שתף קטע נבחר

מוסף הרכב: מי הכי זולה במוסך, בנזין, היברידית או חשמלית

מכונית בנזין, היברידית או חשמלית: מי תהיה הכי זולה על הליפט? להיברידיות ולחשמלית יתרון משמעותי

לא תמיד אנחנו לוקחים בחשבון את סוגיית העלויות על הליפט כשאנחנו רוכשים רכב חדש, אבל בדיקת העלויות במוסכים המרכזיים של יבואני הרכב מראה יתרון משמעותי למכוניות הירוקות, ההיברידיות והחשמליות, על פני דגמי בנזין מקבילים.

 

לצורך ההשוואה אספנו נתוני עלויות טיפולים שוטפים עד 120 אלף ק"מ והחלפת רפידות בלם קדמיות.

 

טויוטה קורולה (צילום: תומי הרפז)
מוסך(צילום: תומי הרפז)

 

טויוטה קורולה: בגרסת הבנזין היא תזדקק ל־6 טיפולים עד 120 אלף ק"מ, אחת בכל 15 אלף ק"מ. המחיר המלא: 7,642 שקל. לפי נתוני מחלקת השירות של היבואן, היא תזדקק להחלפה של רפידות קדמיות בכל 23 אלף ק"מ בממוצע, בעלות של 765 שקל. הגרסה ההיברידית תהיה מעט זולה יותר במוסך, עם אותה תדירות טיפולים, אך בעלות מצטברת של 7,402 שקל. הרפידות הקדמיות יוחלפו בעלות זהה, אך ישרדו כמעט קילומטראז' כפול, 45 אלף ק"מ בממוצע, עד 120 אלף ק"מ. הבנזין תזדקק לחמש החלפות רפידות, וההיברידית רק לשתיים, חיסכון של כ־2,300 שקל.

טויוטה קורולה חשמלית (צילום: shutterstock)
טויוטה קורולה חשמלית(צילום: shutterstock)

 

קיה אקסיד ונירו: גם צמד הג'יפונים הקוריאני זקוק לטיפול שוטף בכל 15 אלף ק"מ או שנה. וגם כאן ההיברידי זול מהבנזין, עם 9,322 שקל במצטבר לאקסיד, לעומת 8,252 שקל לנירו. זוג רפידות קדמיות יהיו מעט יקרות יותר בנירו, 730 לעומת 644 שקל, אך יחזיקו בממוצע לפי נתוני מחלקת השירות של היבואן 81 אלף ק"מ ארוכים, לעומת 35 אלף ק"מ בסיד שעליה מבוסס האקסיד החדש. עד 120 אלף ק"מ יזדקק הנירו להחלפה בודדת, לעומת שלוש באקסיד, בהנחה שישמור על קצב דומה.

MG חשמלית (צילום: shutterstock)
MG חשמלית(צילום: shutterstock)

 

MG ZS EV: החשמלית העממית הנמכרת ביותר בארץ נזקקת לטיפול אחת לשנה או 24 אלף ק"מ. היא תזדקק לחמישה טיפולים כדי לסגור 120 אלף ק"מ, אך העלות נמוכה משמעותית: 2,223 שקל. מה כבר יש לטפל בחשמלית בכל זאת? חוץ מהבדיקה השנתית בכל פעם, ב־72 אלף ק"מ מוחלף שמן תיבת ההילוכים, ב־96 אלף ק"מ מסנן המזגן ונוזל הקירור של הסוללה. החלפת הרפידות הקדמיות תעלה 900 שקל, אך לפי הערכת מחלקת השירות של היבואן הן יחזיקו יותר מ־100 אלף ק"מ.

 

היתרון של המכוניות המחושמלות הופך משמעותי יותר אם מוספים למשוואה את צריכת הדלק. קורולה בנזין צפויה לצרוך בחיים האמיתיים סביב 14 ק"מ לליטר, לעומת כ־18 קמ"ל בגרסה ההיברידית. בין צמד הג'יפונים של קיה אפשר לצפות לפער דומה. וה־MG החשמלית? נתון הטווח הרשמי שלה עומד על 263 ק"מ, מעשית אפשר לצפות ל־200-230 ק"מ, תלוי באופי הנהיגה ומסלולה. כך או כך, עלות הטעינה של סוללת ה־45 קילוואט שעה של ה־MG במחירים ביתיים עומדת על 27 שקל.

 

השורה התחתונה: ההיברידיות זולות משמעותית מהבנזין, כאשר בדרך נמצאים דגמים חדשים כמו הונדה ג'אז ויונדאי קונה. החשמלית אמנם בעלת טווח נסיעה קצר יותר - אבל עלויות שוטפות זולות עוד יותר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים