שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    חדשות האקדמיה: מכנסת חלופית למנתחי התנהגות

    מה חדש השבוע בהשכלה הגבוהה? במכון טרומן באוניבריטה העברית ידונו 120 ישראלים ופלסטינים בשלום ואילו במכללת לוינסקי לחינוך ובאקדמית גליל מערבי מציעים תוכניות לימוד חדשות. ואיך נכנס הנינג'ה למדור השבועי?

     

    120 איש ידונו על שלום בעברית

    מה שלא עושים בכנסת – יעשו בסופ"ש במכון טרומן: 120 אזרחים ישראלים ופלסטינים מכל קצוות הארץ וגוני הקשת הפוליטית ייפגשו מחר (יום ו') לאירוע ייחודי המדמה את הפעילות המדינית בכנסת, ויקיימו משא ומתן אזרחי-עממי תחת הכותרת "כנס מחשבות של שלום - ישראלים ופלסטינים מסיימים את הסכסוך", במכון טרומן שבאוניברסיטה העברית.

     

    מכון טרומן (צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
    מכון טרומן(צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)

     

    פעילותם תהיה, למעשה, מקבילה עממית לכנסת המדינית. באי האירוע ישוחחו על פתרונות ריאליים לסיום הסכסוך, ינהלו משא ומתן עממי וימשיכו לגבש ולנסח את הסכם השלום המדיני שהחל להתגבש במפגשים קודמים.

     

    מדובר במפגש אחד מתוך סדרת מפגשים המתקיימים מדי חודש במקומות שונים ברחבי הארץ, במסגרת האסיפות העממיות של עמותת "מחשבות של שלום". העמותה קיימה לאחרונה את הקונגרס העממי הגדול ביותר במזרח התיכון, שבו נכחו 2,000 ישראלים ופלסטינים. בחודש מרץ הקרוב יוצגו התוצרים של המפגשים לקהל הרחב בתל אביב, כשהקהל יבחר את הפתרון הראוי ביותר מבחינתו לסיום הסכסוך המדיני והפתרון הנבחר ישלח להנהגות הישראליות והפלסטיניות בתקווה שיהווה בסיס להסכם השלום העתידי בין העמים.

    פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי (צילום: נדב יור, האוניברסיטה העברית)
    פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי(צילום: נדב יור, האוניברסיטה העברית)

     

    פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי, העומדת בראש מכון טרומן למען קידום השלום באוניברסיטה העברית, אמרה כי "אירוח האירוע במכון טרומן הוא מסר של מחויבות המכון לחקר וקידום שלום במרחב שלנו, בתקופה לא יציבה במיוחד שבה מרחבים אחרים, גם אקדמים, מבוהלים מעצם השימוש במונח 'שלום'" . מעמותת "מחשבות של שלום" נמסר: "אנו מאמינים בכוחו של העם לייצר שינוי ונושאים עיניים אל מקרי מבחן לאורך ההיסטוריה בהם הצליחו האזרחים להביא את ההנהגות לשבת לשולחן המשא ומתן, בין היתר בדרום אפריקה ובצפון אירלנד, שם הקימו האזרחים ”כנסת עם“ - קבוצת אזרחים אלטרנטיבית לקבוצת הפוליטיקאים במדינתם, שניסחה פתרונות שהיוו בסיס להסכמי השלום הסופיים".

     

    תכנית להכשרת מנתחי התנהגות במכללת לוינסקי לחינוך 

    תוכנית חדשה במכללת לוינסקי לחינוך להכשרת מנתחי התנהגות (בגישת ניתוח התנהגות יישומי ABA ) מתמקדת בגילוי הגורמים הסביבתיים המשפיעים על התנהגותו של האדם, ניתוח ההתנהגות ובניית תוכנית התערבות המיושמת בסביבתו הטבעית של המטופל. התוכנית נערכת בשיתוף עם בית ליאור (מרכז ללימודי טיפול בגישה ההתנהגותית) במסגרת יום לימודים אחד מרוכז במשך שלושה סמסטרים בלבד ותכלול הרצאות של מנתחי התנהגות מהשורה הראשונה וכן מומחים ממגוון תחומים בהם: פסיכולוגיה, קלינאות תקשורת, ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה ועוד.

     

    מכללת לוינסקי לחינוך (צילום: מכללת לוינסקי) (צילום: מכללת לוינסקי)
    מכללת לוינסקי לחינוך(צילום: מכללת לוינסקי)

     

    במכללה אמרו כי בוגרי התוכנית יהיו זכאים לתעודת בוגר תוכנית ההכשרה למנתח התנהגותי מטעם מכללת לוינסקי לחינוך ובית ליאור, ויוכלו לגשת למבחני הסמכה הבינלאומיים ולקבל תעודת מנתח התנהגות מוסמך מטעם הלשכה הבינלאומית לניתוח התנהגות (Board Certified Assistant Behavior Analyst – BcaBA) ללא השלמות נוספות. הבוגרים יוכלו להשתלב כמנתחי התנהגות במסגרות של המועצות המקומיות (מתי"א), בארגונים, בעמותות, הוסטלים, גנים של החינוך המיוחד, בהנחיית הורים ובניהול תכניות טיפול ביתיות. למצטייני התכנית תוצע משרה במסגרת בית ליאור. התכנית מוכרת שעות פיתוח מקצועי (אופק חדש).

     

    התכנית תנוהל על ידי גילי יהב, מנתחת התנהגות מוסמכת BCBA מנהלת בית ליאור ומחלוצות מנתחי ההתנהגות בישראל ובניהולה האקדמי של ד"ר יעל קמחי, רקטור המכללה ומומחית בתחום האוטיזם. יהב אמרה: "גישת ניתוח התנהגות יישומי הוכחה מחקרית כגישה חינוכית וטיפולית כאחד. בהיבט החינוכי היא מיועדת להתמודדות עם אתגרי החינוך של המאה ה- 21 לכל הורה ומחנך בסביבות מגוונות ובהיבט הטיפולי לקידום הטיפולי לקידום ילדים ובגרים עם צרכים מיוחדים לצורך השתלבותם בחברה".

     

    ועוד במכללה. מכללת לוינסקי לחינוך שבתל אביב תקיים יום פתוח מחר (24 בינואר) בין השעות 12:00-9:00 למתעניינים בלימודי תואר ראשון בחינוך, הסבת אקדמאים להוראה, תואר שני בחינוך ולימודי תעודה הנפתחים בסמסטר אביב, מרץ 2020 ובאוקטובר 2020.

     

    במסגרת היום הפתוח ייערכו מפגשים אישיים בין המתעניינים לראשי החוגים, מפגשים עם סטודנטים, דוכני מידע והרשמה וסיורים ברחבי הקמפוס בהם במעבדות ומרכז החדשנות של המכללה שיכלול גם הדגמה של רובוטים. הנרשמים ביום הפתוח יהיו זכאים מלגת הרשמה בסך 800 שקל, הנרשמים לתואר ראשון ביום הפתוח יקבלו לפטופ במתנה כפוף לתקנון. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר המכללה www.levinsky.ac.il

     

    התמחות בתחומי הבריאות והרווחה באקדמית גליל מערבי

    השנה נפתחה באקדמית גליל מערבי תוכנית לימודים המציעה התמחות בתחומי הבריאות והרווחה כחלק מתוכנית הלימודים הקיימת לתואר B.A. בסוציולוגיה. מטרת התוכנית להעניק השכלה סוציולוגית ואנתרופולוגית לסטודנטים שעובדים או יעבדו בארגוני בריאות ורווחה, להקנות להם פתיחות, ידע, היכרות ומיומנויות להענקת טיפול ושירות התואמים לתרבות והרקע שמהם הגיע המטופל. ראשי התוכנית מדגישים כי מחקרים מעידים כי טיפול המוענק לפונה על ידי אדם המכיר את תרבותו והמנהגים המאפיינים אותה, הוא טיפול יעיל, ממוקד ומועיל יותר.

     

    התוכנית מיועדת לאנשים שעובדים בארגוני בריאות ורווחה ומעוניינים בלימודי תואר ראשון לצורך קידום והתמקצעות בעבודתם, לאנשים שמתכוונים לעבוד בארגוני בריאות ורווחה, ולכאלו שרוצים להמשיך ללימודי הסבה בתחומים דוגמת סיעוד או עבודה סוציאלית, או לרוצים להמשיך ללמוד לימודים מתקדמים בתחומי ניהול בבריאות. בנוסף, באקדמית גליל מערבי אמרו כי התוכנית מקנה ידע ומודעות לגורמים החברתיים שמשפיעים בעוצמה על הבריאות והרווחה של קבוצות שונות בחברה הישראלית, כגון מצב סוציו-אקונומי ועוני, איכות הסביבה, סטיגמות, נטייה מינית, מתחים אתנו-לאומיים, הגירה וכדומה. 

     

    בראש התוכנית עומדת פרופ' יעל קשת, בעלת ניסיון אקדמי ומחקרי ייחודי בסוציולוגיה של הרפואה ובהבנת המורכבות של ארגוני בריאות ורווחה במדינת ישראל ובאזור הצפון בפרט. פרופ' קשת אמרה: "הסטודנטים שלנו טובים, מקצועיים ומוכיחים לכולם כי כאשר מגלים עניין בחומר הנלמד ומוטיבציה ללמוד ולהצליח הם משתלבים בארגוני בריאות ורווחה ואף ממשיכים ללימודים מתקדמים".

     

    נינג'ה באחווה

    יום עיון בנושא חדשנות התקיים השבוע לראשונה במכללה האקדמית אחוה. האירוע מסמל את פתיחת "שנת החדשנות" של המכללה וכלל בין היתר סדרת הרצאות מרתקות מפי חוקרים ויזמים ישראליים שפיתחו מוצרים וטכנולוגיות ייחודיות חדשניות.

     

    מימין לשמאל: פרופ' אמיר עמדי, פרופ' שוש ארד, ד
    מימין לשמאל: פרופ' אמיר עמדי, פרופ' שוש ארד, ד"ר אבי אדרי ודורון חנין

     

    ההרצאה המרכזית ביום הייתה של פרופ' אמיר עמדי מהפקולטה למדעי המוח באוניברסיטה העברית - "לראות באמצעות המוח". פרופ' עמדי, חוקר בעל שם עולמי בתחום מיפוי, שיקום וגמישות המוח, פיתח שיטה חדשנית המסייעת לעיוורים "לראות" באמצעות שפה מוזיקלית. הטכנולוגיה מאפשרת לעיוורים ללמוד שפה חדשה, המבוססת על צלילים, באמצעות קידוד והמרה של אלמנטים חזותיים לצליל. "המטרה שלנו הייתה לייצר מערכת מאורגנת, אלגוריתם מתמטי, שיוכל לקחת מידע על אובייקטים של ראייה כמו תפוח ושולחן, לקודד אותם לשמיעה כך שלכל אחד מהם יהיה צליל אחר, ודרך כך בעצם לגרום לאנשים ללמוד מה המשמעות של כל צליל, ולראות דרך שפה חדשה של צליל ומוזיקה".

     

    גיל מרנץ, זוכה נינג'ה ישראל 2019 הגיע גם כן לאירוע ושיתף את הקהל בסיפור חייו. מרנץ שילב את הקהל בתרגיל היתולי שבסיומו אמר: "זכרו שאנחנו האנשים היחידים שמגבילים את עצמנו. אם אתם יכולים לדמיין שאתם מסוגלים לעבור את המכשול או המגבלה, אתם יכולים לעשות את זה". במסגרת האירוע הוקמו גם דוכני ייעוץ אקדמי לסטודנטים והתקיימה הרשמה לתכניות הלימודים השונות במכללה.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית
    מכון טרומן באוניברסיטה העברית
    צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית
    מומלצים