי נייר מעוצבים ושיווק לחנויות בארץ, וכן הפעלת שתי חנויות

    היזמים: עמי גואטה (36) ואסף יולזרי (40)

    שנת הקמה: 2012

    מספר עובדים: 14

      (צילום: דנה קופל)
    עמי גואטה ואסף יולזרי (צילום: דנה קופל)

    זה מה שקורה כאשר אהבה למכשירי כתיבה, מוצרי נייר מעוצבים ושאר דברים יפים הופכת למציאות עסקית חדשה. בני הזוג עמי גואטה ואסף יולזרי עוד היו שכירים כשהבינו שהגיע הזמן לממש את אהבתם, אחרי ששמו לב שכל פינה בביתם התמלאה במחברות, פנקסים, עטים מיוחדים, לוחות שנה ושלל מוצרי נייר מעוצבים.

     

    השניים חולקים אהבה גדולה למוצרי יומיום שגרתיים מפעם, לפני שמסכים דיגיטליים החליפו מחברות ואימייל לקוני תפס את מקומו של כרטיס ברכה שנכתב בכתב יד והוגש במעטפה חגיגית ויפה. "החפצים שבהם אנחנו מוקפים מדי יום אינם אזוטריים או שוליים, הם התפאורה של חיינו, ועליהם לספק לנו הנאה ויזואלית וקסם יומיומי בפעולות החיים הכי שגרתיות", הם אומרים.

     

    מה שהתחיל כאוסף מפואר, שפריטיו נקנו בהדרגה בכל פעם שאחד מהשניים טייל בחו''ל, הפך מהר מאוד לעסק בשם יולטה - צירוף שמות המשפחה של השניים. ב־2012 הם פתחו חנות אינטרנטית, ושנתיים אחר כך חנות פיזית. חנות הדגל בתל־אביב הפכה לבית חם לכל אותם מוצרי נייר ולייפ־סטייל שמשקפים את תפיסתם עולמם ואשר נבחרו על ידם בקפידה. ניתן למצוא אותם גם בחנות האונליין, וגם בכ־70 חנויות שונות ברחבי הארץ.

      (צילום: דנה קופל)
    האוסף המפואר הפך לעסק(צילום: דנה קופל)

     

    דני וגלית אפייה בריאה, אשדוד: להפיץ את הבשורה 

    תחום פעילות: שתי מאפיות (אחת למוצרים ללא גלוטן) המייצרות עוגות וקרקרים מדגנים מלאים ומוכרות ל־450 נקודות מכירה בכל הארץ

    היזמים: דני (44) וגלית (44) מרשק

    שנת הקמה: 2008

    מספר עובדים: 17

      (צילום: גדי קבלו)
    דני וגלית מרשק(צילום: גדי קבלו)

    הסיפור של דני וגלית מתחיל בתל־אביב, שם הם התאהבו והחליטו שהם רוצים לעבוד יחד. באותה העת, לפני כ־12 שנה, הם היו בעיצומם של שינויים תזונתיים והבנה שהם צריכים לשמור על הגוף שלהם. "מהרגע שנכנסנו למטבח הבנו שאוכל בריא הוא חגיגה. הוא טעים, מפנק ומזין, והיינו חייבים להפיץ את הבשורה", מספר דני. וכך נפתח עסק האפייה הבריאה במטבח הביתי של זוג חסר כל ניסיון במטבח. "גלית הייתה המנהלת של רשת 'אינטימה', ואני עבדתי בשיווק של מערכת 'עכבר העיר', ושנינו עם תארים שניים במינהל עסקים. ביום בהיר אחד שנינו עזבנו את העבודות שלנו והתחלנו לאפות".

     

    עם המון תמימות ותשוקה לדבר הוקם העסק, שגרם לסביבתם הקרובה להרים לא מעט גבות. במקביל, עבדה גלית על פיתוח מתכונים מוכרים מהקונדיטוריה הקלאסית, שאת המרכיבים שלהם המירה לחומרי גלם בריאים ומזינים יותר. "שיחקנו עם מרקמים ואיזון הטעמים, המרנו חמאות למיניהן בשמנים בריאים ואיכותיים, קמחים לבנים במלאים ובכוסמין, ולאט־לאט הגענו למתכונים המנצחים שלנו".

     

    כיום, את המוצרים שלהם אפשר למצוא כמעט בכל חנות טבע בארץ, בשופרסל גרין ובכ־450 נקודות מכירה, מקריית־שמונה ועד אילת. השניים מקפידים להעסיק במפעל שלהם באשדוד עובדים עם מוגבלויות, פגועי נפש עם עבר של התמכרות, ומעניקים להם מסגרת תומכת ומשקמת.

     

    מדים זיוה, פתח תקווה: מוכרים אפילו לחנויות פלאפל

    תחום פעילות: יבוא וייצור בגדי עבודה

    היזם: יוסי אברהמי (82)

    שנת הקמה: 1995

    מספר עובדים: 25

      (צילום: יריב כץ)
    מימין לשמאל צביקה ליאורה יוסי ואריאל אברהמי(צילום: יריב כץ)

    מדים זיוה הוקמה לפני כמעט 30 שנה, כשיוסי יצא לפנסיה מוקדמת בגיל 55 מתפקידו כאח בקופת חולים כללית, והחליט שעוד לא הגיע הזמן להפסיק לעבוד. הגלגול הראשון של העסק היה חנות קטנה בפתח־תקווה שמכרה מדים לאחיות. שלושת ילדיו ואשתו זיוה הצטרפו מיד לעסק המשפחתי, שהלך וגדל וכיום הוא ממותג כאחד העסקים הגדולים בארץ בתחום מדי העבודה, בו עובדות גם נשותיהם של הילדים.

     

    "אנחנו מוכרים בגדי עבודה לכל עסק שניתן לחשוב עליו - מחנות פלאפל בעיר, דרך פיצה האט, ארגון נוער מד''א, חברות שמירה שונות, ועד ביגוד למנתחים בבית החולים שיבא", מספר אריאל, בנו של יוסי. לדבריו, מתוך הכרה בחשיבות של שוויון הזדמנויות, הם מעסיקים עובדים מכל עדה, דת, גיל ומין, בעיקר כאלה שהתקשו למצוא עבודה לפני שהגיעו אליהם. "קיבוץ גלויות אצלנו. כולם נהנים לעבוד יחד וחברים טובים. חשוב לנו לתת הזדמנות לכל מי שרוצה ומראה רצינות, לא משנה מאיפה הגיע".

     

    במדים זיוה אומרים שאם יזכו בפרויקט "עסקים קטנים", יתרמו את הפרס כדי לעשות טוב למישהו אחר, כי זה היה החזון של העסק מהיום הראשון - אהבה.

      (צילום: יריב כץ)
    אם יזכו - יתרמו את הפרס(צילום: יריב כץ)

     

    Red Tool Box Ltd, כוכב יאיר: גם לילדים מגיע

    תחום פעילות: ייצור ארגזי כלי עבודה לילדים (בשת"פ עם חברת סטנלי בלק אנד דקר) ומכירה לרשתות ענק בחו"ל

    היזם: עמי רוזנפלד (52)

    שנת הקמה: 2007

    מספר עובדים: 8

    עמי רוזנפלד הבעלים של רד טול בוקס (צילום: HKTDC)
    עמי רוזנפלד. "לא דמיינתי שאגיע לממדים האלה"(צילום: HKTDC)

    רד טול בוקס (Red Tool Box Ltd) הוקמה לפני 12 שנים על ידי עמי, שהגיע מתחום של כלי העבודה ובכל פעם שעבד בבית, ראה עד כמה ילדיו משתוקקים לעזור לו אך לא יכולים מכיוון שכלי העבודה מסוכנים להם. "החלטתי שגם לילדים מגיעה הזכות לעבוד בכלים אמיתיים, שמתאימים לכפות הידיים שלהם", הוא מספר. כך נולדה החברה, שמוכרת כלי עבודה אמיתיים לילדים, מוצרי גינון, ואפילו משאיות שאותן ניתן להרכיב ולפרק.

     

    "כיום אנחנו מוכרים את הסחורה שלנו ב־22 מדינות - בארה''ב, אירופה, דרום־אפריקה, קוריאה, יפן, ובקרוב ביעדים נוספים. המוצר פותח, מיוצר ונארז כאן בארץ. כל כלי העבודה ומוצרי החברה מיועדים לבנות ובנים גם יחד, חלקם לגיל חמש ומעלה וחלקם אף מגיל שלוש ומעלה".

     

    את המוצרים ניתן להשיג גם אונליין, והם מקווים שבקרוב גם פה בארץ. "כשהקמתי את העסק לא דמיינתי שאגיע לממדים האלה. חשבתי שנמכור בחנויות הקטנות, אבל הנה אנחנו נמצאים כאן היום", אומר עמי.

     

    השופטים בתחרות: איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל; אתי רוטר, מנכ"לית משותפת בקסטרו; ג'וליה זוהר, מנכ"לית ובעלים של טחינה אל ארז; עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס גרופ; עו"ד רועי כהן, נשיא להב; ודלית רביב, ראש החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים. ביום שלישי נציג את העסקים שעלו לגמר במסלול החברתי


    פורסם לראשונה 10/01/2020 07:54

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים