שתף קטע נבחר

זעקת הבעל השכול: "כביש 90 הרג את אשתי - והשאיר אותי עם 3 ילדים"

רעות שוורץ-אלמשעלי נהרגה בשבוע שעבר בתאונה בגלל תשתיות הדרך הרעועות. עכשיו פונה בעלה, עזרא, לשר התחבורה בבקשה להתחיל בשיפוץ כביש הדמים: "הכביש הזה יכול להשאיר את הילדים שלי יתומים גם מאבא"

משפחת אלמשעלי לפני התאונה ()
"נשארתי עם שלושה ילדים". המשפחה לפני התאונה

"הבוקר כביש 90 הרג את אשתי והשאיר אותי אלמן עם שלושה ילדים פיצקים. אני כותב כרגע מדם ליבי. כן, כן, זה אותו כביש 90 שכל שבוע הורג לנו עוד ועוד אנשים. ובתור תושב הבקעה (מעלה אפרים) אני יכול להעיד שגם אותי הוא כמעט הרג כמה פעמים. הבקעה עכשיו בכותרות. המפתח לפיתוח הבקעה זה הרחבת כביש 90 לדו-נתיבי לכל כיוון. אולי ככה יפסיקו למות לנו אנשים לחינם וגם זו הדרך המהירה ביותר ליישב את הבקעה. אני מבקש בכל לשון של בקשה, בצער עצום ובלי מילים, כי אני לא יודע מה כותבים בזמן שכזה, אבל דבר אחד ברור לי: להרחיב את כביש 90 עכשיו ומיד".

 

את הדברים האלה, בעודו המום מכאב ומצער, הפיץ בשבוע שעבר בקבוצות הווטסאפ שלו עזרא שוורץ (27), זמן קצר לאחר שנודע לו שאשתו האהובה, רעות שוורץ-אלמשעלי (27), נהרגה בהתנגשות מכוניתה במשאית, בכביש 90, סמוך למושב ארגמן בבקעה.

זירת תאונת הרכים סמוך לארגמן (צילום: תיעוד מבצעי מד
זירת התאונה(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

התאונה המחרידה, שמחקירה ראשונית עולה שנגרמה כתוצאה מהתשתית הרעועה במקום, אירעה ביום רביעי האחרון. שוורץ-אלמשעלי ז"ל, שנהרגה במקום, הותירה אחריה בעל ושלושה ילדים רכים, צור שלום (ארבע וחצי), דגן חיים (שנתיים וחצי) וטוב שבה (שנה).

 

"אחרי שראיתי את חקירת התאונה הבנתי שאין כאן שום גורם אנושי. לא מהירות, לא טלפון, כלום. רק תשתיות הכביש. כולם בתאונה הזו נהגו על פי חוק", אמר אמש עזרא אלמשעלי בכאב. "הכביש הרג את אשתי והשאיר אותי אלמן. איך אני אגיד לכל האנשים שבאים לנחם אותי בשבעה, שהם מסתכנים בכך שהם נוסעים לפה, לבקעה?", תהה. "כבר מחר צריכים טרקטורים להתחיל לשפץ שם את הצומת ולהרחיב את הכביש. הכביש הזה יכול להשאיר את הילדים שלי יתומים גם מאבא, אם לא יסדרו אותו".

 

 

אמש, במוצאי השבת, כתב שוורץ מכתב לשר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', שלדבריו הוא סומך עליו ומעריך אותו. "אני לא מחפש אשמים. להיפך, אני מקווה שאף אחד לא יישאר עם שום מצפון ושום מחשבות רעות", כתב. "החיים שלי נהרסו וזה מספיק. וגם לנהג המשאית הפוגע, אני פה בשביל כל מה שצריך כדי שיוכל עד כמה שאפשר להתאושש מהרוע. לדעתי זו מכת מדינה - החיפוש אחרי אשמים ועודף המשפטיזציה - וזה נורא ואיום. ירד גשם חלש והמכונית של אשתי החליקה בסיבוב, למרות שהייתה במהירות המותרת, בדיוק כשהגיעה משאית עם נהג מסכן שללא סיבה נהרסו גם לו החיים. ברגעים אלו, כשיורד פה גשם, אין שום סיבה שההמונים שמגיעים לנחם ונמצאים פה כרגע, לא יוכלו לדעת שהם יחזרו הביתה בשלום. יש כאן בור פתוח ברשות הרבים ואתה האחראי היחיד לסגור אותו".

 

כביש 90 הוא הכביש הארוך בישראל, ממטולה שבצפון ועד מעבר הגבול למצרים באילת. רק כ-80 מבין 478 הקילומטרים שלו הם כביש דו-מסלולי עם גדר הפרדה, והשאר בנוי בתוואי מיושן, עם בעיות תכנוניות רבות ועיקולים מסוכנים. בארבע השנים האחרונות נהרגו בו כ-50 איש, ובעשור האחרון 135. לאחר התאונה שבה נהרגו בנובמבר 2018 שמונת בני משפחת עטר ז"ל, הכריז שר התחבורה הקודם, ישראל כץ, שיקדם תוכנית לשדרוג הכביש לדו-מסלולי לכל אורכו בעלות של 15 מיליארד שקל, אך התוכנית מעולם לא הובאה לאישור, ואין לה כל מקור תקציבי.

 

אודי עציון השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים