שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    חמש דקות ונכנסתם לאיזון

    אנחנו מרגישים לפעמים שאנחנו במרוץ אחרי החיים, שקורים לנו מיליון דברים בבת-אחת והחיים פשוט עוברים לידינו. קחו נשימה עמוקה ותנו לעצמכם חמש דקות ביום, או אפילו בשבוע, אותם תקדישו לעצמכם ולגופכם. דודי צזנה, מאמן כושר ומנטור צוות "חיים מאוזנים - חיים טובים", פרויקט של "ידיעות אחרונות" ו-ynet בשיתוף אסם-נסטלה, מדגים איך חמש דקות של תרגילים פשוטים שאפשר לעשות במשרד או מול הטלוויזיה יכולות להכניס לאיזון

    בשיתוף אסם-נסטלה

     

    הכנתם כריכים מוקדם בבוקר, הערתם את כולם, דאגתם שיתלבשו בבגדים נקיים ויצחצחו שיניים, התלבשתם בעצמכם, אספתם את כולם, פיזרתם בגנים ובבתי הספר, וידאתם שהם לא שכחו כלום, לקחתם נשימה עמוקה ונעמדתם בפקק בדרך לעבודה. אחרי שעה של עצבים, הגעתם למשרד, עוד לא הסתפקתם להתיישב וכבר נקראתם לישיבה דחופה. את הקפה של הבוקר שתיתם בדרך לעוד פגישה ואת הכריך שהכנתם לעצמכם נשנשתם תוך כדי שיחת טלפון או מול המחשב, בלי לשים לב לטעם אפילו - והשעה רק 11 ויש לכם עוד כמה שעות של ישיבה מול המחשב, טלפונים של עבודה ומהילדים שחזרו ואין מה לאכול צהריים, ועוד לא דיברנו על החוגים של הילדים, ארוחת ערב, מקלחות, שינה ואולי איזה כמה דקות מול תכנית הטלוויזיה האהובה. וחוזר חלילה.

     

    נשמע לכם כמו יום שגרתי? מן הסתם. ומתי יצא לכם בפעם האחרונה לדאוג לעצמכם או לעשות כמה תרגילים שימתחו את השרירים הכואבים, שהולכים ומתקצרים עם כל יום שעובר ובו אתם מבלים את מרבית הזמן מול המחשב? מה דעתכם על חמש דקות של תרגילים שאפשר לעשות במשרד או מול הטלוויזיה? מה זה חמש דקות, הרי בחמש דקות אתם הופכים עולמות בשביל הילדים או בשביל הבוסים, אז עכשיו תורכם.

     

    איך מצליחים לשמור על איזון בחיים גדושים וגם מספקים לגוף את האנרגיה הדרושה לו? כושר ותנועה הם כמובן חשובים, אבל הפעם נסביר איך אנחנו יכולים לעשות טוב לגוף שלנו גם בחמש דקות ליום, במשרד או אפילו מול הטלוויזיה. לאורך כל התרגילים חשוב לנשום נשימות עמוקות כדי לשחרר מתח בשריר. בקשו מחברים לעבודה שאם הם רואים אתכם יושבים בכתפיים שמוטות יעירו את תשומת ליבכם כדי שתזכרו להזדקף, ועשו את אותו הדבר עבורם. השתמשו בסביבה שלכם כדי לשמור על בריאות הגוף.

     

    דודי צזנה, מאמן כושר ומנטור צוות "חיים מאוזנים - חיים בריאים" של אסם-נסטלה, מציג בפניכם כמה תרגילים פשוטים שאפשר לעשות מול המסך או בעזרת הכסא. התרגילים האלו לא רק יקלו על כאבי הגב וימתחו את השרירים הדואבים, הם גם יגרמו לכם לחשוב על מה שאתם עושים בשביל עצמכם ואולי תמשיכו להכניס איזון לחיים שלכם. עכשיו, שימו טלפונים בצד, נתקו הסחות דעת וקחו כמה דקות לעצמכם ולגוף שלכם שיאזנו את העומס מסביב. בואו נתחיל:

     

     

    חזה וגב - נמשיך במתיחת קשת ידיים ב‭x- ‬ לחזה. שאפו אוויר, פתחו את הידיים לאחור וגלגלו את בית החזה לאחור כשהמבט לשמיים. אל תוציאו אוויר במהלך המתיחה, אלא תשאפו ותוציאו אוויר בחזור. תנועת הפשיטה בגב מאוד חשובה לנו היות וכל היום הגוף נוטה להיות בכפיפה קדימה (בנהיגה, בטלפון, בישיבה מול מחשב, בישול ועוד).

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)





    עמוד השדרה והבטן - כעת שבו על כיסא ובצעו סיבוב ימינה תוך החזקה של גב הכיסא בשתי הידיים. קחו נשימות עמוקות ותרגישו שאתם סוחטים את חוליות עמוד השדרה ואיברי הבטן. כעת בצעו את התרגיל גם לצד שמאל.

     

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)
     

    צידי הגוף - שבו על קצה הכיסא בגב ישר. יד ימין יורדת לרצפה ויד שמאל עולה למעלה בתנועה שיוצרת מראה של מעין תחנת רוח. הרגישו שהירידה מגיעה מהגב התחתון. פתחו את בית החזה תוך כדי נשימה עמוקה. כעת בצעו את התרגיל גם לצד השני.

     

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)
      

    הירך והגב התחתון - שבו על הכיסא כשברך ימין מכופפת ורגל שמאל ישרה. משכו בעזרת הידיים את כף רגל שמאל אליכם כשהיא עדיין צמודה לקרקע ונסו לרדת לפנים ולהאריך את הגב. אל תכופפו את הראש אלא שמרו על גב ישר בעזרת העמקת כלוב הצלעות. תרגישו את המתיחה באזור הירך והגב התחתון. נשמו שתי נשימות עמוקות תוך כדי התרגיל.

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)
     

    חוליות הגב - עמדו מאחורי גב הכיסא. הניחו עליו שתי ידיים כשהמרפקים ישרים ורדו מטה עד שהגוף יוצר צורת של האות ר'. אל תנעלו את הברכיים ושמרו עליהן מעט מכופפות כדי שתוכלו לשקוע עם בית החזה פנימה לפשוט את חוליות הגב ולתת מתיחה טובה לשכמות.

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)
     

    צוואר, כתפיים ושכמות - גלגלו את הצוואר שלוש פעמים לצד שמאל ושלוש פעמים לצד ימין. משם המשיכו לסיבובי כתפיים. תוכלו להרגיש קליקים ופצפצים שמגיעים עם שחרור השרירים באזור חגורת הכתפיים והשכמות. הרחיקו שכמות תוך כדי הוצאת אוויר ופתחו את בית החזה בשאיפה (לקרב את השכמות והמרפקים לאחור).

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)

      (צילום: אלי דסה)
    (צילום: אלי דסה)

    הכתבה פורסמה ב"ידיעות אחרונות"

     

    בשיתוף אסם-נסטלה

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים