שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    בונים את ניו יורק

    בכל שבוע אנחנו חושפים את הישראלים שמובילים את שוק הנדל"ן בניו יורק. השבוע: דור שמעונוב שמוביל את שוק החללים המשותפים לחדשנות והתרחבות בתפקיד בכיר בחברת WEWORK בניו יורק

    הכירו את דור שמעונוב

     

    טייטל: wework, General Manager & VP - Tri State

     

    שוק הנדל״ן בניו יורק פורץ דרך והתחומים בו רבים ומגוונים. כולנו מכירים את תעשיית העבודה המשותפת. עשרות בניינים מסביב מיועדים להשכרות

    של שטחי משרד זמניים בעבודה משותפת ונראה שכולם מציעים פחות או יותר את אותו דבר ותמיד יש מי שירצה לקחת. מי שהוביל את הטרנד זו כמובן חברת wework שהבינה בשנים האחרונות שלא מספיק רק להצליח, צריך גם להתחדש ולהוביל את השוק. הישראלי דור שמעונוב מוביל את החברה לחדשנות והתרחבות מתמדת בשנים האחרונות ומחזיק באחד התפקידים הבכירים בה. ״אחרי שירות של שבע שנים כחובל בצוללות, בשנת 2014 הגעתי לארה"ב ללימודי מנהל עסקים באוניברסיטת MIT , ומשם עבדתי כשנה כיועץ בדלויט. לווי וורק הגעתי להתמחות קיץ במהלך הלימודים , כשהחברה עוד הייתה בתחילת דרכה. התחלתי במטה החברה בתחום האסטרטגיה והיום אני ה - General Manager של WeWork בניו יורק, אחראי על השוק הגדול בחברה.״

     

    מה הוביל אותך לנדל״ן ?

    ״לא כיוונתי דווקא למשרה בתחום הנדל"ן. הגעתי לארה"ב במטרה להצטרף לחברה צומחת עם מוצר שנותן פתרון לצורך משמעותי. נדל"ן הוא תחום שנוגע בכל אוכלוסיית העולם, במיוחד הנדל"ן המשרדי, משום שאנשים נמצאים רוב שעות היום במשרד. החברה שבה אני עובד מציעה משרדים וחללים משותפים, שמספקים לאנשים צרכים מגוונים. גם צרכים נדל"ניים וגם צרכים קהילתיים. כיום החברה היא השוכרת הגדולה ביותר בניו יורק.״

     

    דקעקד ()
    דור שמעונוב. "כיום החברה היא השוכרת הגדולה בניו יורק"

     

    מה הייתה פריצת הדרך שלך?

    ״לפני שנתיים וחצי ניהלתי את WeWork בשיקגו ובדטרויט והקמתי את הפעילות שלנו גם במיניאפוליס. התפקיד לימד אותי כיצד לחדור עם מותג גלובלי לשוק חדש, ואיך להתאים את המוצר לרגולציה ולצרכים של האוכלוסייה המקומית. בפעם הראשונה הייתי אחראי על עסק עם נופך נדל"ני על כל היבטיו. אני חושב שהעובדה שהייתה לי האפשרות להתמקצע באיזור יותר קטן מניו יורק, אפשרה לי לצמוח והכינה אותי לאתגרים הסבוכים שנתקלתי בהם בהמשך, בהיקפים יותר גדולים, כאן בניו יורק.״

     

    כיצד השתנה השוק בשנים האחרונות?

    בעולם בכלל ובארצות הברית בפרט יש גידול משמעותי באחוז החללים ההמשותפים (Flexible Spaces) מכלל שוק המשרדים. אם בעבר שוכר היה צריך להתחייב לחוזה שכירות ארוך טווח מבלי לדעת אם הוא יענה על הצרכים העתידיים שלו, בחללי עבודה משותפים הכל הרבה יותר גמיש. כל שוכר יכול להגדיל ולהקטין את השטח הנדל"ני שהוא משכיר בהתאם לצרכים המידיים שלו. זה פתרון הרבה יותר נוח לחברות שנמצאות בצמיחה, אבל גם לחברות גדולות. אם בעבר, שוק המשרדים והחללים המשותפים שירת בעיקר חברות קטנות וצעירות, כיום החברות הגדולות והמבוססות בעולם משתמשות במוצר זה. כיום, למעלה משליש מהחברות ב-Global Fortune 500 הן לקוחות שלנו.״

     

    מה הטעות הכי גדולה של ישראלים שנכנסים לשוק הזה בניו יורק?

    ״נדל"ן זה תחום של משא ומתן והרבה יחסי אנוש. לפעמים כ"ישראלים" אנחנו מתקשים להפנים את השוני התרבותי בין ישראל לארצות הברית. כדי באמת להצליח, צריך ללמוד לנהל משא ומתן לפי הכללים המקומיים, לכבד נורמות עבודה מקומיות ולדעת לקרוא את הסבטקסט בשיחות העסקיות היומיומיות.״

     

    מה היתרון של ישראלים בתחום הנדל״ן?

    ״ישראלים שמגיעים לניו יורק הם בדרך כלל אנשים מאוד חדורי מטרה ונחושים להצליח. כמי שעובדים קשה כדי להתבסס מחדש במקום לא מוכר, ישראלים הם אסרטיביים, יצירתיים ופחות מפחדים לקחת סיכונים. יש גם קהילה ישראלית חזקה מאוד, שמהווה מקור לקשרים ולשיתופי פעולה עסקיים.״

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים