שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    דקה אחת של מדיטציה, והכל נרגע

    בסדרת הראיונות "מסע חיפוש", בוחנת שלומית שרביט ברזילי שיטות טיפול שונות המסייעות להתפתחות אישית. הפעם עם רן אורן מאמן בשיטת "אום" ומדריך בביה"ס למודעות עצמית מסביר איך דקה אחת של מדיטציה יכולה לשנות לגמרי את היום, בעיקר אבל לא רק, בימי הקורונה. צפו

    תעודת זהות "אום בדקה"

    שם השיטה: שיטת OMM - דקה אחת של מדיטציה

    על קצה המזלג: השיטה נוצרה במיוחד לתקופתנו כך שבין שלל המשימות, ההודעות והלחצים, נוכל לקחת דקה אחת לעצמנו, למצוא רוגע ושקט בכל פעם שאנו זקוקים לכך: בין אם בדרך לעבודה, לפני פגישה חשובה, על הספסל בפארק, שאנו עם הילדים, או בכל מקום אחר.

     

     

    צפו בריאיון באולפן ynet עם רן אורן מאמן בשיטת "אום" ומדריך בביה"ס למודעות עצמית:

    הכתבה מלווה בכתוביות להנגשה לכבדי שמיעה

     

    איפה על ידי מי ומתי נוסדה השיטה? שיטת OMM-one minute meditation, נוסדה באיטליה, על ידי פטריציו פאולטי, עת יצא לאור ספרו בשנת 2018, שהוא מדריך פשוט ומעשי כדי להכיר את עצמך ולחיות את החיים שתמיד רצית. פטריציו פאולטי, הוא איש חזון, מאמן, אסטרטג, פילנתרופ וחוקר נלהב של המחשבה האנושית והפוטנציאל הגלום בה. בכל שנה הוא פוגש אלפי אנשים בסמינרים שהוא מקיים ברחבי העולם, ומזה 35 שנה שהוא עוסק בהתפתחות האדם, באמצעות בית הספר הבינלאומי למודעות עצמית.

     

    למי השיטה מתאימה? השיטה מתאימה לכל אחד ואחת. תרגול OMM יכול להוות תוספת חשובה עבור מי שעבר מתרגלים מדיטציה, ודלת כניסה עבור מי שמעולם לא תרגלו ומשמעוניינים ביות רווחה ואיכות חיים.

     

    יתרונות השיטה: OMM יכול לעזור באופן פרקטי להפחית את רמות המתח והחרדה, ליצור יותר שקט במחשבה, להגביר את היעילות ואת ההנאה ממערכות היחסים שלנו. OMM זה ללמוד לחיות כל רגע במלואו, תוך שאנו מכוונים את החיים שלנו אל עבר מה שאנו רוצים באמת, עבורנו ועבור האחרים.

     

     

    מתרגלים מדיטציה של אום בדקה (עמותת פטריציו פאולטי)
    "ללמוד לחיות כל רגע במלואו, תוך שאנו מכוונים את החיים שלנו אל עבר מה שאנו רוצים באמת"(עמותת פטריציו פאולטי)

     

    טיפים ברוח השיטה על ידי רן אורן מאמן בשיטת "אום" ומדריך בביה"ס למודעות עצמית:

     

    1. להרגיש בסדר - להתחבר למקום פנימי, שבו הכל בסדר. לא כי הכל מושלם. פשוט בגלל שאנחנו כאן ועכשיו, וזה אומר שיש עוד הזדמנות. הזדמנות לנסות שוב. להירגע, להתחבר לעצמי, ולמצוא מקום נוח, מקום של שקט, מקום של הנאה מהרגע.

     

    2. לראות מראש - להשתמש בהדמיה היצירתית, ביכולת המופלאה שיש לנו, לראות מראש מה שהיינו רוצים לאחל ולקוות לחיים שלנו. להשתמש בכוח המחשבה שלנו, בשביל למקד אותה בשאיפות הפנימיות העמוקות שלנו. לראות מעבר לאופק.

     

    3. להתנתק מהצרכים - להשתמש ביכולת הרגשית הגבוהה שלנו, כדי להתנתק מהצרכים היום יומיים, מהלחץ, מהמתח, מהחרדה, ולתפוס מרחק נכון. לא יותר מדי מעורבות, ולא פחות מדי. בדיוק המרחק הנכון. בתוך המרחב שנוצר, אפשר לנוע, לזוז לעבר השאיפות שלנו.

     

    מתרגלים מדיטציה של אום בדקה (עמותת פטריציו פאולטי)
    "להשתמש בכוח המחשבה שלנו, בשביל למקד אותה בשאיפות הפנימיות העמוקות שלנו"(עמותת פטריציו פאולטי)

    4. להבטיח לעצמנו - לייצר הסכם פנימי, הבטחה, חזקה ועוצמתית, אותנטית, שנמשיך לנסות עד שנצליח. שלא נפסיק לנסות. שנעשה כל מאמץ להשתמש בחלק הטוב ביותר שלנו, בעצמי הטוב ממני, על מנת להגשים בחיי את השאיפות האינטימיות והעמוקות שלי.

     

    5. להחליט על עשיה קטנה - כל מסע גדול, מתחיל מצעד אחד, כל שאיפה, גבוהה ככל שתהיה, צריכה להיות מתורגמת לפעולה קונקטרית, מעשית, שתלויה רק בי, ושאני יכול וליישם אותה ממש עכשיו.

     

    • מטפלים בשיטות שונות המעונינים להשתתף בסדרה "מסע חיפוש", מוזמנים לשלוח מייל ל: shlomit-sh@ynet.co.il ולציין בנושא "למסע חיפוש".


     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    עמותת פטריציו פאולטי
    מדיטציה של דקה
    עמותת פטריציו פאולטי
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים