שתף קטע נבחר

"אבא חילץ את עצמו כמו ברוס וויליס" | עדות הישראלי מהמטוס שהתפרק באיסטנבול

איש העסקים הישראלי אהוד שביל נפצע בנחיתה הקשה בנמל התעופה באיסטנבול. הוא סובל מחתך בפנים ושבר בגב. "זה היה קשה וכואב", סיפר. בנו אמר כי הוא "הצליח להשתחל לכנף המטוס וממנה קפץ למטה". בלילה עלה מניין ההרוגים לשלושה, ונמל התעופה שב לפעילות חלקית

 

 

התפרקות המטוס בטורקיה: איש העסקים הישראלי, אהוד שביל, היה על מטוס הנוסעים של חברת פגסוס איירליינס שהתפרק אמש (ד') באיסטנבול. הוא סובל משברים בגופו. שלושה בני אדם נהרגו בתקרית ו-179 נפצעו. שביל הרגיע: "אני מתלוצץ עם רופאיי, עכשיו הכל בסדר". המטוס סטה מהמסלול לאחר שנחת בנמל התעופה סביהה גקצ'ן באיסטנבול וספג נזק משמעותי.

 

משפחתו עודכנה על-ידי משרד החוץ כבר אתמול, ולצידו של אהוד נמצא בנו אורן, שהיה בנסיעת עסקים אחרת באיסטנבול. "כשהמטוס התרסק זה היה מאוד קשה וכואב. כל התאים במטוס נפתחו וכל המזוודות והחצים נפלו על הנוסעים. הייתה המולה", סיפר אהוד. ישראלי נוסף היה על המטוס הוא נפצע באורח קל וסובל מפגיעה בגב. כעת נבדקת האפשרות להטיס את אותו חזרה לארץ.

מטוס נוסעים (צילום: AP)
"המזוודות נפלו על הנוסעים". המטוס שהתפרק באיסטנבול(צילום: AP)

מטוס נוסעים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 

 

אורן סיפר כי אביו הצליח להשתחל לכנף המטוס וקפץ ממנה למטה. "אבא שלי בן 79 וחילץ את עצמו מהמטוס כמו פעלולן וככה נפצע. הוא ממש אגדה", אמר. הוא הוסיף: "הוא ראה שכל הדלק נוזל ופחד שהכל יתפוצץ. הוא קפץ מהכנף למטה בגיל 79, ממש כמו ברוס וויליס. בכל זאת יש לו יותר מ-80 צניחות ברזומה כצנחן".

 

"אבא נפצע בפנים ושבר את האף, היד, וחוליה בגב, אבל הצליח להשתחל החוצה. הוא גיבור אמיתי. בבית חולים טיפלו בו בצורה מקסימה עם הרבה אנשי צוות. אנחנו ממתינים שחברת הביטוח תארגן להטיס אותו בשכיבה על אלונקה כי הוא לא יכול לשבת או ללכת. אבא במצב רוח טוב", עדכן הבן.

 

בתיעוד שהתפרסם מנמל התעופה נראה גוף המטוס, מסוג בואינג 737 שהתרסק לאחר טיסת לואו-קוסט מאיזמיר, מפוצל לשני חלקים ברורים, וגם זנב המטוס נראה שבור. על המטוס היו בסך הכל 177 נוסעים ושישה אנשי צוות. בין הפצועים, שהיו מ-12 מדינות שונות, נמנים גם שני הטייסים, שמצבם הוגדר קשה.

 

מושל העיר איסטנבול, עלי ירליקיה, עדכן הבוקר כי כל הפצועים במצב "יציב" ומצבם של ארבעה מהם מוגדר בינוני. עוד הוא מסר כי המטוס ככל הנראה החליק כ-50-60 מטר לפני שנפל לתעלה מגובה של כ-30 מטרים.

 

הפעילות בנמל התעופה התחדשה בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר אך העיכובים וביטולי הטיסות נמשכים. בלילה דווח כי לאחר התאונה הוא נסגר לחלוטין והטיסות הופנו לנמל התעופה הראשי בעיר.

מטוס נוסעים (צילום: רויטרס)
זירת התאונה בנמל התעופה(צילום: רויטרס)

חילוץ הנוסעים מהמטוס (צילום: רויטרס)
צוותי החילוץ באיסטנבול(צילום: רויטרס)

מסלול הנחיתה של המטוס שהתרסק באיסטנבול ()
מסלול נחיתת המטוס

מהחקירה הראשונית עלה כי המטוס נחת במהירות גבוהה מידי וכשניסה לבלום על המסלול, שהיה רטוב אחרי גשמים עזים באיסטנבול, החליק עד שפגע בקיר שגרם למטוס להתפרק על הקרקע. הוא המריא מאיזמיר בשעה 16:22 (שעון ישראל) ולאחר פחות משעה כבר נגע בקרקע.

 

המטוס שידר בכל הזמן באמצעות משדר שאיפשר לעקוב אחרי מיקומו בכל רגע נתון. מניתוח הנתונים עולה כי ב-17:19 מהירות המטוס על הקרקע היתה 116 קמ"ש ולאחר שניות קרה האירוע. המטוס (TC-IZK) נכנס לשירות בשנת 2009 לפני 11 שנה תחת חברת התעופה הגרמנית שנסגרה "אייר ברלין". בשנת 2016 נרכש המטוס על ידי חברת התעופה הטורקית.

 

בעקבות האירוע חברת התעופה פגסוס איירליינס שינתה את רקע הלוגו שלה ברשתות החברתיות לשחור. "עדיפות החברה היא לתמוך בקרובי המשפחה והחברים שאיבדו את יקיריהם. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור להם בתקופה שלאחר האירוע הטראגי", כתבו בחשבון הרשמי של החברה בטוויטר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
"הייתה המולה". המטוס שהתפרק באיסטנבול
צילום: רויטרס
מומלצים