שתף קטע נבחר

חדרה בראש, מטרופולין בתחתית: מדד דיוק האוטובוסים

דו"ח של משרד התחבורה חושף היכן נרשמו איחורי האוטובוסים וביטולי הנסיעות הרבים ביותר ובאיזו עיר התחבורה הציבורית הייתה מדויקת ביותר במהלך חודש ינואר. היכן ממוקמת העיר שלכם?

בחברת מטרופולין נרשמה כמות האיחורים הגבוהה ביותר בהגעת אוטובוסים לתחנות בחודש שעבר, וחברת דן באר שבע הייתה הדייקנית ביותר. כך עולה מדו"ח בקרה אלקטרונית של משרד התחבורה לחודש ינואר 2020, החושף את נתוני האיחורים וביטולי הנסיעות בחברות האוטובוסים ברחבי הארץ.

 

במקום הראשון במדד הדיוק, העיר שנספרו בה האיחורים המעטים ביותר היא חדרה עם ציון 97. אחריה ראשון לציון ובאר שבע עם ציון 92. במקום הרביעי חולון (91) ובחמישי שירותי התחבורה הציבורית בצפון הנגב (90). סך הכול ממוצע הציונים במדד האיחורים של משרד התחבורה הוא 68, כאשר 17 מאזורי השירות שנמדדו נמצאים מתחת לו ורק 12 מעליו. 

אוטובוסים מטרופולין (צילום: צביקה טישלר)
הכי הרבה איחורים וביטולים. מטרופולין(צילום: צביקה טישלר)

האזור שבו נרשמו האיחורים הרבים ביותר, ולכן זכה לציון הנמוך ביותר (43) הוא בני ברק. במקום השני מהסוף אזור עוטף ירושלים (ציון 44), במקום השלישי מהסוף אזור השרון (ציון 47), ברביעי תל אביב (ציון 49) ובחמישי אזור השרון-חולון מרחבי (ציון 52).

 

הציון שיקלל בין היתר נתוני הקדמת אוטובוסים, איחור של שבע עד עשר דקות, איחור של 20-11 דקות ואי ביצוע קווים. החברה שקיבלה את הציון הגבוה ביותר בחודש ינואר היא דן באר שבע (92.07). אחריה נתיב אקספרס (90.81) ובמקום השלישי דן בדרום (90.24). החברה שבה נרשמו האיחורים הרבים ביותר היא מטרופולין שהגיעה למקום האחרון במדד הדיוק (46.3). לפניה חברת דן (51.8) ואפיקים (52.05).

  ()

אזור השרון, שבו פועלת חברת מטרופולין, מוקם במקום השלישי מהסוף במדד הדיוק (ציון 47 בלבד). ראשי העיר ברעננה, כפר סבא, הרצליה והוד השרון שלחו מכתב למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר, ובו דרשו להחליף את חברת מטרופולין שזכתה במכרז להפעלת תחבורה ציבורית בערי השרון.

 

לדבריהם, "בחודשים האחרונים אנחנו מקבלים אין ספור תלונות מתושבי ערינו על טיב השירות הניתן על ידי חברת מטרופולין, בדגש על אי עמידה ניכרת בלוחות הזמנים. הפגיעה ברווחת התושבים הינה בלתי נסבלת ולפיכך לא ניתן עוד להתנהל בצורה כזאת".

 

בשנה שעברה החליטו ברשות הארצית לתחבורה ציבורית לפרסם מדי חודש בחודשו, החל משנת 2020, את דו"ח הביקורת על חברות התחבורה הציבורית בכל הנוגע לחריגות לוחות הזמנים. עד אז נהגה הרשות לפרסם דו"ח אחת לחצי שנה.

  ()

ברשות סבורים כי הציון החודשי ישקף טוב יותר השפעות חיצוניות על האיחורים כמו חגים ומועדים, חופשות לימודים ואירועי מזג אוויר. גם החברה המפעילה את שירות התחבורה הציבורית תוכל לקבל משוב אחת לחודש, ולמשרד תהיה בקרה על שיפור השירות ולא אחת לחצי שנה כפי שהיה נהוג עד כה.

 

בארגוני נוסעי התחבורה הציבורית בירכו על המהלך. מנכ"לית "15 דקות" שמרית נוטמן אמרה כי "דו"חות פומביים כאלו הנגישים לציבור עוזרים לדחוף את המפעילות לעמוד בתנאי המכרז בו זכו ולספק שירות אמין ואיכותי לציבור הנוסעים. אנחנו מזכירים לנוסעים כי כאשר הם נתקלים במצב שבו האוטובוס לא מגיע, הצפיפות בו גדולה מאוד או הוא מדלג על התחנה, ניתן וכדאי לדווח באפליקציית '15 דקות' ולהתלונן במוקד הטלפוני לפניות הציבור של משרד התחבורה".

 

מהרשות הארצית לתחבורה ציבורית נמסר ביחס לתלונות ראשי הערים בשרון: "במסגרת הפעלה מדורגת באזור השרון בשנה וחצי האחרונות, חלו שיפורי שירות שיזם משרד התחבורה בהיקף נרחב ביותר בקווי חברת מטרופולין.

 

"אנו מודעים לבעיות בתפקוד החברה ולפיכך ביצענו לאחרונה שימוע להנהלת החברה שבעקבותיו הציגה החברה התחייבות לשיפור מהיר של המצב. אנו מבצעים מעקב קרוב על מנת לוודא שהשיפור אכן מתבצע. במקביל מתבצעת אכיפה והטלת קנסות כבדים מדי חודש בגין אי ביצוע נסיעות ואיחורים, אך העברת ההפעלה לחברה אחרת לא עומדת על הפרק בשלב זה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
הציון הנמוך ביותר. מטרופולין
צילום: צביקה טישלר
מומלצים