שתף קטע נבחר

הרכבת התקפלה: תחנות ת"א לא ייפתחו בשישי, ואין צפי לסיום העבודות

לאחר שבשבוע שעבר פרסמה רכבת ישראל על חזרת תחנות תל אביב לפעילות תקינה בסופי השבוע, חזרה בה החברה מהצהרתה בשל "הרצון להתקדם בהסבת מסילות איילון להנעה חשמלית". השינויים המלאים בכתבה

 

עבודות התשתית בקו הרכבת בין תל אביב לחיפה אשר גורמות לעומסים בתחנת סבידור מרכז בעקבות ביטול הקו (צילום: רכבת ישראל)
(צילום: רכבת ישראל)

שוב שיבושים ברכבת: לאחר שבשבוע שעבר הודיעה רכבת ישראל על פתיחת תחנות תל אביב בסופי השבוע וחזרה לפעילותן התקינה, חזרה בה הערב (יום חמישי) החברה מהצהרתה. בימי שישי ובלילות שבין שני עד חמישי לא יינתן שירות רכבות מלא לציבור, ורכבת ישראל אפילו לא פרסמה את מועד סיום העבודות ושובן של הרכבות לפעילות מלאה.


עבודות התשתית בקו הרכבת בין תל אביב לחיפה אשר גורמות לעומסים בתחנת סבידור מרכז בעקבות ביטול הקו (צילום: רכבת ישראל)
עבודות החשמול ברכבת(צילום: רכבת ישראל)

בימי שני עד חמישי בשעות הלילה (04:30-22:40), וכן בימי שישי בכל שעות הפעילות, יחולו שינויים בתנועת הרכבות באזור תל אביב. תחנות השלום, סבידור מרכז, האוניברסיטה, מודיעין, נתב"ג (בימי שישי בשעות היום בלבד), כפר חב"ד ולוד גני אביב נסגרו במועדים אלה. כלומר, תנועת הרכבות מכיוון דרום תפעל ביום ראשון עד חמישי בין השעות 04:30-22:40, וכן בימי שישי, עד תחנת ההגנה ולא עד תחנת סבידור מרכז - בניגוד למה שהובטח.

 

במענה לטענות שהועלו ב-ynet על התארכות הנסיעה באופן משמעותי, על העדר תגבור האוטובוסים מטעם משרד התחבורה, ועל ההתנהלות החריגה שבאי הודעה לציבור על מועד סיום העבודות כנהוג בתחום התשתיות - ענו ברכבת שבקרוב יחולו שינויים בעבודות אשר יקלו על הנוסעים. ואכן, בתחילת השבוע שעבר הודיעו ברכבת על הקלה משמעותית - פתיחתן של כל תחנות תל אביב למעט תחנת האוניברסיטה, ופתיחתן של תחנות נתב"ג ומודיעין.

 

למרות זאת, הערב פרסמה הרכבת הודעה חריגה שלפיה "בשל הרצון להתקדם בהסבת מסילות איילון להנעה חשמלית, תימשכנה העבודות המבוצעות מידי לילה בימי השבוע ובימי שישי בקטע המסילה שבין תחנות ת"א ההגנה ות"א סבידור מרכז, וכן לכיוון הרצליה. בין התחנות תמשיך הרכבת להפעיל מערך היסעים מקיף וחינמי". במילים אחרות, הרכבת חזרה בה מהחלטתה לפתוח לתנועה מחודשת את תחנות תל אביב למרות הצהרותיה הקודמות. בנוסף, הודיעה הרכבת כי ההחלטה לפתוח את תחנות נתב"ג ומודיעין תעמוד בעינה. 

 

 

ברכבת מסבירים את הזגזוג בהחלטות בכך שעבודות החישמול בציר איילון מאתגרות באופן ייחודי בשל היעדר תשתית מסילה מספקת, הביקושים הרבים לנסיעה ברכבת ואופיו ההנדסי של תוואי המסילות, הצמודות לנחל איילון ולכביש נתיבי איילון. לפי הודעת הרכבת, יופעל מערך היסעים מיוחד.

 

בעבור הנוסעים בימי שישי - בדגש על החיילים החוזרים מבסיסי הדרום - תמשיך הרכבת להפעיל רכבות תגבור במסלול עוקף תל אביב בין תחנות לוד ועכו בשני הכיוונים. רכבות אלה מייתרות במקרים רבים את הצורך בהחלפה מרכבת למערך ההיסעים, ועוצרות בתחנות לוד, ראש העין צפון, הוד השרון סוקולוב, בית יהושע, נתניה, חדרה מערב, קיסריה פרדס חנה, בנימינה, כל תחנות חיפה, מרכזית המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין ועכו.

 

השינויים המלאים בתנועת הרכבות

רכבות בקו באר שבע-לוד - דרך להבים רהט, קריית גת, קריית מלאכי, יואב ומזכרת בתיה - יסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א ההגנה, וכן יתחילו את נסיעתן לכיוון דרום מתחנה זו.

 

רכבות בקו הנגב המערבי - דרך באר שבע, אשקלון, ראשל"צ משה דיין ורעננה - יופעלו במתכונת מפוצלת, יסיימו את נסיעתן בתחנת ת"א ההגנה, וכן יתחילו את נסיעתן לכיוון דרום מתחנה זו.

 

רכבות מכיוון צפון מזרח (רעננה) יסיימו את נסיעתן בתחנת בני ברק, וכן יתחילו את נסיעתן לכיוון צפון מזרח (רעננה) מתחנה זו.

 

רכבות בקו מודיעין-נתב"ג-תל אביב סבידור מרכז, אשר לא הופעלו בחודשים האחרונים, ישובו לפעול בהתאם ללוח הזמנים בימי שישי בלבד, עד תחנת תל אביב ההגנה.

 

רכבות הלילה הישירות בין באר שבע ויישובי הדרום לנתב"ג, המופעלות מדי לילה מכיוון דרום, יופעלו באופן מלא בהתאם ללוח הזמנים עד לתחנת תל אביב ההגנה, וכן יתחילו את נסיעתן דרומה מתחנה זו.

 

רכבות מכיוון צפון בכלל הקווים, כולל רכבות הלילה, יופעלו בהתאם למתכונת של השבועות האחרונים ויסיימו את נסיעתן בתחנת הרצליה, וכן יתחילו את נסיעתן צפונה מתחנה זו בדומה למתכונת המופעלת בחודשים האחרונים.  

 

 

השיבושים בתנועת הרכבות בלילות ובסופי השבוע נובעים מפרויקט הדגל של החברה לחשמול קו המסילות, בפיגור עצום אחרי מדינות מפותחות רבות שבהן כבר לא נוסעות כלל רכבות המונעות באמצעות דיזל. במרץ 2017 כבר הייתה אמרוה להיות רכבת חשמלית מירושלים ועד לתחנת הרצליה, אלא שהפרויקט התעכב. רק בחודש דצמבר 2019 החלו לנסוע רכבות חשמליות לבירה מתחנת תל אביב ההגנה בלבד, כשנוסעים המעוניינים להגיע לעיר מיעדים אחרים נאלצים להחליף רכבת בדרך.

 

ברכבת הבהירו שהקו המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל, וכי הן מתבצעות כעת הן עבור רציפות הקו ועבור חשמול כלל הרשת הרכבתית בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עמית הובר
רכבת ישראל
צילום: עמית הובר
מומלצים