שתף קטע נבחר

מוסף הרכב: גם היוקרה עוברת לליסינג פרטי

כבר לא חייבים לרכוש מכונית יוקרה חדשה כדי לנהוג באחת: היבואנים מציעים בעצמם מסלולי ליסינג פרטי. למי זה כדאי, ומה ההבדלים ביניהם?

במקביל להתחזקות שוק הליסינג הפרטי במותגים העממיים, נכנסים לתחום גם מותגי היוקרה. במקרה של מכוניות שמחיר המחירון שלהן הוא מעל 200 אלף שקל לא מדובר בהנגשת האפשרות לנסוע הרכב חדש, אלא הנגשת האפשרות להגשים חלום ולנסוע ברכב שצריך להשכיב בשבילו סכומים שרק מעטים יכולים להרשות לעצמם. אבל תשלום חודשי של כמה אלפי שקלים בודדים כבר נמצאים בהישג ידם של רבים יותר.

 

מרצדס A קלאס (צילום: יח
מרצדס A קלאס(צילום: יח"צ)

 

מרצדס השיקה החודשים האחרונים מסלול ליסינג פרטי הכולל רכב הרשום על שם הלקוח, מקדמה, תשלום חודשי קבוע מראש, אחריות וחבילת טיפולים ל-3 שנים. בסוף התקופה הלקוח יכול להתקדם למרצדס אחרת בליסינג, או לשלם ליבואן את יתרת הסכום ולהשאיר את הרכב בידיו. העסקה אינה כוללת ביטוח, אבל כוללת שנת אחריות שלישית, שאינה נכללת בעסקאות הרכישה של דגמי היצרן.

 

"המסלול שלנו מאפשר לנהוג במרצדס חדשה אחרי תשלום מקדמה בשווי של כ־15% ממחיר האוטו בלבד", מסביר גילי פריאנטה, מנכ"ל חטיבת מרצדס בכלמוביל. "העסקאות בנויות כך שבסיום התקופה יתרת התשלום עומדת על 48־50 אחוז ממחיר הרכב החדש. זה סכום נמוך יותר ממה שאנחנו מצפים שיהיה מחיר המחירון של הרכב אחרי שלוש שנים, כך שהלקוח יכול למכור אותו בעצמו, ולהשתמש בכסף כדי לשלם את היתרה ועוד להישאר עם עודף. לדגמי מרצדס יש ביקוש חזק בשוק היד השנייה, והוא לא יתקשה בכך. מאז השקנו את המסלול מגיעים אלינו הרבה לקוחות שלא נסעו לפני כן במרצדס, לקוחות רכבי מנהלים ממותגים עממיים שעכשיו יש להם אפשרות להגשים חלום". מרצדס A קלאס או CLA תעלה כ־3,000 שקל לחודש, אחרי מקדמה בסך 35־39 אלף שקל.


גילי פריאנטה (צילום: יח"צ)
גילי פריאנטה(צילום: יח"צ)

 

לקסוס מציעה מסלול ליסינג קלאסי יותר, שבו הלקוח משלם מקדמה, תשלום חודשי, ובסיום שלוש שנות העסקה מחזיר את המפתח. הרכב, ולא צריך למכור אותו בעצמו, או לשלם סכום נוסף, לסגירת העסקה. המחיר כולל ביטוח חובה ומקיף, ונסיעה של 20 אלף ק"מ בשנה. אפשר להוסיף חבילת אחזקה מלאה, שכוללת גם טיפולים שוטפים והחלפת סט צמיגים אחד, בעלות של החל מ־730 שקל לחודש. הג'יפון UX200 יעלה בעסקה כזאת 3,660 שקל לחודש, אחרי מקדמה של 15 אלף שקל. דגם המנהלים IS300 ידרוש מקדמה בסך 20 אלף שקל ותשלום בסך 3,000 שקל לחודש.

 

"בניגוד לדגמים העממיים, חברות הליסינג לא פועלות כמעט בתחום היוקרה, כך שאנחנו באים לענות כאן על צורך שקיים בשוק", אומר דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל. "אנחנו יכולים להציע עסקאות כדאיות כלכלית, כי אנחנו יודעים להעריך בדיוק בכמה נוכל למכור את הרכב לאחר העסקה, מכירים את הביקושים ויודעים לתמחר את ירידת הערך כך שנוכל להציע עסקה טובה יותר ללקוח. יש הרבה ביקוש מצד בעלי מקצועות חופשיים, בעיקר לדגמי ה־IS וה־ES". בשנה הקרובה צפויה לקסוס ישראל להציע במסלול הזה גם את ה־UX החשמלי החדש, ואת גרסת הקבריולה החדשה ל־LC, שמחירה המלא צפוי לעבור את המיליון שקל, מה שיהפוך אותה ללקסוס היקרה ביותר שנמכרה בארץ.

 

לקסוס UX (צילום: יח
לקסוס UX(צילום: יח"צ)

דרור גורלניק (צילום: יח
דרור גורלניק(צילום: יח"צ)

 

ועוד אופציה להגשמת החלום: בדקו גם במגרשי היד השנייה של יבואני היוקרה. לעתים בשל ירידת הערך של המכוניות בשוק הזה מצד אחד, אפשר למצוא שם מכוניות צעירות יחסית, בנות שנתיים-שלוש, במחיר דומה לזה של מכונית מנהלים חדשה ממותג עממי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים