שתף קטע נבחר

הולכת רגל נהרגה מפגיעת אוטובוס במרכז ת"א

תושבת העיר בת 63 נדרסה במעבר חצייה ברחוב אבן גבירול, ופונתה במצב אנוש לבית החולים איכילוב, שם נקבע מותה. מתחילת השנה נהרגו 22 הולכי רגל בתאונות דרכים

 

 

 הולכת רגל נפגעה מאוטובוס ברחוב אבן גבירול פינת דוד המלך בתל אביב ()
זירת התאונה ברחוב אבן גבירול בתל אביב

תושבת תל אביב בת 63 נהרגה הבוקר (שני) מפגיעת אוטובוס בתאונת דרכים קטלנית ברחוב אבן גבירול בתל אביב. האישה, שנפגעה בעת שחצתה את הכביש במעבר חציה, פונתה במצב אנוש לבית החולים איכילוב אולם לאחר זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותה.

 

הדיווח על התאונה התקבל במוקד מד"א בשעה 09:07, אז דיווחו עוברי אורח על הולכת רגל שנפגעה מאוטובוס ברחוב אבן גבירול פינת דוד המלך בתל אביב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לאישה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים איכילוב כשהיא בהחייאה ובמצב קשה מאוד.

 

חובש בכיר במד"א, ערן נדלר, סיפר: "במרחק של כמה מטרים מהצומת, על הכביש בסמוך לאוטובוס שכבה הפצועה כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. התחלנו מיד בביצוע פעולות רפואיות מצילות חיים שכללו פעולות החייאה ועצירת דימומים, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ והיא פונתה תוך כדי המשך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים".

 

זמן קצר לאחר התאונה נחסם רחוב אבן גבירול לתנועת רכבים ובמקום נרשמו עומסי תנועה כבדים. בוחני התנועה של המשטרה הגיעו למקום.

 

בעקבות מותה של הולכת רגל מסרה עמותת "אור ירוק" כי מתחילת השנה נהרגו 22 הולכי רגל בתאונות דרכים, שנים מהם בשבוע שעבר: בחיפה וגבעתיים. 2019 הסתיימה עם 88 הולכי רגל הרוגים מתאונות דרכים. מהנתונים עולה כי אחד מכל ארבעה הרוגים בתאונות דרכים ב-2019 היה הולך רגל (25%). ניתוח של עמותת אור ירוק חושף כי כמעט כל הולך רגל שני הרוג הוא ילד או אזרח ותיק. פילוח הנתונים מעלה כי 12 ילדים ו-30 אזרחים וותיקים (42 בסך הכול) נהרגו כהולכי רגל מתאונות דרכים ב-2019.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר כי "עם ההקלות בסגר ניתן לראות כיצד יותר ויותר אנשים מקפחים את חייהם בתאונות דרכים. המגמה הזאת חייבת להדליק נורה אדומה במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים שלא יכול להתעלם מהנתונים הקשים. הולכי הרגל הם אחת האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים ולכן חייבים למתן ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בערים על ידי פסי האטה, הגבהת מעברי חציה ופתרונות תשתיתיים נוספים. מדינת ישראל היא אחת המדינות שהכי מסוכן ללכת בהן ברגל ולכן נדרשת כאן התערבות ופעולה רחבה מצד המדינה שתאתר את מעברי החציה האדומים ותשפר בהם את התשתית, כך שלא יהוו מלכודת מוות עבור הולכי הרגל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים