שתף קטע נבחר

מלכה נהרגה בכביש הדמים בעוטף עזה: "אשת משפחה למופת"

כביש 232 שבו נהרגה אתמול מלכה טרם, בת 66 הוא אחד המסוכנים שבעוטף עזה, וכבר ב-2014 עלתה תוכנית להרחבתו, אך זו הוקפאה. בעוטף זועמים: "המדינה החליטה להפוך את הכביש לציר מרכזי להעברת סחורות לעזה, והתושבים משלמים את המחיר"

כביש 232 הצר והמסוכן בעוטף עזה, המכונה גם "עורק החיים" לרצועה גבה אתמול (ראשון) את חייה של מלכה טרם, בת 66, ממושב יתד. במשך שנים מתנהל במועצה האזורית אשכול מאבק להרחבתו של הכביש, שתאונות הדרכים בו הן דבר שבשגרה. על הכביש נוסעות מדי יום מאות משאיות שמובילות סחורות למעבר כרם שלום לצד רכבים צבאיים, כלים חקלאיים ומכוניות של האזרחים מהיישובים במועצה האזורית אשכול.

מלכה טרם (באדיבות המשפחה)
מלכה טרם שנהרגה בתאונה(באדיבות המשפחה)
 

מלכה טרם הותירה במותה בעל, יעקב, שלושה ילדים ותשעה נכדים. סיגל, חברה קרובה של המשפחה, ספדה: "מלכה הייתה אשת משפחה למופת, סבתא מסורה וחמה, אמא אהובה וחברה טובה. בעוד שבועיים היתה צריכה לחגוג יום הולדת 67. זו אבידה גדולה".

 

 

בימים אלו עובדים על הרחבת הכביש בין כרם שלום לקיבוץ ניר יצחק, אבל התקציב שיועד להרחבת שאר המקטעים - מוקפא. הסיבה: אין ממשלה ואין מי שיקבל את ההחלטות. בתוכנית האסטרטגית של הממשלה בשנת 2014 לחיזוק עוטף עזה ושדרות, הוחלט על הרחבתו של הכביש ועל הסכומים שיעמדו לטובת המהלך. בהחלטה נכתב: "להטיל על שר התחבורה והבטיחות בדרכים להרחיב את כביש 232, מצומת סעד ועד למעבר כרם שלום. לצורך כך, יוקצה סכום 250 מליון שקלים, בפריסה על פני 5 שנים (2019-2015), מהמקורות הבאים - 84 מיליון שקלים ממשרד התחבורה ו- 166 מיליון שקלים שיועברו ממשרד האוצר למשרד התחבורה. הרשאה ראשונית, על סך 60 מיליון שקלים, תתוקצב על ידי משרד האוצר למשרד התחבורה עד דצמבר 2014 ותשמש לטובת סיום התכנון המפורט וקידום הזמינות".


זירת התאונה בכביש 232 בעוטף עזה (צילום: אור קליין)
"התושבים משלמים את המחיר". זירת התאונה בכביש 232(צילום: אור קליין)
 

זירת התאונה בכביש 232 בעוטף עזה (צילום: אור קליין)
(צילום: אור קליין)

התושבים באזור זועמים על הקפאת התוכנית. ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, אמר: "זהו עורק החיים הראשי של תושבי אשכול, הכביש היחיד שמוביל ליישובינו. הכביש צר, ישן ומפותל ומלא בבולענים מסוכנים לאורכו. זהו כביש ללא תאורה וללא שוליים, שעליו דוהרים בכל יום כאלף משאיות המעבירות סחורה לרצועת עזה ורכבי צבא כבדים, לצד האוטובוסים שלנו, שמסיעים את התלמידים למוסדות החינוך. זהו כביש שאינו סלחן לטעויות. מחיר הטעות הקטנה ביותר בו עולה בחיי אדם. כביש 232 הוא כביש מסוכן שגבה כבר קורבנות רבים. הוא הפך לכזה בשל החלטה לאומית של מדינת ישראל להפוך אותו לציר המרכזי של העברת סחורות לרצועת עזה, על חשבון ביטחונם, חוסנם ואיכות חייהם של התושבים שמשלמים בנפשם את איום הטרור מרצועת עזה".

 

הוא הוסיף כי הרחבת הכביש היא אינטרס לאומי: "גם אם הכביש לא עומד ב'קריטריונים מקצועיים' יבשים כפי שמסביר משרד התחבורה -קיומו ופעילותו התקינה הם משימה שהמדינה אינה יכולה להשתמט ממנה. ישנם דברים שהממשלה מחוייבת לספק לאזרחיה, על אחת כמה וכמה לאזרחים שהפכו לחזית ההגנה הדרומית של מדינת ישראל ומיישבים את חבל הארץ האסטרטגי שלה. הרחבת כביש 232 היא אפוא אינטרס לאומי. היא הכרחית להמשך ההתיישבות בחבל אשכול, למען חוסן התושבים שחיים בצל אתגרים לאומיים ולמען הבטחת המשך האמון והתקווה של האזרחים בנבחרי הציבור שלהם".

 

ממשרד התחבורה נמסר: "משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מבצע בימים אלה הרחבה של כביש 232 בקטע שבין כרם שלום ועד לצומת ניר יצחק. מדובר בהפיכת הכביש מדרך חד-מסלולית לדרך דו-מסלולית, בעלת שני נתיבים לכל כיוון. עלות ההשקעה בפרויקט נאמדת בכ-200 מיליון שקלים. קטע כביש זה צפוי להיפתח עד לסוף השנה הנוכחית. חברת נתיבי ישראל מבצעת כעת תכנון מפורט לשדרוג והרחבה של קטעים נוספים בכביש". 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
מלכה טרם שנהרגה בתאונה
באדיבות המשפחה
מומלצים