שתף קטע נבחר

צילום: דוברות הדסה עין כרם, AFP

רוב התחבורה הציבורית הושבתה, והנוסעים דורשים את כספם

אזרחים רבים נתקעו עם הסדרי נסיעה שרכשו מראש במאות שקלים ללא דרך לקבל בחזרה את כספם. "עבור נזקקים וקשישים זה סכום לא מבוטל לקניית אוכל". משרד התחבורה: "הנושא טרם נידון, ציבור הנוסעים נדרש להתאזר בסבלנות"

 

 

חלק מנוסעי התחבורה הציבורית כבר הוציאו מאות שקלים על רכישת הסדרי נסיעה אך כלל לא ברור אם כספם יוחזר להם, זאת לאחר ששירותי התחבורה הציבורית הושבתו כמעט לחלוטין בשל המאבק בהתפשטות בנגיף הקורונה. כך למשל, כרטיס חופשי חודשי שנקנה בתחילת חודש מרץ עלה בתל אביב, בחיפה ובירושלים 213 שקלים ובבאר שבע 149 שקלים.

 

התפשטות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

במקרים מסוימים, המחירים אף עולים ומגיעים לכ-350 שקלים ויותר בהסדרי נסיעה לטבעת החיצונית של המטרופולינים. הסדר חודשי לגוש דן-חיפה עולה לא פחות מ-684 שקלים. נוסעים שילמו את הסכומים הללו בתחילת החודש, אך לאחר כמה ימים, בעקבות הנחיות משרד הבריאות, הם נאלצו להפסיק להשתמש בתחבורה ציבורית ובמשרד התחבורה לא יודעים עדיין אם יינתן פיצוי, ו"הסוגיה תעלה לדיון בתום המשבר כחלק ממדיניות הממשלה הכוללת".

 

אורן מרמת גן סיפר: "קניתי בתחילת החודש חופשי חודשי לגוש דן ב-213 שקלים. באמצע החודש הפסקתי להשתמש בתחבורה הציבורית, בהתאם להמלצות. גם משרד התחבורה המליץ לא לנסוע באוטובוסים וברכבות. צריך להקל על אנשים בתקופה הקשה הזו, ואני חושב שחייבים למצוא דרך להחזיר לאנשים את הכסף".

 

הוא הוסיף כי "יש הרבה סטודנטים, נזקקים או אנשים שאיבדו את מטה לחמם בקרב משתמשי התחבורה הציבורית בארץ. זה המעט שהמדינה יכולה לעשות למענם. עבור משרד התחבורה זה כסף קטן, עבור מובטלים חדשים או קשישים, זה כסף לקנייה מכובדת בסופרמרקט".

תחבורה ציבורית (צילום: מוטי קמחי )
"מקווים שבמשרד התחבורה יסייעו בנושא הפיצויים לנוסעים"(צילום: מוטי קמחי )

 

רציפים ריקים בתל אביב ()
רציפים כמעט ריקים בתחנת ת"א אוניברסיטה

בקרב סטודנטים מדובר בסכומים גבוהים יותר משום שכדי לזכות בהנחות עליהם לרכוש הסדר סמיסטריאלי או שנתי שמתפרס על זמן רב יותר, ועל כן גם עלותו גבוהה יותר. ספיר סטודנטית לפיזיותרפיה באוניברסיטת תל אביב רכשה "חופשי שנתי" בעלות של 1,278 שקלים. לדבריה, "זה מחיר מאוד מוזל לסטודנטים ואני מודה על כך, אבל בחודש האחרון עליתי על אוטובוס אולי 3 פעמים וזה מאוד מוזר שאין מנגנון אוטומטי שמפצה אותנו. זה אולי סכום נמוך לנסיעות לכל השנה אבל מדובר בהרבה מאוד כסף לסטודנטים".

 

שמרית נוטמן, מנכ"לית ארגון "15 דקות", אמרה כי בשבועות האחרונים מקבל המוקד הטלפוני של ארגון צרכני התחבורה הציבורית פניות רבות בנושא: "אנחנו מקווים ששר התחבורה יסייע במתן הנחיות ברורות לגבי פיצוי הנוסעים. גם בזמנים קשים, ואולי במיוחד בזמנים כאלו, משרד התחבורה צריך להראות לנוסעים כי הוא מודע לקשיים שלהם ופועל ככל האפשר לסייע".

 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "חוזי החופשי החודשי נרכשו בתחילת החודש והשימוש נעשה בהם עד לאמצע החודש. נושא הפיצוי טרם נידון, והוא יעלה לדיון בתום המשבר כחלק ממדיניות הממשלה הכוללת. כך נכון הדבר גם לגבי סטודנטים שרכשו מנויים סמסטריאליים ושנתיים. ציבור הנוסעים נדרש להתאזר בסבלנות, ולא להשתמש בימים אלו בתחבורה הציבורית שלא לצורך. בהמשך תצא הודעה לציבור על ההחלטות בנושא רוכשי המינויים התקופתיים בכרטיס הרב-קו, על כן אנו מבקשים שלא להגיע לעמדות השירות על מנת לקבל פיצוי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
אוטובוס ריק
צילום: מוטי קמחי
מומלצים