שתף קטע נבחר

eBay מושיטה יד למגזר העסקי בישראל: מקימה מתחם ייעודי באתר לעסקים ישראליים

המתחם יחשוף בצורה מרוכזת את מוצריהם של אלפי מוכרים ישראליים באיביי עבור ציבור הרוכשים המקומי, בצורה קלה ומונגשת

זה התחיל בחבילת הטבות מקיפה שכללה פתיחת חנויות אונליין בחינם וללא עמלות, תוכנית הכשרה ומערך תמיכה בשפה העברית עם מיטב מומחי eBay והענקת חבילת הטבות והקלות לבעלי עסקים חדשים שיפתחו חנות באתר העולמי, וזה הולך וממשיך גם כעת. חברת eBay הודיעה היום על הקמתו של מתחם ייעודי לעסקים ישראליים אשר ירכז ויחשוף את מרכולתם של עסקים אלו בפני ציבור הקונים המקומי. נכון להיום פועלים בפלטפורמה העולמית למעלה מ-40,000 מוכרים ישראליים כך שהמתחם הייעודי יוכל להציע להם היקף מוצרים עצום ומגוון, במחירים המשתלמים ביותר.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

על חשיבותו העצומה של המסחר המקוון בכלל ושל המסחר ב-eBay בפרט, בטח בתקופה הנוכחית בה מצוי המשק בקיפאון, מעידים יותר מכל המספרים העולים מסיכום הרבעון של 2020 אותו הוציאה חברת eBay לאחרונה. מהנתונים עולה כי בצל משבר הקורונה הצליחו עסקים ישראליים למכור מוצרים בעלי ביקוש רב בכל העולם כאשר עליות ייחודיות במכירות נרשמו בענפי הוויטמינים, נעלי הספורט ומשחקי הווידאו לשוק האמריקאי כמו גם במוצרי צבע לשיער ומשחקי וידאו לשוק האנגלי ולשוק הקנדי. בשווקים אלו נרשמה עלייה של מאות אחוזים במכירות.

 

הקטגוריות הצומחות ביותר בקרב עסקים ישראליים ברבעון הראשון של השנה הנוכחית היו מוצרי צריכה הקשורים ישירות לטיפול והתגוננות מפני וירוס הקורונה, כלי נגינה ומוזיקה, משחקי מחשב, הנעלה ומוצרי קוסמטיקה. במקום הראשון מדורגת קטגוריית המוצרים הקשורים לקורונה ומתברר כי עסקים ישראלים מכרו ברבעון הראשון של 2020 אלפי מסיכות לפנים בעיקר בהונג קונג וארה"ב, אלפי מדחומים לילדים בעיקר בארה"ב וסין וכן אלפי יחידות של אלכוג'ל לידיים. הקטגוריה השנייה בדירוג היא קטגוריית המוזיקה וכלי הנגינה בה נמכרו במהלך הרבעון מעל 5,000 גיטרות אקוסטיות, 4000 פדלי אפקט לגיטרות ו-2000 אקססוריז לגיטרות, רובם המוחלט בשוק האמריקאי. קטגוריות מעניינות נוספות שצמחו ברבעון החולף היו כרטיסי גיימינג נטענים ל-XBOX מהם נמכרו מעל ל-5000 בארה"ב, נעלי ספורט שמכירותיהן רשמו עלייה של 40% וכן צבעים לשיער, ששיעור מכירותיהם עלה ב-40% בעיקר בארה"ב ובאנגליה.

 

בפילוח השווקים אליהם פונים העסקים הישראליים עלה כי השוק הגדול ביותר הוא השוק האמריקאי אליו פונים 66% מהעסקים, אחריו בפער ניכר נמצא השוק הגרמני עם 25% מהעסקים הישראליים ואחריהם ברשימת השווקים העיקריים נמצאות אנגליה (20%) ישראל (13%) ואוסטרליה(12%). בנוגע לשוק המקומי נמצא כי הקטגוריות הבולטות בקרב קונים ישראלים הן מוצרי בית וגן, מוצרי בריאות וטיפוח, ביגוד והנעלה, כרטיסי MTG ופנטזיה ופוסטרים.

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

"רוב מכירות האון ליין בחשבונות אותם אנו מנהלים עלו ברוב התחומים ובמיוחד בקטגוריות כמו צעצועים ומשחקים ומוצרי היגיינה וקוסמטיקה בסיסית", מספר שלומי אבינר, בעל חברה העוסקת במסחר מקוון ומנהלת חשבונות eBay עבור עסקים מעולמות האופנה, הקוסמטיקה והצעצועים. "במהלך המשבר צפינו בעלייה של 60% בקטגוריות אלו במיוחד באנגליה, גרמניה, צרפת וארה"ב", הוא מציין, "כך שהמוכרים שאנו מייצגים ב- eBay הרבה יותר רגועים עכשיו לעומת הקולגות שלהם שלא פתחו עדיין חנות סחר מקוונת".

 

לדבריו, "תקופת הקורונה הציבה מולנו תמונת מראה בה אנו רואים מהו הפוטנציאל האדיר שעוד גלום בעולם הסחר המקוון. אנו מקבלים פניות רבות מאנשים מבוגרים יחסית, בני דור ההורים שלנו, שעושים שימוש בפעם הראשונה בחייהם בקניות און ליין והם מבקשים לדעת כיצד עובדים הליכי התשלום והשילוח. אפשר לומר שמעז יצא מתוק והמשבר הוביל להתעניינות גדולה מאוד הן מצד קונים והן מצד מוכרים בעולם הסחר המקוון וב- eBay בפרט. לדעתי אם כיום עומד היקף הסחר האון ליין על 22% אחוז מהסחר העולמי הכללי הרי שאנו עומדים לראות עלייה לכיוון ה-30% בטווח הקרוב."

 

אחת החברות שפועלות בימים אלו בצורה מאסיבית באתר העולמי ואף השכילו להתאים את עצמן לטרנדים החדשים היא חברת ids tactical solutions הנמצאת בבעלות עידו מגן ויותם גל. השניים מפעילים נכון להיום 4 חנויות שונות ב- eBayואלו מתמקדות בעולמות הקמפינג והאאוטדור. "אנו פעילים באתר מזה 6 שנים תוך שאנו מוכרים אך ורק מותגים ישראליים בקטגוריות כמו אוהלים, סנדלי שורש, נעלי פלדיום, מעילים ונרתיקים לאקדחים", מספר מגן. "רוב הרוכשים שלנו מגיעים מארה"ב, רוסיה ואירופה, בדגש על גרמניה. בשבועות האחרונים ישנה עלייה במכירות מוצרים שטרנדיים עכשיו בעידן הקורונה כמו מסכות לפנים ומשקפי מגן ובמיוחד בנרתיקים לאקדחים בשוק האמריקאי. בכל חנות מקוונת שלנו אנו מקבלים מאות הזמנות מדי חודש ולאור העובדה שאנשים יכולים להזמין דברים מהבית רק באמצעות מחשב או טאבלט העסק שלנו ממשיך גם בתקופה הזו לעבוד כרגיל."

 

לדבריו, "בסופו של דבר אין לנו את המגבלה הפיזית של הגעה לחנות ואנו עובדים 24/7 ופונים לכל אוכלוסיית העולם כך שמדובר ביתרון ענק שלנו על פני עסקים פיזיים שמושבתים עכשיו בכל העולם. לכן אני מאמין שהעולם הולך למכירות מקוונות ובעוד 15 שנה מהיום יכול להיות שלא יהיה כלל מסחר פיזי והוא יתבסס אך ורק על מכירות און ליין. העולם הולך לשם והקורונה פשוט הקפיצה את התהליך הזה בכמה שנים קדימה."

 

  (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

"עבור העסקים הישראליים ששוקלים כעת לפתוח חנות באתר אני יכול לומר שכמוכרים וותיקים ב-eBay אנו חשופים למיליארדי לקוחות במקום ל-8 מיליון בלבד בשוק המקומי וזהו היתרון הגדול של המכירה דרך האתר. יחד עם זאת צריך לזכור שמדובר על פעילות עסקית לכל דבר כך שיש לשים לב לכל הפרטים כמו שירות לקוחות איכותי, מלאי מוצרים זמין, שילוח מהיר, ולהיות קשובים לטרנדים המתחלפים בשוק."

 

רוצים לראות מה יש למוכרים הישראליים ב- eBay להציע לכם? הקליקו כאן ותוכלו למצוא את הדילים המשתלמים ביותר במגוון קטגוריות

 

רוצים לפתוח חנות באיביי ולא יודעים איך להתחיל? לחצו כאן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים