שתף קטע נבחר

נתונים מטרידים: הסכנה ההולכת וגוברת לחיי הילדים ליד בית הספר

12% מההורים דיברו בטלפון כשהורידו את ילדיהם בבתי הספר, 20% מהילדים הורדו באופן לא בטוח מהרכב אל מרכז הכביש ולא אל המדרכה. אלו רק חלק מהנתונים שעלו מתצפית שביצעו מתנדבי אור ירוק ב-64 מוסדות חינוך ב-40 רשויות. סמנכ"ל אור ירוק: אין תשתית מתאימה ומפרצי עצירה

   

 
תצפית רחבת היקף שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק במטרה לבדוק את אופן הורדת התלמידים במוסדות החינוך, חושפת נתונים מטרידים אודות הרגלי הורדת התלמידים מכלי הרכב והסדרי הבטיחות בסביבת מוסדות חינוך רבים.

 

בעמותה בדקו אם הילדים חגורים, אם ההורים השתמשו בטלפון בזמן ההורדה, האם הילדים ירדו למדרכה, אם נדרשו לחצות כבישים כדי להגיע לבית הספר והאם קיימות משמרות זה"ב.

 

 

הורים מדברים בטלפון במקום להשגיח על הילדים בכביש (צילום: אור ירוק )
ילדים יורדים בצד של הכביש (צילום: אור ירוק )

הורים מדברים בטלפון במקום להשגיח על הילדים בכביש (צילום: אור ירוק )
(צילום: אור ירוק )

עוד עולה מהסקירה כי 17% מהילדים לא ירדו בפתח בית הספר ונדרשו לחצות כביש לאחר ההורדה וכי ב-35% מבתי הספר שנבדקו לא היה קיים סידור בטיחותי להורדה בטוחה של התלמידים או חציית הכביש (משמרות זה"ב או מתנדבים הורים שמורידים באופן בטוח).

 

עוז דרור, סמנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר באולפן ynet כי "אנחנו צריכים לייצר לילדים איזושהי סביבה סטרילית. בית הספר חייב להיות מסודר תשתיתית. אם אין בו תשתית מתאימה ומפרצי עצירה אז לפחות צריך לשים שם בבוקר שוטר, פקח או הורים".

 

דרור הוסיף: "מספר הולכי הרגל הילדים שנהרגו גבוה פי 2 מהממוצע מדינות ה-OECD. אנחנו מדברים על 20% עלייה בשנה שעברה".

 

נתוני הלמ"ס שפורסמו אודות תאונות הדרכים ב- 2019 שפכו אור על הסיכון בהם נמצאים ילדים והולכי רגל בישראל. רבע מההרוגים בשנה שעברה היו הולכי רגל. רבע מכלל הולכי הרגל שנפגעו בתאונות ב-2019 היו בני 65 ומעלה - יותר מפי שניים מחלקם באוכלוסייה (11.8%).


הורים מדברים בטלפון במקום להשגיח על הילדים בכביש (צילום: אור ירוק )
הורים עסוקים בטלפונים במקום להשגיח (צילום: אור ירוק )

  

הורים מדברים בטלפון במקום להשגיח על הילדים בכביש (צילום: אור ירוק )
סכנה לילדים ליד בית הספר (צילום: אור ירוק )

הורים מדברים בטלפון במקום להשגיח על הילדים בכביש (צילום: אור ירוק )
(צילום: אור ירוק )

 

בנוסף, 78% מהולכי הרגל נפגעו במעבר חצייה, מתוכם 15% במעבר חצייה ובו רמזור. שליש מההרוגים ב-2019 שנהרגו בעת חציית כביש הם הולכי רגל שחצו במעבר חצייה. מבין הילדים עד גיל 14 שנפגעו בעת חציית כביש (551), 73.3% נפגעו במעבר חצייה, ומבין בני 65 ומעלה - 73.7%.

 

השדולה למאבק בתאונות דרכים בהשתתפות ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד -תל"ם) וח"כ ינון אזולאי (ש"ס) התכנסה באחרונה במשרדי עמותת אור ירוק. במסגרת הדיון הציג ח"כ טופורובסקי את דו"ח מרכז המידע והמחקר של הכנסת שפורסם ב-ynet ולפיו אין די פיקוח, סמכויות ותקציב להתמודדות עם הקטל בכבישים.

 

לפי הודעת השדולה, היא תפעל לקידום הטיפול בתאונות הדרכים וליישום החלטות הממשלה בנושא. חברי השדולה יגישו הצעות חוק בתחום הבטיחות בדרכים, בדגש על שיפור הבטיחות בקרב אוכלוסיות בסיכון - ילדים, אזרחים וותיקים ונהגים צעירים.

 

התצפית נערכה בחודשים האחרונים בשעות 07:30-08:00 על נהיגתם והתנהלותם של כאלף הורים, שמורידים את ילדיהם בסמוך ל-64 מוסדות חינוך ב-40 רשויות ברחבי הארץ ובכללן קריית ים, שדרות, באר שבע, ירושלים וכפר יונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אור ירוק
ילדים יורדים ליד בי"ס בכפר יונה
צילום: אור ירוק
מומלצים