שתף קטע נבחר

השבתה היסטורית ברכבת של ניו יורק

כבר לא 24/7: נגיף הקורונה הכריע את "העיר שלא הולכת לישון". לראשונה מאז 1904 פעילות הרכבת התחתית בלילות הופסקה, כדי לנקות את הקרונות

 

נגיף הקורונה הכריע את התחבורה הציבורית בניו יורק, "העיר שאף פעם לא הולכת לישון". בפעם הראשונה מאז 1904 הרכבת התחתית של ניו יורק הפסיקה את פעילותה בשעות הלילה.

 

הפסקת פעילות הרכבות בין 01:00 ל-05:00 נועדה לניקיון וחיטוי 6,500 קרונות הרכבת התחתית. הצוותים ינסו להשמיד שרידים של הנגיף ברכבות בכמה דרכים, מחיטוי בסיסי ועד שימוש בנורות UV.

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: AFP)
(צילום: AFP)
 

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

כתוצאה מנגיף הקורונה מתו 109 עובדים בחברת MTA, שמפעילה את הרכבת התחתית בניו יורק. העיר היא מוקד התפרצות הקורונה בארה"ב, ולפי ההערכות יותר מ-19,000 חולי קורונה מתו בעיר. הרשויות אמרו שלמרות השיפור בהתמודדות מול הנגיף מוקד מדי להסיר את ההגבלות.

 

עבור גארי דניס, מדריך טיולים שמאוהב בניו יורק, 424 תחנות הרכבת התחתית והקרונות שלה איקוניות כמו פסל החירות או המוניות הצהובות. דניס, בן 59 ממנהטן, אמר שההחלטה להפסיק את פעילות הרכבות בלילות הכעיסה אותו. "זאת עיר של 24 שעות ביממה. היא לא נועדה להיות ריקה אלא עמוסה. בלי הרכבת התחתית כל העיר תמות", הוא אמר.

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ראש העיר ביל דה בלזיו מגדיר את מערך הרכבות הסבוך שעובר בעיר כ"חבל הצלה" ל-8.6 מיליון התושבים. מאז שהמגפה היכתה בעיר צנח השימוש ברכבת התחתית ביותר מ-90 אחוזים. בימים רגילים 5.5 מיליון איש נוסעים ברכבת התחתית מדי יום. כעת ירדו המספרים לפחות מ-500,000.

 

בעקבות ההגבלות אנשי "הצווארון הלבן" הפסיקו לנסוע בתחבורה הציבורית. רובם עובדים מהבית ולא מגיעים למשרד. רוב הנוסעים כיום הם עובדים חיוניים - עובדי בתי החולים, המוכרים במרכולים והשליחים. חלק גדול מהם שחורים או לטינים, אחרים מהגרים לא חוקיים.

מנקים את הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

ארגוני סיוע רבים מזהירים שסגירת הרכבות בשעות הלילה תחריף את מצוקתם של חסרי הבית בניו יורק, שישנים בקרונות. העיר מקווה שהפסקת פעילות הרכבות בלילות תעודד את חסרי הבית למצוא מקלט חלופי.

 

מערך הרכבות – שספג נזק גדול בסופה "סנדי" ב-2012 – כבר עבר עבודות תשתית נרחבות ויקרות, שהיו נחוצות אחרי שנים של רשלנות. מומחים מעריכים שהמגפה תגרום לתחבורה הציבורית להפסדים של 4 עד 8 מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
מנקים את הרכבת בניו יורק
צילום: רויטרס
מומלצים