שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    צילום:  AFP, EPA

    הקורונה העלים את התיירים הסינים מחנויות היוקרה בעולם

    מגפת הקורונה חשפה את התלות של מותגי על בניו יורק, פריז ומילאנו בארנק של הסינים, וחברות מובילות כמו אסתי לאודר, ורסצ'ה וברברי מזהירות מפגיעה בהכנסות. זבן בחנות פנדי: "בימים אלה אם חשבת שראית תייר סיני, אתה בוודאי הוזה"

    התפרצות נגיף הקורונה העלימה את התיירים הסינים מחנויות היוקרה באירופה ובארה"ב, והיעדרם גורם לפגיעה קשה במותגי היוקרה הגדולים בעולם. על כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". המגפה חשפה עד כמה חברות היוקרה בערים כמו ניו יורק, פריז ומילאנו מסתמכות על הארנק הסיני. כך למשל, ענקית הקוסמטיקה אסתי לאודר וחברת האחזקות קפרי שבבעלותה מותגי ורסצ'ה וג'ימי צ'ו, הזהירו בשבוע שעבר כי שורת הרווח עלולה להיפגע כתוצאה מהצניחה במכירות לתיירים סינים.

     

    החנות החדשה של כלבו גאלרי לאפייט בפריז, בה מתנוסס שילוט בסינית ותיירים מגיעים כדי לקבל החזרי מס, היתה שוממה כמעט במהלך השבוע שעבר. בימים כתיקונם פוקדים את הכלבו מעל 1,000 לקוחות ביום, רובם סינים המגיעים באוטובוסים אחרי שביקרו באתרי תיירות מובילים כמו הלובר. כך לפי אחד הזבנים בחנות.

      

    נגיף וירוס קורונה אנשים לובשים מסכות ההולכות ברחוב בבייג'ינג, סין (צילום: EPA)
    אנשים לובשים מסכות בבייג'ינג, סין(צילום: EPA)
     
    המצב עגום גם ברחוב הקניות היוקרתי של מילאנו, ויה מונטה נפוליאון, שם רוב החנויות שכרו בשנים האחרונות עובדים דוברי סינית. "אם אתה חושב שראית לקוח סיני, זו ככל הנראה הזיה", ציין זבן בחנות של פנדי.

     

    החשש של ענקיות היוקרה מוצדק. כמעט 170 מיליון סינים טיילו בעולם ב־2018 ובזבזו כ־277 מיליארד דולר, סכום גבוה פי חמישה לעומת עשור קודם לכן. בשנה שעברה, צרכנים סינים רכשו מותגי יוקרה ב־110 מיליארד דולר, בעיקר מחוץ לסין. ההסתערות על חנויות היוקרה נובעת מכך שמחירי המותגים, כמו גוצ'י או הרמס, זולים יותר לעומת סין. מלבד זאת, ישנם גם מוצרים שאי אפשר להשיג בסין. 

      

    גלארי לאפייט בפריז  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    גלארי לאפייט בפריז (צילום: shutterstock)

    על פי חברת הייעוץ טוריזם אקונומיקס, הכלכלה האמריקאית עלולה להפסיד 10.3 מיליארד דולר בהכנסות מתיירים סינים בגלל התפרצות הקורונה. "אנחנו צופים התכווצות משמעותית במספר הסינים שיגיעו לארה"ב בחודשיים־שלושה הבאים לכל הפחות, ותהיה לכך השפעה שלילית על המכירות", מסרו באסתי לאודר.

     

    המבקרים הסינים הם מעמודי התווך גם של תעשיית התיירות האירופית. באיטליה, היעד המועדף עליהם ביבשת, נרשמו 5.3 מיליון לינות של סינים ב־2019 והם שהו במדינה כ־13 לילות בממוצע, יותר מכל לאום אחר. כך לפי הבנק המרכזי של איטליה. בפריז, התייר הסיני הממוצע מוציא כ־1,000 יורו בביקור, בהשוואה לממוצע של 640 יורו. הסינים הם התיירים הבזבזנים ביותר בצרפת, ומבצעים בה רכישות בהיקף של 4 מיליארד דולר בשנה.

     

     

    "תעשיית הגיימינג תהיה המרוויחה הגדולה", טען ג'יאלונג שי, אנליסט בחברת הפיננסים נומורה. לדבריו, מתחילת השנה נרשמה עלייה בזמן שהוקדש למשחקים הפופולריים בסין ובהוצאות השחקנים על תוספים. כך לדוגמה, משחק המובייל "אונר אוף קינגס" דיווח על יותר מ־100 מיליון משתמשים יומיים בתקופת ראש השנה הסיני, לעומת 60 מיליון משתמשים בימים רגילים. על פי הערכות מספר זה עשוי לזנק אף ל־150 מיליון.

     

    גם אפליקציות העבודה מרחוק רשמו עלייה בביקושים. דינגטוק, מבית היוצר של ענקית הקמעונאות עליבאבא, דיווחה בשבוע שעבר על מספר שיא של למעלה מ־200 מיליון משתמשים ביום.

     

    התפשטות הנגיף העלתה גם את הביקוש לייעוץ רפואי מקוון. בין 23 ל־29 בינואר סיפקה פלטפורמת הייעוץ הרפואי טרסטד דוקטורס 1.21 מיליון ייעוצים מקוונים, פי ארבעה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רויטרס
    קניון ריק בביג'ינג
    צילום: רויטרס
    מומלצים