שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

במוקד הקורונה של מד"א עונים עורכי דין

לנוכח העומס, מתנדבים, בהם עובדי חברת סלולר, מקבלים פניות אחרי הכשרה קצרה. במד"א מסבירים שרק אם יש צורך רפואי הפונה מועבר לגורם נוסף

התפשטות הקורונה מובילה לעומס רב במיוחד על מוקד מד"א המיוחד שנפתח לצורך מענה בנושא הווירוס, ומלבד ההמתנה הממושכת, חלק מהפונים העידו על מענה לא מקצועי. ובכן, רבים מהמוקדנים אינם קשורים כלל לעולם הרפואה.

 

יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

 

 

במד"א מאשרים כי אכן מוקד הקורונה כולל מתנדבים אשר עוברים הכשרה של כמה שעות ונותנים מענה, לפי שאלות ותשובות נפוצות במסמך שהועבר להם מראש. בין המוקדנים עובדי חברת סלולר, עורכי דין ועוד אנשים שהתגייסו לסייע למד"א במשבר.

 

גורם מעולם הרפואה ששוחח עם ynet טען כי יש בכך בעיה. "כבר לפני שבוע וחצי גויסו נציגים שהם חסרי הכשרה רפואית, ידע או ניסיון". לטענתו, "המענה לא מקצועי, הנציגים עובדים על פי צ'ק ליסט שניתן להם ממד"א, הם חסרי שיקול דעת ולכן אין להם את הכלים והאמצעים - כי לעתים צריך לעשות בדיקה גם אם היא לא עונה לקריטריונים היבשים".

 

במד"א מדגישים כי אלה אינם מוקדנים במוקד 101, שנועדו להגיש עזרה דחופה. במידת הצורך באבחון רפואי, במקרה של חום או חשד להידבקות, השיחה מועברת אל רופא או פראמדיק מד"א להמשך טיפול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי רובינשטיין
מוקד מד"א
צילום: רועי רובינשטיין
מומלצים