שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    לא אותה גברת: מהפכת העשור של יובנטוס

    אוהדי יובה עדים לשינוי דרמטי בעשר השנים האחרונות. כוכבים גדולים, הנהלה חדשה, סמל דנדש ובעיקר החזרת המשמעות למילה "ניצחון". מאז מינויו של הנשיא אנדראה אניילי, המניות לא מפסיקות עולות, ורק דבר אחד חסר: זכייה בצ'מפיונס. גם לכם יש מה להגיד? כתבו לנו טורים לכתובת: kick@ynet.co.il

    יובנטוס היא אחת הקבוצות המעוטרות ביותר בעולם הכדורגל. היא האסוציאציה הראשונה למילה איטליה, ומנוהלת באופן מופתי כחברה ציבורית. לאחרונה, מאז מינויו של הנשיא אנדראה אניילי, המניות שלה לא מפסיקות עולות. אז למה היא עדיין לא הניפה את גביע האלופות מאז שנת 1996?

     

    בעשור האחרון יובה עברה מהפכה של ממש. מאז אותם 42 משחקים בליגה האיטלקית השנייה, ועד לזכייה בכמעט כל תואר אפשרי על אדמת איטליה, עברו הרבה מים בנהר. גם כאשר חוותה טלטלות כמו עזיבת שחקני מפתח או ירידת אחוזי הצפייה בליגה האיטלקית, בחרה יובנטוס להמשיך לטפס למעלה.

     

    יובנטוס  (צילום: AFP)
    סמל המהפכה. רונאלדו(צילום: AFP)
     

     

    חשוב לזכור שב־2006 (תקרית הקלצ'יופולי) רבים ניבו שאותה יובנטוס משנות ה-90 לעולם לא תחזור, שהפתגם "ניצחון הוא הדבר החשוב ביותר" יהפוך לנחלת העבר, אבל לאנדראה ממשפחת אניילי היו תוכניות אחרות.

     

    אנדראה למד באוניברסיטת אוקספורד היוקרתית באנגליה, וצבר ניסיון רב בתפקידים ניהוליים בחברות ציבוריות ברחבי אירופה. ב־2010 צצה לאנדראה הזדמנות פז להגשים חלום ילדות – להפוך לקפטן של הספינה הנקראת יובנטוס. באותן שנים יובנטוס סבלה לא מעט. העלייה מהליגה השנייה הקשתה עליה לחזור לעניינים, והיא הייתה צריכה מנהיג. מאז צורף, אי אפשר היה לפספס את השינוי שהביא איתו הכישרון המשפחתי. כיום, והרבה בזכותו, יובנטוס קבוצה חזקה יותר, מאורגנת יותר, ורווחית יותר.

     

    אך לא הכל מושלם. הגישה של אנדראה היא גישה עסקית, כלכלית, הדואגת בעיקר לבעלי המניות שלה. ויש לכך השלכות. תוצר ישיר של אותו ניהול הפיננסי בקבוצת כדורגל הוא החשיבה שבכל סוף רבעון צריכה הקבוצה לפרסם דוחות רווח והפסד. חשיבה זאת הובילה לא פעם את אוהדי יובנטוס לבקר את מדיניות הרכש של הקבוצה, ככזאת שאינה מוכנה להשקיע סכומי עתק על כוכבים נוצצים בחלון ההעברות. גם במקרים בהם יובנטוס בחרה להשקיע, היו להחלטה זאת שיקולים נוספים כמו אסטרטגיה עסקית, תקציב שנתי לרכש, וההכנסות באותה שנה.

     

    הדוגמה הכי בולטת לכך הייתה רכישת כריסטיאנו רונאלדו. ב־2018 יובנטוס בנתה אסטרטגיה המכוונת להשתלט על שווקים חדשים על ידי העלאת עוקבים ברשתות החברתית, לכן רכישת שחקן כמו רונאלדו הייתה קלף מנצח. מהלך מבריק זה הביא את יובנטוס בדיוק לאיפה ששאפה להיות. מאותה שנה הקבוצה שילשה את כמות העוקבים, שברה את שיאי המכירות והכפילה את ערך המניות.

     

    בנוסף, יובנטוס יוצרת מינוף אדיר מההעברות החופשיות אותן היא מבצעת בשנים האחרונות ואף כונתה לא אחת כאלופת ההעברות החופשיות. כינוי זה הגיע בין היתר מהעברת שחקנים כמו פירלו, אמרה צ'אן, פול פוגבה, סמי חדירה ודני אלבס. וגם כאלו המככבים בהרכב הנוכחי של סארי כמו אארון רמזי ואדרין רביו. אסור לשכוח שאותן ההעברות עזרו ועוזרות מאוד באבולוציה של יובנטוס בעשור האחרון. הבאת שחקנים אלו יוצרת חיסכון תקציבי ובכך מפנה אשראי גדול יותר להבאת שחקנים חדשים.

     

    מי שאוהד את יובנטוס במהלך עשר השנים האחרונות עד למהפכה של ממש. התפתחות סגל השחקנים, הנהלה חדשה, סמל חדש, אצטדיון חדש (2011), שם חדש לאצטדיון, קבוצת נשים והרשימה עוד ארוכה. אבל השינוי החשוב באמת הוא החזרת המשמעות למילה "ניצחון", התשוקה במגרש והחזרת הכבוד לאוהדיה.

     

    אם היית מספר לאוהד כדורגל בשנת 2006 איך יובנטוס תראה ב־2020 הוא היה חושב שהשתגעת. אבל בלב, אנחנו האוהדים, לעולם לא איבדנו תקווה. ידענו שהקבוצה שאותה אנחנו אוהבים אהבת ילדות לעולם לא תאבד את הנאמנות שלנו. בשנתיים האחרונת אנדראה הציב מטרה ברורה, זכייה שלישית בליגת האלופות, ואם הגביע עם האוזניים הגדולות היא המטרה של המאסטר, זה רק עניין של זמן עד שנניף אותו ברחובות טורינו.

     

    רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.

     

     


    פורסם לראשונה 07/02/2020 06:25

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים